اخبار محرمانه
فیلیپین به آلمان: پرستار می‌دهیم واکسن می‌گیریم
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 14:36:51
اخبار محرمانه - ایسنا / یک مقام ارشد فیلیپین روز سه‌شنبه گفت: در صورت موافقت آلمان و انگلیس با اهدای واکسن‌ کرونای بسیار ضروری در فیلیپین، این کشور به هزاران نفر از کارکنان مراقبت بهداشتی خود- عمدتاً پرستاران- اجازه کار در این کشورها را خواهد داد.
به گزارش رویترز، فیلیپین که جزو کشورهای آسیا با بیشترین مبتلایان به کروناست، محدودیت اعزام کارکنان مراقبت بهداشتی خود به خارج کشور را برداشته، در حالی که محدودیت این کشور برای تعداد متخصصان پزشکی که فیلیپین را ترک می‌کنند، برقرار بوده و سقف آن 5 هزار نفر در سال است.
"آلیس ویسپراس"، مدیر اداره امور بین‌الملل وزارت کار فیلیپین گفت، این کشور از برداشتن محدودیت در ازای دریافت واکسن از انگلیس و آلمان استقبال می‌کند و آن واکسن‌ها را برای کارکنان عازم خارج کشور و صدها هزار فیلیپینی که به میهن بازمی‌گردند، به کار خواهد گرفت.
پرستاران از جمله میلیون‌ها فیلیپینی هستند که خارج کشور کار می‌کنند و مازاد سالانه 30 میلیارد دلار حواله‌های ضروری برای اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند.
انگلیس در حال دست و پنجه نرم کردن با ششمین آمار بالای جهانی از نظر مرگ و میر کرونا و یکی از بدترین ضربه‌های اقتصادی ناشی از کرونا است؛ این در حالی است که آلمان دهمین کشور در جهان از نظر آلودگی به ویروس کووید 19 است.
در حالی که این دو کشور مجموع 23 میلیون نفر را واکسینه کرده‌اند، فیلیپین هنوز کار خود را برای ایمن‌سازی 70 میلیون بزرگسال یا دو سوم جمعیت 108 میلیون نفری خود آغاز نکرده است. این کشور قرار است اولین محموله واکسن خود، اهدایی از چین، را این هفته دریافت کند.
فیلیپین در مجموع می‌خواهد 148 میلیون دوز واکسن را تأمین کند.
سفارت انگلیس در مانیل، به درخواست اظهارنظر پاسخ فوری نداد، در حالی که تماس‌ها با سفارت آلمان هم بی‌پاسخ مانده است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/492306/فیلیپین-به-آلمان--پرستار-می‌دهیم-واکسن-می‌گیریم
بستن   چاپ