اخبار محرمانه
روسیه: اخراج دیپلمات‌هایمان را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 22:38:11
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / به دنبال اخراج دیپلمات‌های روس از 3 کشور حوزه بالتیک، مسکو اعلام کرد این اقدام را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.
«ماریا زاخارووا» سخنگو وزارت خارجه روسیه، امروز (جمعه) به اخراج دیپلمات‌های روس از «استونی، لیتوانی، و لتونی» واکنش نشان داد.
این مقام ارشد روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه قطعا به این اقدام کشور‌ها حوزه بالتیک برای اخراج دیپلمات‌های روس واکنش نشان خواهد داد.»
او در ادامه افزود: «مقامات این کشور‌ها بدون شک در انتظار پاسخ روسیه هستند. دیپلمات‌های آنها احتمالا در حال حاضر مشغول به حدس زدن درباره این هستند که کدامشان باید به کشور خود بازگردند.»
ساعاتی پیش لیتوانی و لتونی و استونی چند دیپلمات روس را از سفارت روسیه اخراج کردند.
پیشتر از آن نیز وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد «ویتشلاو پیوونکا» سفیر جمهوری چک در مسکو، را فراخوانده و کاهش کارکنان این سفارتخانه را خواستار شده است.
در 17 آوریل، مقامات جمهوری چک، 18 نفر از کارکنان سفارت روسیه در پراگ را اخراج کردند. پراگ ادعا کرد آن‌ها از افسران سرویس‌های اطلاعاتی روسیه هستند و در انفجار انبار مهمات در سال 2014 که در آن دو تبعه چک کشته شدند، نقش داشتند. مسکو هم در اقدامی متقابل، از 20 دیپلمات چک خواست تا پایان روز دوشنبه 19 آوریل روسیه را ترک کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/528313/روسیه--اخراج-دیپلمات‌هایمان-را-بی‌پاسخ-نخواهیم-گذاشت
بستن   چاپ