اخبار محرمانه
میزان رضایت تان از ازدواج تان را ژن هایتان تعیین می کند
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 15:07:36
اخبار محرمانه - روزیاتو / کیفیت روابط عاطفی تان را شاید دی ان ای تان تعیین می کند.
تحقیقی در سال 2014 نشان داد میان برخی متغیرها ژن CD38 و بالاتر بودن میزان سپاسگزاری ارتباط وجود دارد، امری که محققان به آن «چسب» رفتاری و روانی می گویند برای پیوند هر چه بیشتری میان افراد ایجاد می کند.
برای بررسی بیشتر این پژوهش، تحقیق جدیدی در دانشگاه آرکانزاس صورت گرفت که در آن همان متغیر ژن سپاسگزاری مورد بررسی قرار گرفت تا معلوم شود آیا ارتباطی میان دی ان ای افراد و رضایت آن در سال های اول ازدواج شان وجود دارد یا نه.
در این تحقیق از نمون بزاق 142 تازه عروس و داماد 3 ماه پس از ازدواج شان متغیر ژن CD38 دی ان ای استخراج شد. این زوج ها همچنین به مدت 3 سال هر 4 ماه یک بار به یک پرسشنامه درباره ی میزان رضایت شان از ازدواج خود پاسخ می دادند.
بر اساس یافته های این تحقیق، کسانی که از متغیر CC ژن CD38 برخوردار بودند – ژنی که با حس سپاسگزاری بیشتر مرتبط است – در مقایسه با آن هایی که متغیر AC/AA ، هم احتمال آنکه اعتماد بیشتری نسبت به شریک عاطفی خود داشته باشند بالاتر بود و هم احتمال اینکه شریک عاطفی خود را ببخشند و احساس رضایت بیشتری از ازدواج خود داشتند. در افراد دارای متغیر AC/AA احتمال ابراز قدردانی و داشتن حس قدردانی نسبت به شریک عاطفی خود کمتر بود.
دانشمندان می گویند این امر بدان معنی نیست که افراد دارای متغیرهای AC/AA ژن CD38 محکوم اند از یک ازدواج شاد محروم باشند، بلکه معنایش ان است که آن ها باید مراقب مشکلاتی باشند که با ابراز قدردانی با شریک عاطفی شان مرتبط هستند.
به گفته ی آن ها این فقط بدان معنی است که احتمال برخوردن به مشکل در این زمینه ها در این افراد بیشتر است به همین دلیل شاید لازم باشد در این موارد اندکی بیشتر کار کنند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/528115/میزان-رضایت-تان-از-ازدواج-تان-را-ژن-هایتان-تعیین-می-کند
بستن   چاپ