اخبار محرمانه
حرف های ضد ایرانی سفیر آمریکا در لبنان
پنجشنبه 12 فروردین 1400 - 10:00:36 PM
اخبار محرمانه - ایرنا / سفیر آمریکا در بیروت گفت که واشنگتن به دنبال مقابله با ایران در هر کجای جهان از جمله لبنان است.
به گزارش روزنامه نداء الوطن، دورتی شیا روز پنجشنبه در گفت و گو با یک رسانه لبنانی مدعی شد: دولت «جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا به دنبال مقابله با آنچه که او تجاوزات ایران خوانده در هر جایی از جهان از جمله در لبنان است.
وی با اشاره به سند راهبردی دولت آمریکا که در ماه مارس منتشر شد، ادعا کرد: با وجود اینکه در این سند به اقدام و همکاری با شرکا و همپیمانان در راستای حل و فصل دیپلماتیک موضوع هسته‌ای ایران، اشاره شده، اما در عین حال در این سند به فعالیت‌های بی ثبات کننده تهران نیز پرداخته می‌شود.
شیا تأکید کرد: برخی در لبنان نگران این هستند که دولت بایدن تمرکز خود را فقط بر روی پرونده هسته‌ای ایران بگذارد. اما سند راهبردی به همان میزان که به بلندپروازی‌های ایران می‌پردازد به اقدامات بی ثبات کننده این کشور در منطقه نیز توجه می‌کند.
سفیر آمریکا در لبنان درباره این مسأله که در صورت حل و فصل پرونده هسته‌ای ایران، موضع واشنگتن در قبال جنبش حزب‌الله نیز تغییر می‌کند یا نه گفت که موضع ما در قبال حزب‌الله تغییر نکرده است.
وی ابراز امیدواری کرد که تغییری در نحوه برخورد با مسائل در منطقه به وجود آید و افزود: نماینده آمریکا در امور ایران از نزدیک در این زمینه اقدام می‌کند و تأکید کرد که جامعه جهانی اقداماتی را که موجب بی ثباتی در منطقه شود را تحمل نمی‌کند.
شیا همچنین در خصوص تحریم‌ها علیه برخی شخصیت‌های لبنانی، اظهار داشت: تحریم‌ها ابزار قابل اعتمادی در سیاست خارجه و امنیت ملی آمریکاست.
وی مدعی شد که واشنگتن با اجرای این تحریم‌ها در پی هدف گرفتن سازمان‌های تروریستی و حامیان آنهاست و بسیاری از مردم لبنان نیز از این تحریم‌ها استقبال می‌کنند.
این اظهارات در حالی مطرح می شود که به دنبال دخالت‌ها و فشارهای آمریکا علیه لبنان و مقام‌های این کشور، شرایط اقتصادی مردم به وخامت گذاشته و تشکیل دولت در لبنان با مشکل مواجه شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/514134/حرف-های-ضد-ایرانی-سفیر-آمریکا-در-لبنان
بستن   چاپ