اخبار محرمانه
نگاهی به ترانه تیتراژ برنامه ها و سریالهای رمضان1400؛ کپی کاری از چاوشی و بقیه دوستان
پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 - 00:05:10
اخبار محرمانه - صبح سینما / بعد از مدت ها که خبری از ترانه تیتراژهای دلنشین در ماه رمضان نبود، طی دو سال اخیر اوضاع بهتر شد. امسال اما همزمان با کاهش کیفیت سریال ها و برنامه ها، شاهد افت کیفی ترانه تیتراژها هم هستیم در این میان تاکید سریال «احضار» بر ترانه نیست و بلافاصله بعد از شروع تیتراژ ، شعر مولانا با مطلع «ای دل چه اندیشیدهای در عذر آن تقصیرها»با حالت ضربی خوانده می شود. آریا عظیمی نژاد آهنگساز این قطعه است و آن را متناسب با فضای معنوی سریال ساخته.
♦️حمید حامی| سریال بچه مهندس4
سری چهارم سریال«بچه مهندس»چند تغییر داشته که یکی از آنها تغییر خواننده ترانه تیتراژ است. حمید حامی ترانه سریال را خوانده و اغراق نیست اگر بگوییم محصول نهایی ،کاربردی مقطعی خواهد داشــت و بعد از مدتی فراموش می شود. احتمالا طرفداران حامی از ترانه تیتراژ«بچه مهندس»لذت می برند اما موفقیت آن، فراتر از این دایره نمــیرود. حامی اغلب بخش های ترانــه را در گام بالا می خواند. شعر با دلتنگی برای وطن شروع می شود و با ابراز عشق و علاقه به آن ادامه می یابد.
♦️رئوف مکرم| سریال یاور
عجیب ترین اتفاق در شبکه سه و برای سریال«یاور» رخ داده. رئوف مکرم ترانه تیتراژ این سریال را خوانده اما هم صدای او یادآور محسن چاوشی است و هم سبکی که برای این ترانه انتخاب کرده به مشابهت، دامن می زند. ترانه با این بیت شروع شود:«بکش راحتم کن به رسم رفاقت» و برای پی بردن به اینکه خوانندهاش چاوشی نیست کمی وقت نیاز است! لحظه ای بعد صدای همخوان به گوش می رسد و کپی از سبک چاوشی به اوج می رسد
♦️حجت اشرف زاده| تیتراژ ابتدایی برنامه دعوت
حجت اشرفزاده از جمله خواننده هایی اســت که بعد از شهرت توانسته ارتباط خود را با طرفدارانش حفظ کند.دلیل این اتفاق بــه زمینه موسیقایی او برمی گردد که با ردیف ایرانی آشنایی دارد و به خوبی از آن در سبک پاپ بهره میبرد. او تیتراژ ابتدایی برنامه «دعوت» را خوانده و حاصل کارش دلنشین است. طبعا کسانی که علاقه مند به سبک و صدای اشرف زاده هستند از ترانه اخیر او لذت میبرند. با این حال ترانه «لبخند بی دلیــل» نمی تواند مثل«حوض ماهی» او هیت شود./هفت صبح
♦️سالار عقیلی| تیتراژ پایانی برنامه دعوت
سازندگان برنامه «دعوت» برای تیتراژ پایانی از صدای سالارعقیلی بهره گرفته اند. او شــعر ابوالقاسم لاهوتی با مطلع «نشد یک لحظه از یادت جدا دل جدا دل» را بدون ساز خوانده است. عقیلی برای این تیتراژ سراغ سبک آوازی سنتی رفته که بهترین تصمیم بوده. این ترانه با حال و هوای برنامه «دعوت» تناسب دارد اما ماندگاری نخواهد داشت. عقیلی به سبک بزرگان موسیقی سنتی این قطعه را خوانده که خب برای طرفداران این نوع موســیقی، فاقد جذابیت کافی است.
♦️گرشا رضایی | تیتراژ ابتدایی برنامه مثل ماه
از جمله خواننده هایی است که برخی ترانه های او با استقبال مواجه شــده. گرشا رضایی ترانه«منو ببر از این کابوس تا رویا» را هم با ســبک و سـیاق همیشگی خود خوانده. هم ترانه و هم ملودی آن بیشــتر منطبق بر ذائقه نسل جدید اســت؛خاصه آنکــه واگویه های ترانه را می توان برای عشــق زمینی هم بــه کار برد. در مجموع ترانه تیتراژ ابتدایی برنامه «مثل ماه» قابلیت ماندگاری بیشتری نسبت به دیگر ترانه های امسال دارد.
♦️محسن چاوشی| دو قطعه تکراری برای دو برنامه
از دیگر اتفاق های عجیب امسال اینکه تیتراژ دو ویژه برنامه افطار با صدای محسن چاوشی همراه شده است. عجیب تر اینکه هر دو ترانه چاوشــی قدیمی هستند. برنامه«مثل ماه» شبکه سه، سال پیش یک برگ برنده رو کرد و از قطعه «طاق ثریا» با صدای چاوشی روی تیتراژ خود بهره برد .این برنامه امسال بار دیگر همان ترانه را در تیتراژ پایانی استفاده کرده است. شاید استدلال این است که «مثل ماه » با تداوم استفاده از یک ترانه اختصاصی، هویت بیشتری می یابد. با این حال «طاق ثریا» برای مخاطبان تبدیل به یک ترانه آشنا شده که حتی خیلی ها نمی دانند ابتدا برای«مثل ماه»خوانده شده. پس این برنامه می توانست سراغ گزینه های دیگر برود. برنامه «زندگی پس از زندگی» شــبکه چهارهم از ترانه تکراری «ملکا» محسن چاوشی بهره برده است. این دو ترانه تکراری در فاصله ای کوتاه از یکدیگر، پیش از افطار روی آنتن شــبکه ســه و چهار می روند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/527343/نگاهی-به-ترانه-تیتراژ-برنامه-ها-و-سریالهای-رمضان1400؛-کپی-کاری-از-چاوشی-و-بقیه-دوستان
بستن   چاپ