اخبار محرمانه
دردسر فایل صوتی ظریف برای جان کری
جمعه 17 ارديبهشت 1400 - 19:19:38
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / افشای فایل صوتی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان پای جان کری را به مجلس نمایندگان آمریکا کشاند.
به گزارش فاکس نیوز، در پی افشای فایل صوتی مصاحبه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان و مطالب مطرح شده در آن، جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا و نماینده ویژه دولت جو بایدن در امور تغییرات آب و هوایی به منظور ارائه توضیحات و شهادت به مجلس نمایندگان آمریکا می‌رود.
بر اساس این گزارش، قرار است جان کری روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر شود و انتظار می‌رود نمایندگان جمهوری خواه جان کری را به اتهام آنچه افشای مسائل سری رژیم صهیونیستی برای طرف ایرانی خوانده شده، تحت فشار قرار دهند.
طبق اعلام فاکس نیوز، جان کری قرار است در این جلسه در خصوص اتهامات مطرح شده شهادت دهد. پیشتر جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا مسائل مطرح شده در خصوص اینکه خبر عملیات سری رژیم صهیونیستی در سوریه را به ظریف گفته است، رد کرده و گفته بود: من می‌توانم به شما بگویم این داستان و این ادعا‌ها بدون شک نادرست است. این مسأله هرگز اتفاق نیافتاده است.
پس از افشای فایل صوتی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، جمهوری خواهان آمریکا جان کری را به درز اطلاعات حساس به وزیر خارجه ایران متهم کرده بودند. جمهوری خواهان گفته بودند این درز اطلاعات خیانت به اسرائیل است و برخی از آن‌ها نیز خواهان استعفای جان کری از سمتش در دولت بایدن شده بودند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/538332/دردسر-فایل-صوتی-ظریف-برای-جان-کری
بستن   چاپ