اخبار محرمانه
سرمقاله اطلاعات/ وقتی ولی نعمتان خود را فراموش می‌کنند
پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 - 06:52:52
اخبار محرمانه - اطلاعات / « وقتی ولی نعمتان خود را فراموش می‌کنند » عنوان یادداشت روزنامه اطلاعات به قلم داود مختاریانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
وقتی 12 تیم درجه اول جهان فوتبال، در یک اقدام خام و بی پشتوانه راه اندازی سوپر لیگ اروپا را مطرح کردند به هیچ وجه فکر نمی‌کردند طرح به زعم خودشان اقتصادی، به این سرعت با شکست مواجه شود.
هوادارانی که تا دیروز به طرفداری از تیم خود در ورزشگاه فریاد می‌زدند اینبار برای دفاع از حق خود بر علیه مالکان باشگاه فریاد زدند آنها را به باد انتقاد گرفتند!
شکی نیست، مالکان متمول این باشگاه‌ها با روح ورزش و بخصوص فوتبال آشنا نیستند و خود را مالک مطلق باشگاه می‌دانند و صاحب اختیار آن. در حالی که این مالکیت، مالکیت حقوقی است و در ورزش مالکیت معنوی باشگاه متعلق به هواداران آن است. هوادارانی که با حضور خود به باشگاه اعتبار می‌بخشند و بدون حضور هوادار قوی‌ترین تیم جهان نیز اعتبار نخواهد داشت.تا این لحظه فقط مالک باشگاه لیورپول از هواداران خود عذرخواهی کرده است و بقیه مالکان مغرور در شوک شکست خوردن طرح متحولانه خود هستند!
با شکاف ایجاد شده بین مالکان این 12 باشگاه و هوادران آنها‌، حتماً در آینده نزدیک شاهد تغییر و تحولاتی در مالکیت این تیم‌ها خواهیم بود.
اینبار بر خلاف گذشته دلیل تغییرات در مالکیت باشگا‌ها انگیزه اقتصادی مالکان باشگاه نخواهد بود، بلکه ناتوانی ارتباط گرفتن آنها با روح ورزش و از دست دادن جایگاه خود در بین هوادران است. فوتبالی که حتی اگر اقتصاد در آن پررنگ باشد و سالانه میلیاردها دلار پول در آن رد و بدل شود، در نهایت برای هوادار همان بازی فوتبال است با هیجانات خاص خودش!
و اما ماجرایی که خبرنگار مطرح اسکای روایت کرده است، می تواند بیش از پیش ما را با ماهیت مالکانی که به باشگاه های فوتبال صرفا به عنوان یک دارایی شخصی نگاه می کنند، آشنا کند.
یکی از مالکان شش باشگاه بزرگ انگلیس، روزی برای تماشای مسابقه تیمش در ورزشگاه حاضر شد، اما نمی دانست کدامیک از تیم های درون زمین، تیمی است که او مالکیت آن را برعهده دارد! او در کمال ناباوری از فرد کناری خود پرسید: تیم ما چه رنگی پوشیده است؟
قدرتمندانی که ولی نعمتان خود را فراموش کنند، محکوم به شکستند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/527369/سرمقاله-اطلاعات--وقتی-ولی-نعمتان-خود-را-فراموش-می‌کنند
بستن   چاپ