اخبار محرمانه
مدیریت نفسگیر
دوشنبه 30 فروردين 1400 - 19:44:41
اخبار محرمانه - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اسدالله خسروی/ «405 نفر قربانی کرونا در یک شبانه‌روز» آمار وحشتناکی است که نتیجه تصمیم اشتباه ستاد ملی مقابله با کرونا و در رأس آن شخص رئیس‌‌جمهور برای بازگشایی‌های بی‌قاعده نوروزی است. با وجود هشدارهای مکرر وزارت بهداشت و جامعه پزشکی و توصیه‌ کارشناسان بهداشت به تداوم اعمال محدودیت‌های کرونایی و جلوگیری از مسافرت‌های نوروزی اما دولت با بی‌تفاوتی به این موضوع، دروازه شهرها را به روی همه گشود تا 15 هزار کرونایی سفیر این بیماری مرگبار در ایام نوروز شوند. هر چند متخصصان بهداشت، انفجار دوباره شیوع ویروس کرونا در کشور را در صورت اعمال نشدن محدودیت‌های سفت و سخت ترددی در ایام نوروز و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیش‌بینی می‌کردند اما مسؤولان اجرایی، با بی‌اعتنایی کامل به هشدارهای جامعه پزشکی، سلامت را در اولویت قرار ندادند و برای حمایت از بخش گردشگری و چرخش چرخ اقتصاد برخی مشاغل، محدودیت‌های کرونایی را در ایام نوروز به حداقل رساندند، البته خیلی‌ها از همان ابتدا به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر نرفتن به مسافرت گوش کردند اما رئیس‌جمهور 7 فروردین در برنامه‌ای تلویزیونی آب پاکی را روی دست کسانی که دغدغه سلامت دارند ریخت و در قامت متخصص بهداشت اعلام کرد: از پیک کرونا عبور کرده‌ایم. این اظهارنظر غیرکارشناسانه آن هم از سوی شخص اول اجرایی کشور همه را نسبت به کند شدن ضرباهنگ شیوع کرونا و ضعیف شدن این بیماری در جامعه دلخوش کرد و باعث شد تا سراسر ایران پر از گردشگر شود و ویروس کرونا به شکل گسترده‌ای در کشور به گردش درآید. بی‌تفاوتی مسؤولان در مقابله جدی با کرونا با بهره‌گیری از تخصص کارشناسان و بی‌توجهی به محدودیت ترددهای نوروزی باعث شده است تا آمار مرگ‌و‌میر جان‌باختگان کرونا این روزها مرز 400 نفر در یک شبانه‌روز را درنوردد و به آمار قربانیان روزهای سخت کرونایی در آبان‌ماه سال گذشته نزدیک شود. به اعتقاد کارشناسان، روند ابتلا و مرگ‌ومیر بیماری «کووید-19» در موج جدید به دلیل شیوع گسترده ویروس در کشور بسیار شدید خواهد بود که برای عبور از آن باید اقدامات اورژانسی به کار گرفته شود. حال در شرایطی که ویروس کرونا این روزها خیلی از مبتلایان به آن را به کام مرگ می‌کشاند، دولت به جای چاره‌اندیشی و بهره‌گیری از نظرات متخصصان بهداشت، متاسفانه به دنبال حاشیه است. 
پیش‌بینی مسؤولان بهداشت و درمان این است هفته آینده بسیار سخت‌‌تر از آن چیزی است که طی 14 ماه گذشته تجربه کرده‌ایم؛ پیش‌بینی می‌شود آمار فوتی‌ها در این بازه زمانی به 700 نفر در روز برسد. روند رو ‌به رشد بیماری در کشور در شرایطی به سمت وخیم‌تر شدن حرکت می‌کند که متاسفانه تمرکز حامیان دولت بر تخریب وزارت بهداشت و در رأس آن شخص وزیر قرار گرفته است. طی روزهای اخیر حملاتی میان دولتی‌ها و عوامل رسانه‌ای آنها و شخص وزیر بهداشت و برخی متخصصان پزشکی رد و بدل شده است. از جملات توهین‌آمیز دولتی‌ها به وزیر بهداشت گرفته تا واکنش‌های تند و بعضا غیرفنی حامیان وزیر به اطرافیان دولت، نشان می‌دهد در اوج خطرناک‌ترین پیک کرونا در ایران مسؤولان و مدیران در دولت حسن روحانی مشغول زد و خورد و تسویه‌حساب‌های شخصی هستند.
این درگیری‌ها در حالی است که طی 24 ساعت 405 نفر از هموطنان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند. خطرناک‌تر و تلخ‌تر از این آمار، رفتار مدیران دولت حسن روحانی است که همانند نمک بر زخم مردم ایران است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/525820/مدیریت-نفسگیر
بستن   چاپ