اخبار محرمانه
از انتخاب روحانی نه پشیمانیم نه توبه می‌کنیم
شنبه 2 اسفند 1399 - 12:21:16
اخبار محرمانه - ایران /متن پیش رو در ایران منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
حزب کارگزاران سازندگی در چهارمین کنگره حزبی خود که پنجشنبه گذشته برگزار شد، از استراتژی سیاسی و انتخاباتی خود رونمایی کرد: «بازی در زمین مقدورات و امکانات.» این اصل که برای کنش‌های سیاسی و انتخاباتی نباید منتظر شرایط مطلوب و ایده‌آل بود، محور اصلی صحبت‌های سخنرانان این کنگره حزبی بود. از جمله غلامحسین کرباسچی دبیرکل کارگزاران سازندگی که با اشاره به تجربه انتخابات 76، 92 و 96، تأکید کرد که حتی در زمان امام خمینی(ره) هم برای چپ‌ها فرش قرمز پهن نشده بود. کرباسچی، برپایه چنین رویکردی، نه تنها از ارائه فهرست نامزدهای کارگزاران برای انتخابات مجلس یازدهم دفاع کرد، بلکه مسئولیت شکل‌گیری مجلسی با کیفیت فعلی را (البته در کنار مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات) متوجه جریان‌هایی دانست که با خودداری از ارائه مشارکت حداکثری در انتخابات، زمین را برای پیروزی رقیب هموار کردند. در همین چارچوب، کارگزاران سازندگی در انتخابات پیش رو نیز از حضور و مشارکت حداکثری دفاع کرده و دستیابی به پیروزی را کاملاً نزدیک و در دسترس می‌دانند. چرا که به باور آنان، تأکید رهبر معظم انقلاب بر مشارکت حداکثری، عملاً کار را برای جناح رقیب آنان دشوار کرده است. از سوی دیگر، دفاع ارکان حزب کارگزاران، از کرباسچی تا مرعشی و محسن هاشمی از نتیجه انتخابات‌های سال‌های 92 و 96 را نیز می‌توان در همین چارچوب فهمید. تا جایی که کرباسچی، به صراحت اعلام کرد که با‌وجود انتقادهایی که از دولت روحانی داریم، اما از انتخاب خود نه پشیمان هستیم و نه توبه می‌کنیم.
به‌گزارش ایرنا، در چهارمین کنگره حزب کارگزاران سازندگی که با شعار «توسعه ایران؛ اولویت اول» برگزار شد، 17 نفر از اعضای شورای مرکزی حزب انتخاب شدند. اما آنچه احتمالاً برای افکارعمومی و فرایندهای سیاسی کشور مهم‌تر است، برنامه‌ها و خط مشی‌های انتخاباتی کارگزاران است که در این کنگره ارائه شد.
از جمله این خط مشی‌ها، مواردی بود که کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی مطرح کرد. به گزارش ایسنا، او برپایه تجربه انتخابات مجلس یازدهم، به بهزاد نبوی که به احتمال زیاد ریاست جبهه اصلاح‌طلبان را عهده دار خواهد شد، پیشنهاد داد که همت بگذارد و برای تشکیل یک حزب واحد قوی با تشکیلات منسجم پیشقدم شود. او گفت که اگر اصلاح‌طلبان این کار تاریخی را انجام دهند در جبهه مقابل نیز اثرگذار خواهد بود.
کرباسچی درباره دولت روحانی نیز با اذعان به اینکه پای تمامی اصلاح‌طلبان در این دولت درگیر است، تأکید کرد: یکی از احزابی هستیم که بیشترین نقد را به دولت وارد کرده است، اما حواسمان پرت نشود که نقد ما به معنای نفی کاری که در سال 92 و 96 انجام دادیم نیست و از آنچه اتفاق افتاده نه پشیمان هستیم و نه توبه می‌کنیم. در دولت کنونی نیز کارهای مثبت فراوان بوده است اما ما باید نقد خود را اعلام کنیم زیرا سیئات با نقد تبدیل به حسنات می‌شود.
 دبیرکل کارگزاران سازندگی درباره انتخابات ریاست جمهوری نیز با اشاره به اینکه هیچ وقت این حکومت حتی در دوران حضرت امام برای نیروهایی که خود را اصلاح‌طلب و چپ می‌دانند فرش قرمز پهن نکردند، اضافه کرد: فراموش نکردیم که در سال 76 چه بساطی راه انداختند و چه کردند و خدا آقای کروبی را حفظ کند که همیشه یادآوری می‌کند که چه تلاشی انجام شد تا جایگاه آقای خاتمی پذیرفته شود پس ما باید تلاش و فعالیت کنیم و بتوانیم از فعالیت‌های خود دفاع کنیم و ناامید نشویم و عصبانیتی که داریم نباید ما را از راه اعتدال خارج کند.او گفت: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو همه توجه کنیم که اگر حرکت و کار کنیم نتیجه خواهیم گرفت و این طور نیست که این دوره برای اصولگرایان باشد و اگر بتوانیم با مردم درست صحبت کنیم و آنان را قانع کنیم و منصفانه بگوییم که دو دیدگاه سیاسی وجود دارد این‌طور نیست که حتماً اصولگرایان پیروز شوند.
