اخبار محرمانه
جزئیات تصمیمات بودجه‌ای امروز مجلس
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 23:35:40
اخبار محرمانه - ایسنا / ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 1400 در بخش درآمدی از جمله مهمترین اخبار جلسه علنی نوبت عصر و شب امروز (یکشنبه) دهم اسفند 1399 مجلس هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.
در جلسه علنی نوبت دوم مجلس و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه 1400 نمایندگان، ‌ هیات نظارت صندوق توسعه ملی را مکلف کردند تا میزان مطالبات این صندوق از دولت را تا پایان فروردین ماه سال 1400 و هر سه ماه یک بار پس از آن به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور گزارش دهد.
در ادامه نمایندگان در مصوبه‌ای نحوه هزینه کرد 4 میلیون تن مواد اولیه قیر در سال ١4٠٠ را مشخص کردند.
در مصوبه ای دیگر ساز و کار هزینه کرد مازاد درآمد حاصل از فروش نفت در سال 1400 را تعیین شد.
همچنین نمایندگان وزارت نفت را مکلف به فراهم کردن امکان عرضه و انجام معامله حداکثر 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در بورس انرژی در سال 1400 کردند.
در ادامه بررسی های مربوط به بودجه، نمایندگان ساز و کار نظارت بر نحوه تخصیص و توزیع ارز ترجیحی برای تامین کالاهای اساسی در سال 1400 را تعیین کردند.
همچنین با تصویب مجلس، دولت ملزم به واریز درآمدهای مازاد نفتی و گازی به حساب ذخیره ارزی شد.
مجلس در مصوبه‌ای مقرر کرد برای حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی، هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی سوخت ارزان‌تر دریافت کنند.
بر این اساس سازمان برنامه و بودجه موظف است به منظور حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا، نسبت به تأمین مالی حمل و نقل هوایی (محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی به مقاصد فوق معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری) به میزان 20 درصد اعتبارات جوایز و مشوق‌های صادراتی، و همچنین 2 هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی اقدام کند.
همچنین نمایندگان به منظور گازرسانی به مناطقی که از لحاظ گازرسانی شهری و روستایی پایین‌تر از متوسط کشور می‌باشند تمهیداتی برای سال 1400 در نظر گرفتند.
با تصویب ماده دیگری از لایحه بودجه، ‌ نمایندگان مجلس منابعی برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس با اولویت مناطق محروم روستایی و عشایری کشور در سال 1400 اختصاص دادند.
نمایندگان همچنین ساز و کار هزینه ‌کرد منابع حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتی با اولویت تقویت تعاونی‌ها را تعیین کردند.
در ادامه جسله علنی امروز در نوبت سوم، نمایندگان در مصوبه ای به دولت اجازه دادند تا از طریق فروش سهام و دارایی‌های مالی به‌منظور حمایت از ایجاد اشتغال و کارآفرینی، در بخش تعاون در قالب افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون هزینه کند.
همچنین مجلس به وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی اجازه داد با حداقل سرمایه 10 میلیارد ریال صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تشکیل دهند.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/495055/جزئیات-تصمیمات-بودجه‌ای-امروز-مجلس
بستن   چاپ