اخبار محرمانه
افزایش 3 برابری ورود مهاجران غیرقانونی به ایتالیا
دوشنبه 20 ارديبهشت 1400 - 09:30:17
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / وزارت کشور ایتالیا اعلام کرد از ابتدای سال جاری میلادی تا 7 می، بیش از 11000 مهاجر به سواحل ایتالیا رسیدند که در مقایسه به مدت مشابه 3 برابر شده است.
به نقل از رویترز؛ 15 قایق حامل صد‌ها مهاجر غیر قانونی دیروز (یک‌شنبه) به جزیره ایتالیایی لامپدوسا واقع در منطقه‌ای میان سیسیل و شمال آفریقا رسیدند.
گفته شده، بیش از 1400 نفر سوار این قایق‌ها بودند. مقامات ایتالیا انتظار دارند با بهتر شدن وضعیت آب و هوایی، سیل مهاجران به سوی این جزیره روانه شوند.
بر اساس داده‌های وزارت کشور ایتالیا، از ابتدای سال جاری تا 7 مه حدود 11000 مهاجر به سواحل ایتالیا رسیدند. تعداد مهاجرانی که طی همین مدت در سال گذشته به این سواحل رسیدند 4105 نفر بود.
سازمان بین المللی مهاجرت همچنان گزارش داد: تنها در سال 1396، 164 هزار پناهجو از مسیر مدیترانه وارد اروپا شده‌اند. سال 1395 حدود 348 هزار پناهجو از این مسیر به اروپا رسیده بودند.
از جمع پناهجویانی که درچهار سال اخیر وارد اروپا شده‌، حدود 75 درصد آنان وارد ایتالیا شده و 25 درصد دیگر آنان وارد یونان و اسپانیا شده‌اند.
سازمان ملل متحد توافق و همکاری میان اتحادیۀ اروپایی و لیبیا را برای کاهش جریان پناهجویان«غیرانسانی» خوانده و استدلال کرده است که پناهجویان در لیبیا در زندان‌های هولناک نگهداری شده و حتی به عنوان برده فروخته شدند.
در یک رویداد جداگانه، پلیس ترکیه 75 پناهجوی پاکستانی را که در زیرزمینی یک منزل در شهر استانبول به زنجیر بسته شده و شماری از آنان شکنجه شده بودند، از بند رها کرده است.
صد‌ها هزار پناهجو از سوریه، عراق، پاکستان و افغانستان در سال‌های اخیر به ویژه در سال 2015 میلادی از مسیر ترکیه وارد اروپا شده است.
اتحادیه اروپا کمک خواهی از دولت‌های آفریقایی را برای مهار سیل پناهجویان در حالی مطرح می‌کندکه ایتالیا، عمده‌ترین مقصد مهاجرین غیرقانونی آفریقایی است.
اتحادیه اروپایی اکنون در صدد است تا پناهجویان سرگردان و سوار بر قایق‌های کوچک بادی که از آب‌های مدیترانه نجات داده می‌شوند، به اروپا نه بلکه به مراکزی که در نظر است در سواحل کشور‌های شمال آفریقا ساخته شود، منتقل شوند. هرچند هیچ کشور آفریقایی تا کنون به این طرح علاقمندی نشان نداده است.
اتحادیۀ اروپایی در چند سال اخیر، به هدف مهار کردن بحران مهاجرت به اروپا، با کشور‌های مختلف معاملاتی را انجام داده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/539934/افزایش-3-برابری-ورود-مهاجران-غیرقانونی-به-ایتالیا
بستن   چاپ