اخبار محرمانه
12 کُشته در درگیری‌های انتخاباتی بنگال
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 19:45:41
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / در پی درگیری‌های پس از انتخابات محلی در بنگال غربی هند، حداقل 12 نفر کشته و ده‌ها نفر مجروح شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در درگیری‌های پس از انتخابات محلی در سراسر بنگال غربی در هند حداقل دوازده نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.
ماماتا بانرجی، رئیس ایالت بنگال غربی که 213 کرسی در مقابل 77 کرسی حزب بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) در انتخابات محلی اخیر به دست آورده است، گفت اعضای حزب «بی جی پی» کارگران حزب کنگره ترینامول را به قتل رساندند. اما سران حزب «بی جی پی» این اتهامات را رد کرده است.
گفته می‌شود که طرفداران ترینامول که حزب حاکم در بنگال غربی است و حزب بهاراتیا جاناتا در خیابان‌ها با هم درگیر شدند، به یکدیگر حمله کرده و مغازه‌ها و خانه‌ها را تخریب کردند.
حزب ترینامول ادعا کرده است که سه نفر از طرفداران آن به وسیله حزب بهاراتیا کشته شده اند. با این حال، بهاراتیا جاناتا که حزب حاکم کشور است، این ادعا‌ها را رد کرد و طرفداران حزب ترینامول را به قتل 9 نفر از کارگران خود متهم کرد.
مسئول حزب بهاراتیا جاناتا در منطقه بنگال غربی گفت: «مهاجمان طرفدار حزب ترینامول علی رغم مقاومت ما با زور وارد خانه من شدند و به اعضای خانواده‌ام حمله کردند که در این حمله مادرم جان داد و پدر و عمویم نیز مجروح شدند.»
به گفته او، طرفداران حزب ترینامول همچنین حدود 18 خانه در منطقه را تخریب و غارت کردند.
وزارت داخله فدرال هند خواستار ارائه گزارشی درباره این درگیری‌ها در این منطق شد.
حزب بهاراتا جاناتا اعلام کرد که اعتصابی سراسری علیه این خشونت‌ها در تاریخ 5 مه برگزار خواهد کرد، همان روزی که «بانرجی» به عنوان رئیس ایالت برای سومین بار سوگند یاد می‌کند.
این منطقه از هند مدتهاست با خشونت‌های سیاسی مواجه است که در دهه‌های اخیر به کشته شدن هزاران نفر منجر شده و انتخابات کنونی هم از این امر مبرا نیست و با درگیری‌های مرگبار بین طرف‌های سیاسی رقیب همراه است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/535719/12-کُشته-در-درگیری‌های-انتخاباتی-بنگال
بستن   چاپ