اخبار محرمانه
دعوت ترکیه از وزیر انرژی اسرائیل برای سفر به این کشور
پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 - 13:17:47
اخبار محرمانه - فارس / «یوال اشتاینتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی از «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه دعوتنامه رسمی برای حضور در کنفرانس رسمی که قرار است ژوئن آینده برگزار شود، دریافت کرد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر افزود که این نشست، یک کنفرانس دیپلماتیک رسمی تحت نظارت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه است.
ترکیه در سال 2018 در پی تشدید حملات اسرائیل علیه نوار غزه و سرکوب تظاهرات فلسطینیان، سفیر خود از تل‌آویو را فراخواند و از آن زمان تاکنون این نخستین بار است که ترکیه از یک وزیر اسرائیلی برای سفر به این کشور دعوت می‌کند.
طبق گزارش وبگاه «عرب 48»، تلویزیون رژیم صهیونیستی این اقدام ترکیه را در راستای تلاش‌های این کشور برای تحکیم روابط با این رژیم و در راستای «نبرد گاز در دریای مدیترانه» خواند.
پیشتر چاووش اوغلو درباره روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی گفته بود که این امر به سیاست‌های این رژیم بستگی دارد و اگر تغییراتی در سیاست این رژیم حاصل شود ما نیز آن را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.
او افزود که ما اکنون رابطه اقتصادی با رژیم صهیونیستی داریم اما برقراری روابط در زمینه‌های مختلف نیازمند برداشتن گام‌هایی برای اصلاح این روابط است.
اردوغان دسامبر گذشته گفته بود که ترکیه با برخی شخصیت‌های بلندپایه در اسرائیل مشکلاتی دارد. اشاره او به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/527550/دعوت-ترکیه-از-وزیر-انرژی-اسرائیل-برای-سفر-به-این-کشور
بستن   چاپ