اخبار محرمانه
نماینده آمریکا در امور یمن با «عادل الجبیر» دیدار کرد
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 15:47:54
اخبار محرمانه - مهر / نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن با وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روسیا الیوم، «تیموتی لیندر کینگ» نماینده ویژه آمریکا در امور یمن با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.
بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار در خصوص آخرین تحولات منطقه از جمله تحولات یمن بحث و تبادل نظر کردند. این درحالی است که پیشتر نیز فرستاده سازمان ملل در امور یمن دیدارهایی را با مقامات سعودی داشته است.
رسانه های خبری اعلام کردند که لیندر کینگ علاوه بر مسئولان سعودی، اخیر با «منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن نیز دیدار کرده است. این مقام آمریکایی در دیدار خود با مقامات سعودی اشاره ای به لزوم پایان جنگ یمن نکرده است.
گفتنی است، از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا وی بارها بر لزوم پایان جنگ یمن تأکید کرده است؛ این درحالی است که واشنگتن تاکنون به صورت عملی گامی در مسیر پایان جنگ یمن برنداشته است.
گروه های مقاومت یمن نیز بر این باورند که اظهارنظر مقامات آمریکایی مبنی بر مخالفتشان با تداوم جنگ علیه این کشور، صِرفا یک اقدام رسانه ای و تبلیغاتی است و هیچ ارتباطی با سیاستهای عملی واشنگتن ندارد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/492353/نماینده-آمریکا-در-امور-یمن-با-«عادل-الجبیر»-دیدار-کرد
بستن   چاپ