اخبار محرمانه
انتقاد مقام نظامی آمریکایی از تصمیم ترامپ برای عقب نشینی در سومالی
جمعه 6 فروردين 1400 - 11:43:18
اخبار محرمانه - ایرنا / دستیار وزیر دفاع آمریکا با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا برای عقب نشینی نیروهای این کشور از سومالی گفت: این اقدام نکات منفی قابل توجهی داشته است.
به گزارش نشریه هیل، "کریستوفر مایر" دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور عملیات ویژه و درگیری‌های کم شدت پنجشنبه به کمیته خدمات مسلح مجلس سنا گفت: این تصمیم از نظر هزینه و اثر بخشی احتمالاً دارای جنبه‌های منفی قابل توجهی داشت. 
ترامپ در ماه‌های آخر تصدی ریاست جمهوری خود دستور داد 700 سرباز آمریکایی حاضر در سومالی از این کشور خارج شوند.
گفته می‌شود این نیروها برای کمک به نیروهای امنیتی محلی در نبرد با الشباب وابسته به القاعده و وابسته محلی داعش در سومالی حضور داشتند.
در آن زمان پنتاگون اصرار داشت که دستور ترامپ برای تغییر سیاست آمریکا نبوده و فرماندهی آفریقای ایالات متحده اعلام کرد که نیروها قادر به حمله به الشباب در زمان و مکان انتخابی جدید هستند.
در حالی که ترامپ این اقدام را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای پایان دادن به "جنگهای بی پایان" معرفی می‌کرد اما در همان زمان بیشتر نیروهای آمریکایی که سومالی را ترک کردند به سایر کشورهای اطراف مانند کنیا و جیبوتی منتقل شدند و به انجام عملیات در داخل سومالی ادامه دادند.
به نوشته نشریه هیل، با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، دولت بایدن در حال بررسی وضعیت نظامی ایالات متحده در سراسر جهان است که می‌تواند منجر به تغییر روند عقب نشینی یا سایر تغییرات در زمینه نیروهای ایالات متحده در آفریقا شود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/510691/انتقاد-مقام-نظامی-آمریکایی-از-تصمیم-ترامپ-برای-عقب-نشینی-در-سومالی
بستن   چاپ