اخبار محرمانه
صعود بیت‌کوین با غول‌های تکنولوژی
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 17:15:40
اخبار محرمانه - دنیای اقتصاد / متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
بیت‌کوین همچنان در نزدیکی مرز 50 هزار دلاری در حال رکوردشکنی‌های خفیف است؛ در معاملات روز گذشته، ارزش پرطرفدارترین رمز ارز جهان به قیمت 49 هزار و 950 دلار نیز صعود کرد تا فقط 50 دلار تا رسیدن به یکی از مهم‌ترین مرزهای روانی فاصله داشته باشد. هر چند پس از آن قیمت بیت‌کوین در معاملات میانه روز در میانه کانال‌های 48 و 49 هزار دلاری در نوسان بود. مهم‌ترین عامل این روزهای استحکام قیمت بیت‌کوین پشتوانه این رمز ارز به حمایت شرکت‌های بزرگ بوده است.
صعود بیت‌کوین با غول‌های تکنولوژی
ارزش بازار بیت‌کوین نیز با احتساب قیمت روز گذشته به حدود 910 میلیارد دلار رسید. همان‌طور که اشاره شد بهبود تقاضا در بازار بیت‌کوین انتشار اخباری بود که مربوط به استقبال گرم شرکت‌های بزرگی همچون تسلا، مسترکارت و بانک نیویورک ملون می‌شد. شرکت تسلا هفته گذشته اعلام کرد در حجم 5/ 1 میلیارد دلار اقدام به خرید بیت‌کوین کرده است و همچنین وعده داد که این شرکت در آینده نزدیک فرآیند پرداخت از طریق رمزارزها را به رسمیت خواهد شناخت.
دومینوی حمایت غول‌های تکنولوژی
بعد از حمایت شرکت تسلا پیش‌بینی می‌شد که این تازه آغاز راه نفوذ رمز ارزها به فرآیندهای پرداخت و همچنین سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ باشد. کمپانی مسترکارت، شرکت خدمات مالی آمریکایی نیز اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی از برخی از رمزارزها در فرآیندهای پرداخت پشتیبانی خواهد کرد. همچنین بانک نیویورک ملون نیز اعلام کرد که برخی از خدمات محدود خود را برای رمز ارزها آزاد خواهد کرد. بیت‌کوین که سال گذشته بیش از 300 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده بود، در حالی که فقط یک ماه و نیم از سال 2021 می‌گذرد، 60 درصد افزایش قیمت داشته است. افزایش تقاضای نهادی توسط شرکت‌ها و صندوق‌های بزرگ در جهان و همچنین نگاه سرمایه‌گذاران به مقصدی برای حفظ ارزش دارایی‌ها دو عامل مهم رالی صعودی قیمت بیت‌کوین در ماه‌های اخیر بوده است. از سوی دیگر در حال حاضر بسیاری نیز نگران این موضوع هستند که بازار بیت‌کوین یکی از بزرگ‌ترین حباب‌های قیمتی در طول تاریخ را تشکیل داده است و سقوط قیمتی در این بازار می‌تواند بسیار شدید باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/486969/صعود-بیت‌کوین-با-غول‌های-تکنولوژی
بستن   چاپ