مرعشی: جناح رقیب از رهبری عقب ماندند
حسین مرعشی، رئیس کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی، از رهبر معظم انقلاب بابت تأکید بر انتخابات پرشور قدردانی کرد و گفت: باید از رهبر معظم انقلاب که این ابهام را رفع کردند تشکر کنیم زیرا دوستانی در جناح رقیب خیلی علاقه‌مند بودند که سیاست‌های کلی نظام در انتخابات محدود با نتایج قابل پیش‌بینی استوار باشد، اما سخنان رهبر معظم انقلاب تکلیف سیاست‌های کلی نظام برای انتخابات 1400 را مشخص کرد و معلوم شد که آن دوستانی که خود را طرفدار نظام می‌دانند در این سیاست از رهبری عقب ماندند.
او با بیان اینکه بعد از مشخص شدن پیام رهبری، ما شخصیت‌های مورد اعتماد مردم را به جبهه اصلاحات پیشنهاد دادیم و حتماً می‌توانیم موازنه سیاسی را به کشور برگردانیم، اضافه کرد:حاکم شدن اقلیت مردم بر اکثریت به نفع کشور و نظام نیست و من باید اینجا عرض کنم همه کسانی که در انتخابات آینده شرکت نکنند، رأی ندادنشان به نفع رقیب خواهد بود.
مرعشی درباره دولت آقای روحانی برای اداره کشور هم گفت: بهترین تعبیر برای تحریمی که بعد از خروج امریکا از برجام به کشور ما تحمیل شد، همان فشار حداکثری است که خود ترامپ به آن اشاره و افتخار می‌کرد. ما در تحریم‌های قبل از ترامپ که مصوبه شورای امنیت بود، کف صادرات نفتمان به یک میلیون و 200 هزار بشکه رسید و همواره به اندازه نیازهای ضروری مردم یعنی غذا و دارو می‌توانستیم ارز در اختیار داشته باشیم، اما در تحریم‌های جدید صادرات نفت ایران به کمتر از 70 هزار بشکه رسید و حتی درآمدهای نفتی به 2 میلیارد دلار هم نمی‌رسید.
محسن هاشمی: با رفتن ترامپ دولت نظامی دیگر موضوعیت ندارد
محسن هاشمی، دیگر عضو حزب کارگزاران سازندگی نیز در سخنان خود با اشاره به اینکه نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیچیدگی‌های انتخابات ایران را افزایش داده است، اظهارکرد: اگر ترامپ در قدرت می‌ماند شاید طبیعی بود که یک دولت نظامی در ایران شکل می‌گرفت و حتی می‌توانست رویارویی سریعتری با ترامپ انجام دهد، اما اکنون این‌طور نیست و باید فکر اساسی کنیم.
او با بیان اینکه چهارراه در مقابل اصلاح‌طلبان وجود دارد، گفت: نخستین گزینه که بعضاً تندروها مطرح می‌کنند، تحریم یا عدم مشارکت در انتخابات در سطح نامزدها است که متأسفانه نتایج آن را در عملکرد مجلس شاهد هستیم که نشان می‌دهد این رویکرد هیچ‌گاه نتیجه نگرفته است. محسن هاشمی، راه دوم را حضور منفعلانه و راه سوم را حضور در انتخابات با یک یا دو نامزد جدی و پرتلاش خواند و گفت: راه چهارم، راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، یعنی حضور و رقابت جدی برای پیروزی در انتخابات به این معنی که ما باید طوری وارد انتخابات شویم که خودمان را به‌صورت محکم، پیروز فرض کنیم.
او همچنین خواستار پرهیز اصلاح‌طلبان از اظهارات اختلاف‌آفرین شد و گفت: علت هم این است که این انتخابات هم برای نظام و همه برای اصلاح‌طلبان سرنوشت‌ساز است چرا که ما اکنون در شرایط اقتصادی ویژه‌ای قرار گرفتیم و از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد چنین وضعیتی نبودیم.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/488555/از-انتخاب-روحانی-نه-پشیمانیم-نه-توبه-می‌کنیم
بستن   چاپ