اخبار محرمانه
وقتی هاشمی‌رفسنجانی نگران وعده‌های خاتمی شد
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 19:59:15
اخبار محرمانه - جماران/ «در جستجوی مصلحت»، عنوان جدیدترین کتاب خاطرات روزنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی است که امسال منتشر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: این کتاب شامل خاطرات هاشمی از وقایع جنجالی سال 1377 است. روزنوشت های این سال از آن روز اهمیت دارد که ناگفته هایی را از دولت نوپای سیدمحمد خاتمی و وقایعی همچون دستگیری غلامحسین کرباسچی، کتک زدن وزرای کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، استیضاح وزیر کشور و قتل های زنجیره ای را روایت می کند؛ وقایعی که هنوز پرونده آنها باز است.
تا ساعت ده صبح در منزل مطالعه می‌کردم. به دفتر کوشک رفتم. کارها را انجام دادم. از سونا و استخر استفاده کردم. در استخر، عقب مچ پایم گرفت؛ سابقه دارد. از موتورخانه استخر، نحوه گرم شدن آب و کُلرزنی به آب، بازدید کردم. عفت هم ناهار بود. عصر به خانه برگشتیم. تا آخر شب، مطالعه می‌کردم.
درباره بودجه تقدیمی دولت به مجلس مطالعه کردم؛ وضع بدی دارد. معلوم است که عددسازی است و درآمدها غیرواقعی است. وعده‌های غیرقابل اجرا در سخنرانی رییس‌جمهور، زیاد است؛ از قبیل بالابردن حقوق کارمندان که عملاً کمتر از رشد حقوق در سال‌های گذشته خواهد بود و نیز ایجاد اشتغال‌که با کمی اعتبارات عمرانی، معلوم است وعده درستی نیست و تأکید بر عدالت اجتماعی‌که نسبت به گذشته، عملاً عقبگرد دارند، چون نمی‌توانند به مناطق محروم برسند و گرانی‌ها و بیکاری‌های جدیدی، برای مردم فقیر خواهیم داشت. البته رسانه‌ها و مخالفان، به خاطر ملاحظات مشکلات کاهش قیمت نفت و ترس از انگ‌خوردن به‌کارشکنی، به اشکالات نمی‌پردازند. رسانه‌های خط حامی دولت هم جوسازی می‌کنند.
امروز در دانشگاه علم و صنعت، بین دانشجویان بسیجی و دانشجویان انجمن‌اسلامی، درگیری پیش‌آمده؛ جریان مُضری است و باعث تضاد عمیق نیروهای اسلامی می‌شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/535744/وقتی-هاشمی‌رفسنجانی-نگران-وعده‌های-خاتمی-شد
بستن   چاپ