اخبار محرمانه
حکم دادگاه برای مرد چینی بابت وظایف خانه داری همسرش!
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 20:20:33
اخبار محرمانه - روزیاتو / دادگاهی در چین به مردی، حکمی ابلاغ کرد که او را موظف به پرداخت هزاران دلار برای جبران کارهای خانگی همسرش می کند. طلاقی که باعث بالا گرفتن اختلاف نظرهایی مربوط به وظایف زن و شوهر در چین شده است.
وانگ که زنی خانه دار است، پس از اینکه همسرش در دادگاهی در پکن درخواست طلاق داد، خواستار غرامتی معادل 24700 دلار از او شد. وانگ می گوید که به تنهایی فرزندانش را بزرگ کرده و کارهای خانه را انجام داده، در حالی که همسرش به سختی در مسائل خانه کمک می کرده است.
دادگاه آن ها در حکمی پس از تقسیم مساوی املاک، همسر وانگ را مجبور کرد که 7700 دلار بابت کارهای خانه به او بپردازد. وانگ همچنین حضانت فرزندان را توانست بگیرد و ماهی 300 دلار به عنوان نفقه نیز دریافت کند.
این حکم اولین حکمی است که زیر نظر قانون مدنی جدید چین ابلاغ می شود. قانونی که به ادعای دولت چین و کارشناسان حقوقی می تواند بهتر از حقوق افراد محافظت کند. از ژانویه این بند از قانون به زن این اختیار را می دهد که بخاطر مسئولیت بیشترش در مراقبت از فرزندان و بستگان پیر خانواده، از همسرش درخواست غرامت کند.
این حکم که برای اولین بار توسط رسانه های محلی در ماه فوریه گزارش شد، پس از ساخت هشتگی در واکنش به این حکم در شبکه اجتماعی چینی ها (ویبو) این حکم جز موضوعات داغ قرار گرفت. هشتگ مورد بحث نیز بالای 500 میلیون بار توسط کاربران دیده شد. خیلی از مردم باور داشتند این حکم سختی کار در خانه را نشان می دهد و با آن موافق بودند اما بعضی ها هم نظرشان این بود که حقوق مورد بحث برای 5 سال کار در خانه و مراقبت از فرزندان ناچیز است.
در چند سال اخیر در چین اختلاف نظرها بین وظایف زن و مرد در کارهای خانگی بالا گرفته است. با وجود افزایش سطح سواد و وضعیت اقتصادی رو به رشد زنان، سنت های مردسالارانه نسبت به این مسائل چندان با تغییر مواجه نشده و هنوز نیز از زنان انتظار می رود که پس از ازدواج به کارهای خانه و مراقبت از فرزندان بپردازند.
قوانین طلاق در چین
دریافت حقوق و غرامت در ازای انجام کارهای خانه به این دلیل طراحی شده تا بتواند محافظت از زنانی که فرصت شاغل بودن و تحصیلات را فدای محافظت از خانه کرده اند، به عهده بگیرد.
لانگ جون ، استادیار حقوق در دانشگاه چینهوا می گوید: «زنانی که در بیرون از خانه کار می کنند نیز می توانند پس از طلاق از منابع، ارتباط ها و جایگاهی که در اختیار دارند لذت ببرند و همچنان از همان سطح حقوق نیز برخوردار باشند. اما زنانی که به کار در خانه مشغولند بسیار مشکل است که به کاری غیر از آن و مخصوصا کار در بیرون از خانه مشغول شوند و آن به این معنی است که زن خانه دار علاوه بر کارهایش در خانه باید هزینه دیگری نیز بپردازد.»

http://www.SecretNews.ir/fa/News/492519/حکم-دادگاه-برای-مرد-چینی-بابت-وظایف-خانه-داری-همسرش!
بستن   چاپ