اخبار محرمانه
افزایش نرخ مواد پروتئینی اجتناب ناپذیر است
شنبه 18 ارديبهشت 1400 - 14:56:27
اخبار محرمانه - مهر /رئیس هیات مدیره انجمن خوراک دام با اشاره به اینکه به دنبال افزایش نرخ مصوب نهاده های دامی، افزایش قیمت محصولات پروتئینی امری بدیهی است، گفت: تخصیص ارز به نهاده های دامی قطره چکانی است.
مجید موافق قدیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی گفت: قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا 3400 تومان، جو 1,800 تومان و ذرت نیز 1,900 تومان تعیین شده و بر این اساس طبیعتاً قیمت خوراک آماده و محصولات پروتئینی نیز افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم ذرت نسبت به سال 99؛ 11.7 درصد، سویا 6 درصد، کرایه حمل 35 درصد، دستمزدها 42 درصد و ریز مغذی‌ها 26 درصد رشد داشته است.
قدیری ادامه داد: بنابراین متوسط افزایش قیمت خوراک مرغ گوشتی نسبت به قیمت مصوب سال ٩٩ باید حدود ٢6 درصد و متوسط افزایش قیمت خوراک مرغ تخمگذار نسبت به مصوب سال ٩٩ حدود ٢5 درصد باشد.
وی تاکید کرد: علاوه بر این افزایش قیمت محصولات پروتئینی همچون شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ نیز امر بدیهی است و به نظر می‌رسد در این زمینه با افزایش قیمت مواجه باشیم.
این فعال بخش خصوصی درباره آخرین وضعیت تخصیص ارز نهاده‌های دامی نیز گفت: تخصیص ارز به نهاده‌های مانده در گمرکات قطره چکانی است که این در شرایط حساس فعلی امر مطلوبی نیست و احتمال دارد در آینده ما را با مشکل مواجه کند

http://www.SecretNews.ir/fa/News/538699/افزایش-نرخ-مواد-پروتئینی-اجتناب-ناپذیر-است
بستن   چاپ