اخبار محرمانه
آمار سخنگوی دولت از ردصلاحیت‌های گسترده:
در تهران بیش از 80 درصد رد صلاحیت داشته ایم / 21 شهر به دلیل رد صلاحیت گسترده، حدنصاب لازم را برای برگزاری انتخابات و تشکیل شورا از دست داده‌اند / 3746 نفر از ردصلاحیت شدگان در هیچ یک از مراجع چهارگانه سابقه‌ای نداشته اند
سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 - 18:22:51
اخبار محرمانه - سخنگوی دولت گفت: نکته جالب این است که براساس آمار ارائه شده 3 هزار و 746 نفر از ردصلاحیت شدگان در هیچ یک از مراجع چهارگانه سابقه ای نداشته اند با این حال در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی ربیعی گفت: ردصلاحیت های گسترده در انتخابات شورا موجب کاهش مشارکت مردم و پایین آمدن انگیزه انتخاباتی می‌شود
به گزارش انتخاب، سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص نگرانی برخی جریان ها و احزاب از رد صلاحیت های گسترده در انتخابات شورای شهر و روستا توسط هیات های نظارت گفت: فرآیندهای مختلف انتخابات 1400 در حال انجام و سپری شدن است. 
وی افزود: در انتخابات شورای اسلامی شهرها 51 هزار و 598 نفر ثبت نام کرده که 12 درصد آن را زنان و 88 درصد آن را مردان تشکیل می دهند که نسبت به دوره قبل حدود 3 هزار نفر کاهش ثبت نام داوطلبان را مشاهده می کنیم.
ربیعی تصریح کرد: برای انتخابات شورای اسلامی روستاها حدود 247 هزار و 818 نفر ثبت نام کرده که شامل 7 درصد زن و 94 درصد مرد بوده که نسبت به دوره قبل 13 درصد افزایش ثبت نام را مشاهده می کنیم.
سخنگوی دولت در خصوص انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری 88 نفر برای حوزه انتخابات تهران، مازندران قم و خراسان رضوی آزمون علمی داده اند. برای میاندوره ای مجلس شورای اسلامی نیز حدود 877 نفر برای 6 حوزه انتخابی ثبت نام کرده اند.
ربیعی با اشاره به فرآیند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا در هیات های اجرایی و هیات های نظارت گفت: هیات های اجرایی بیش از 90 درصد داوطلبان را تایید کرده اند ولی 14 درصد از تایید شدگان توسط هیات های نظارت رد صلاحیت شدند.
وی تصریح کرد: یک هزار نفر از اعضای فعلی شورای اسلامی شهرها توسط هیات نظارت رد صلاحیت شده به عنوان مثال در شهرهای تهران، رشت، کرج و سمنان بیش از 80 درصد رد صلاحیت داشته ایم.
سخنگوی دولت گفت: نکته جالب این است که براساس آمار ارائه شده 3 هزار و 746 نفر از ردصلاحیت شدگان در هیچ یک از مراجع چهارگانه سابقه ای نداشته اند با این حال در هیات نظارت رد صلاحیت شده اند.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور تصریح کرد: بنا بر گزارشهای وارده تعداد 21 شهر به دلیل رد صلاحیت گسترده داوطلبان حدنصاب لازم را برای برگزاری انتخابات و تشکیل شورا از دست داده و بیش از 50 شهر دیگر نیز در معرض عدم حد نصاب می باشند. 
سخنگوی دولت افزود: این موضوع در یکی از جلسات دولت مورد بحث قرار گرفت. به نظر می رسد نتایج این نوع ردصلاحیت‌های گسترده موجب کاهش مشارکت مردم و پایین آمدن انگیزه انتخاباتی شود. استنادات و دلایل رد صلاحیت ها در مورد این حجم از افراد چنانچه به عنوان نمونه آماری به کل جامعه تعمیم داده شود نتیجه نگران کننده خواهد داشت.
وی تاکید کرد: وزارت کشور در حال رایزنی با مدیران ارشد مجلس در این زمینه می باشد که امیداریم با توجه به اینکه که مقام معظم رهبری همواره بر افزایش مشارکت در انتخابات تاکید فرموده اند، ریاست و هیات رییسه مجلس در خصوص عملکرد هیات نظارت تدبیری بیاندیشند تا انتخابات رقابتی که حضور همه دیدگاههای سیاسی در آن وجود داده باشد برگزار شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/535670/در-تهران-بیش-از-80-درصد-رد-صلاحیت-داشته-ایم---21-شهر-به-دلیل-رد-صلاحیت-گسترده،-حدنصاب-لازم-را-برای-برگزاری-انتخابات-و-تشکیل-شورا-از-دست-داده‌اند---3746-نفر-از-ردصلاحیت-شدگان-در-هیچ-یک-از-مراجع-چهارگانه-سابقه‌ای-نداشته-اند
بستن   چاپ