اخبار محرمانه
سرانه مصرف گوشت قرمز نصف شد
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 19:02:48
اخبار محرمانه - باشگاه خبرنگاران / مدیر عامل اتحادیه دام سبک گفت: نبود تقاضا و کاهش قدرت اقتصادی خرید خانوار منجر به کاهش سرانه مصرف از 12 کیلو به 6 کیلوگرم شد.
مدیر عامل اتحادیه دام سبک با اشاره به دلایل کاهش سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور اظهار کرد: در گوشت 2 مصرف کننده عمده داریم که با افزایش قیمت گوشت، خانوار‌ها قدرت خرید ندارند. همچنین بخش دیگری از مصرف به علت ویروس کرونا و تعطیلی رستوران‌ها و مراکز گردشگری کاهش یافت.
وی افزود: بنابر آمار سرانه مصرف گوشت قرمز از 12 کیلو به 6 کیلو گرم رسیده که علت اصلی آن را در نبود تقاضا و کاهش قدرت اقتصادی خانوار باید جست و جو کرد.
دادرس با بیان اینکه قیمت تمام شده دام به نرخ علوفه بستگی دارد، گفت: 75 درصد هزینه‌های دامداری مربوط به خوراک است و با افزایش قیمت خوراک، نرخ گوشت در بازار افزایش می‌یابد. در شرایط فعلی دامداران به سبب نبود کشش بازار و عرضه کمتر از قیمت تمام شده تولید زیان می‌دهند.
این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو دام زنده را 60 هزار تومان و لاشه در کشتارگاه را 120 تا 130 هزار تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلو لاشه با حداکثر 10 درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود و فروش با نرخ‌های بالاتر ناشی از تعدد وجود واسطه و دلال و تفاوت در اجاره سرقفلی در سطح شهر است.
مدیر عامل اتحادیه دام سبک در پایان با اشاره به اینکه نرخ نهاده‌های دامی بالاتر از توان و تحمل دامدار است، تصریح کرد: با افزایش قیمت نهاده، نرخ گوشت بالا می‌رود؛ از این رو موافق حذف ارز 4200 تومانی نیستیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/528218/سرانه-مصرف-گوشت-قرمز-نصف-شد
بستن   چاپ