اخبار محرمانه
ترامپسین، نام مورد علاقه ترامپ برای واکسن کرونا!
دوشنبه 23 فروردين 1400 - 14:56:44
اخبار محرمانه - به نوشته بیزینس اینسایدر، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که از تحسین نشدن برای تولید واکسن کرونا ناراحت است، خواستار تغییر نام این واکسن به «ترامپسین» شده است.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: پایگاه اینترنتی بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، می‌خواهد واکسن کرونا «ترامپسین» (Trumpcine) نامیده شود.
بر اساس گزارش ها، او بار‌ها ناامیدی‌اش را از این که از او برای ساخت واکسن کووید-19 تحسین نشده است، ابراز کرده است. در ماه مارس (اسفند-فروردین)، ترامپ ادعا کرد اگر تلاش‌های او نبود «احتمالاً» مردم هرگز این واکسن را دریافت نمی‌کردند. ترامپ می‌خواهد که واکسن کووید-19 به نام متفاوتی نامگذاری شود.
کوین لیپتاک، خبرنگار سی‌ان‌ان، در توئیتر نوشت: «ترامپسین نام مورد علاقه رئیس‌جمهور سابق برای واکسنی است که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.»
نیوزویک گزارش داد: ترامپ در روز شنبه شب این درخواست را طی سخنرانی 50 دقیقه‌ای‌اش که مملو و پرت و پلا‌های زیادی بود، مطرح کرد که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور پیشین از تحسین نشدن برای تولید یا توزیع واکسن کرونا، ناراحت است. در اوایل ماه مارس، ترامپ بیانیه‌ای منتشر و در آن به دروغ ادعا کرد که وی مسئول اصلی تولید سریع این واکسن است. او در آن بیانیه گفت:«امیدوارم همه وقتی واکسن کووید 19 (که او اغلب به آن ویروس چینی می‌گفت) را دریافت می‌کنند، به یاد آورند که اگر من رئیس‌جمهور نبودم، در بهترین حالت تا 5 سال دیگر و یا حتی اصلاً این واکسن زیبا را دریافت نمی‌کردند.»
پیش از این تیلور سونمیکر از اینسایدر نوشت: هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تلاش‌های ترامپ تولید واکسن کووید-19 را چهار یا پنج سال جلو انداخته است.
در ماه نوامبر، میا یانکوویچ از اینسایدر گزارش داد: ترامپ از این که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، برای واکسن‌ها تحسین می‌شود، خشمگین شده است. یانکوویچ گفت: بر اساس گزارش‌ها، ترامپ از این که بایدن این تمجید‌ها را از او «سرقت» کند، ناراحت است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/520980/ترامپسین،-نام-مورد-علاقه-ترامپ-برای-واکسن-کرونا!
بستن   چاپ