اخبار محرمانه
کولاک و یخبندان در 4 استان کشور
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 16:51:14
اخبار محرمانه - با توجه به پرحجم شدن سامانه بارشی در 4 استان، سازمان هواشناسی توصیه کرده است از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود.
به گزارش مشرق ؛ سازمان هواشناسی با انتشار هشدار سطح نارنجی از تقویت سامانه بارشی خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود زمان شروع تقویت این سامانه از صبح یکشنبه تا اواخر وقت روز دوشنبه ادامه یابد.
نوع مخاطره پیش بینی شده این رخداد، بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی، در مناطق کوهستانی کولاک برف روز دوشنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان باشد.
اثر مخاطره اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی خواهد بود.
هواشناسی توصیه کرده است از سفرهای برون شهری به ویژه در مناطق کوهستانی پرهیز شود، ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی آمادگی داشته باشند و خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی تجهیز شوند، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر تا اواخر وقت روز دوشنبه توصیه می‌شود.
در روز دوشنبه پیش بینی شده بارش برف، کاهش دما و یخبندان، رخداد مه و کاهش دید افقی و در مناطق کوهستانی به شکل کولاک برف در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوب غرب اصفهان و ارتفاعات شرق خوزستان اتفاق افتد.
اختلال در تردد، پدیده مه، کاهش دید، تأخیر یا لغو پروازها، کولاک در گردنه‌های برف گیر و کوهستانی، احتمال رخداد بهمن در مناطق مستعد، لغزندگی و کولاک برف در جاده‌ها به ویژه جاده‌های روستایی پیش بینی شده است.
پرهیز از سفرهای برون شهری بویژه در مناطق کوهستانی، آمادگی ماشین‌آلات برف روبی و نمک‌پاشی، تجهیز خودروها به امکانات ایمنی و گرمایشی، پرهیز از صعود کوهنوردان، سایر اقدامات پیشگیرانه، پرهیز از انجام پروازهای هواپیماهای سبک و هلیکوپتر توصیه شده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/494882/کولاک-و-یخبندان-در-4-استان-کشور
بستن   چاپ