اخبار محرمانه
قتل جوان آمریکایی به دست پلیس؛ تراژدی جورج فلوید تکرار شد
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 18:35:13
اخبار محرمانه - ایرنا / ماموران پلیس آمریکا با وارد کردن فشار بر گردن یک جوان دچار بیماری روانی مانند رخداد قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست این کشور، او را در در خانه و در برابر چشمان مادر و خواهرش کشتند.
به گزارش روز چهارشنبه شبکه سی ان ان؛ وکیلان خانوادگی آنجلو کواینتو قربانی 30 ساله خشونت بدون علت پلیس آمریکا در دادخواستی که در 18 فوریه (30 بهمن ماه) تسلیم دادگاه کردند، افزودند که او از چند ماه پیش دچار اضطراب مزمن، افسردگی و پارانویا بوده است.
به گفته وکیلان این خانواده، ماموران پلیس پس از ورود به خانه ای که انجلو در آن با مادر و خواهرش زندگی می کرد، به او حمله کردند و یک مامور با وجود دست بند زدن به او، زانوهایش را به مدت پنج دقیقه بر گردن او فشار داد که منجر به بیهوشی او شد. مرگ انجلو پس از سه روز بستری در بیمارستان محلی، اعلام شد.
پلیس با گذشت مدت زمان طولانی هنوز در باره این حادثه توضیحی نداده است.
جان ال باریس وکیل این خانواه گفت: با اینکه ماموران پلیس انتیوچ به انجلو دست بند زده بودند، اما از حمله به او دست برنداشتند و با نادیده گرفتن درخواست های مادرش برای اینکه او را نکشند، از همان روش کشته شدن جرج فلوید یعنی قرار دادن زانو بر قسمت پشت و کنار گردن او استفاده کردند.
پلیس حوزه کونترا کاستا به سی ان ان گفت که علت مرگ او درحال بررسی است. مقام های حقوقی و شهر انتیوچ هنوز به درخواست ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده اند.
در پی کشته شدن "جورج فلوید" سیاه پوست آمریکایی در حدود هشت ماه پیش به دست پلیس شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا، شورش و اغتشاش های گسترده و فراگیری در سراسر ایالات متحده در اعتراض به نژادپرستی و خشونت ماموران پلیس علیه رنگین پوستان برپا شد که ماه‌ها ادامه داشت.
درک شووین همان مامور پلیسی است که با گذاشتن زانوی خود بر گردن فلوید به مدت هفت دقیقه، این شهروند سیاه پوست آمریکا را کشت.
با قتل بی رحمانه فلوید، اعتراضات ضد نژادپرستی به مدت سه ماه سراسر آمریکا را فراگرفت و در برهه‌ای به دلیل دخالت مأموران فدرال به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین ایالات متحده، اعتراضات مردمی افزایش یافت.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/492449/قتل-جوان-آمریکایی-به-دست-پلیس؛-تراژدی-جورج-فلوید-تکرار-شد
بستن   چاپ