اخبار محرمانه
مقام سابق وزارت خارجه: می‌توانستیم در زمینه‌هایی از سیاست‌های بایدن استقبال کنیم
دوشنبه 11 اسفند 1399 - 22:08:16
اخبار محرمانه - شفقنا / مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه ایران درباره تحولات اخیر منطقه پس از روی کار آمدن دولت بایدن و تنش در روابط آمریکا و عربستان می‌گوید: عربستان بخش بزرگی از حیات خود را به مناسباتش با آمریکا وابسته کرده است و این‌طور نیست که انتخاب دیگری داشته باشد هرچند که عربستان به دلیل امکاناتی که دارد و نفوذ مالی و بین‌المللی‌اش سعی می‌کند موازنه‌ای برقرار کند بخصوص با روسیه یا چین یا با دیگر قدرت‌های اروپایی.
قاسم محبعلی در بخشی از یک گفت و گو می‌افزاید: ایران می‌توانست در زمینه‌هایی از سیاست‌های بایدن استقبال کند که نکرد. ایران تاکنون گفتگو در مورد آینده با آمریکایی‌ها را نپذیرفته است، سه ماه آینده از دست داده شد. امروز با توجه به اتفاقاتی که در عراق افتاد مجدداً رابطه ایران و آمریکا به شرایط دوره ترامپ برمی‌گردد و این همان خواسته عربستان و اسرائیل است تا اگر حتی بخواهند مناسبات خود با ایران را بهبود ببخشند از موضع بالا امتیاز بگیرند و روابط را پیش ببرند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/495779/مقام-سابق-وزارت-خارجه--می‌توانستیم-در-زمینه‌هایی-از-سیاست‌های-بایدن-استقبال-کنیم
بستن   چاپ