اخبار محرمانه
تل آویو: شورای امنیت باید نگران حضور حماس در انتخابات فلسطین باشد
جمعه 3 ارديبهشت 1400 - 13:45:44
اخبار محرمانه - فارس / «گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بار دیگر موضع مقامات این رژیم در خصوص حضور جنبش حماس در انتخابات پیش روی فلسطین را تکرار کرد.
به نوشته خبرگزاری فلسطینی شهاب، اردان گفت که حضور جنبش حماس در این انتخابات موجب افزایش قدرت این گروه مقاومت خواهد شد و شورای امنیت و کشورهای جهان باید نگران این اتفاق باشند.
وی در ادامه افزود: « با پیروزی حماس در انتخابات، این گروه جزئی از تشکیلات خودگردان خواهد بود و قدرت بیشتری خواهد یافت؛ بنابراین امیدوارم بدانید که در آن زمان، شورای امنیت چگونه می‌خواهد با تشکیلات خودگردان تعامل کند.»
منابع رسانه‌ای صهیونیست بارها از بیم این رژیم از احتمال پیروزی حماس همانند سال 2006 در انتخابات پارلمانی خبر داده‌اند و صهیونیست‌ها تلاش بسیاری برای لغو یا تعویق انتخابات آغاز کرده‌اند.
«محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اواخر دی‌ماه گذشته، موعد برگزاری انتخابات پارلمانی (مجلس قانونگذاری) پس از 15 سال وقفه وانتخابات ریاستی پس از 16 سال وقفه و انتخابات شورای ملی را تعیین کرد.
وی طی حکمی، تأکید کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ 22 ماه مه 2021 (یکم خرداد 1400)، انتخابات ریاستی 31 جولای ( 9 مرداد 1400) و شورای ملی 31 آگوست (9 شهریور) برگزار خواهد شد.
از سوی دیگر در حالی‌که قرار است یک ماه دیگر در فلسطین انتخابات پارلمانی برگزار شود، رژیم صهیونیستی از چند ماه پیش دستگیری شخصیت‌ها و رهبران جنبش حماس در کرانه باختری را شدت بخشیده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/528075/تل-آویو--شورای-امنیت-باید-نگران-حضور-حماس-در-انتخابات-فلسطین-باشد
بستن   چاپ