اخبار محرمانه
سرمقاله وطن امروز/ روز وداع یاران
پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 - 06:41:23
اخبار محرمانه - وطن امروز / « روز وداع یاران » عنوان یادداشت روزنامه وطن امروز است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
دهم ماه مبارک رمضان بنا بر برخی نقل‌های تاریخی، روز وفات حضرت خدیجه(س) است. روز وداع 2 یاری که تا آخرین لحظه عاشقانه با هم زیستند. هر گاه پیامبر سخنی درباره خدیجه می‌شنید، می‌گریست و می‌فرمود: «کجاست همانند خدیجه؟ وقتی مردم مرا تکذیب می‌کردند، او مرا تصدیق کرد. هنگامی‌ که مردم مرا به سبب دین خدا آزار می‌رساندند، او مرا با مال و ثروت خود یاری رساند. خداوند مرا امر فرمود خدیجه را به خانه‌ای از زمرد در بهشت بشارت دهم که در آن غوغا و بیماری وجود ندارد». 
 حضرت خدیجه(س) دلداده پیامبر بود و در برهه‌های مختلف زمانی، آتش عشقش به رسول خدا را با سرودن شعر برای ایشان التیام می‌داد. مرحوم علامه مجلسی(ره) اشعار عاشقانه حضرت خدیجه(س) برای پیامبر را در جلد شانزدهم بحارالانوار گردآوری کرده است. دکتر امیر مجد در کتاب «هنگامه وصل» ضمن جمع‌آوری این اشعار، آنها را به زبان نظم به فارسی بازگردانده است. بخشی از این اشعار را با هم مرور می‌کنیم.
* سروده‌ای بعد از گفت‌وگو با عموهای حضرت محمد و شوق دیدار او
بهترین لحظه حیاتم چیست / لحظه دیدن و وصال شماست / زندگانی به کام من تلخ است/ مگر آن دم که دیدن تو رواست / از خلایق گزیدمت تنها/ جز تو عیشی کجا به دل برپاست/ بر سر و چشم من فرامینت/ چه کسی خلف امرتان را خواست/ پس بدان عشق من، منم عاشق/ مال و جان در رهت دهم که رواست/ در وجودم جز تو ساکن نیست/ جست‌وجو کن ببین دلم، نه خطاست
* سروده‌ای هنگام مشاهده حضرت محمد (ص) در لباس سفر
عطا شده به تو زیبایی و کمال و هنر/ که قلب‌های دگر زان شدند سرگردان/ ز فرط حسن، وجودت جواهری باشد/ که ذات پاک تواش کرده گوهری غلتان/ به جسم لاغر من بنگر آنگهی می‌‌بین/ چگونه چشمه چشمم فتاده در طغیان/ هوای عشق تو خواب از دو چشم من بربود/دلم ز سوزش عشقت پرُست وز عصیان
در روایات این کتاب آمده است: هنگامی‌که کاروان حضرت محمد برگشت و ایشان به در خانه رسید،‌ حضرت خدیجه با پای برهنه از غرفه خود پایین آمد و به استقبال او رفت. حضرت محمد از سلامتی کاروان و اموال خبر داد و حضرت خدیجه گفت: بهترین تحیت، ‌سلامتی شماست. قسم به خدا تو برای من از همه اموال بهتر و گرامی‌تر هستی. 
کتاب «هنگامه وصل» در 38 صفحه، به کوشش واحد پژوهش مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است. 

http://www.SecretNews.ir/fa/News/527365/سرمقاله-وطن-امروز--روز-وداع-یاران
بستن   چاپ