اخبار محرمانه
دام مجرمان سایبری با رجیستر کردن گوشی تلفن همراه
سه شنبه 28 بهمن 1399 - 15:48:12
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، سرهنگ"امین یادگارنژاد" اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک با محتوای ثبت رجیستری تلفن همراه، از شهروندان می‌خواهند وارد سایتی به نام رجیستری گوشی تلفن‌همراه با آدرس اینترنتی جعلی شوند.
وی افزود: این سایت مانند رجیستری گوشی تلفن همراه (همتا) شبیه‌سازی‌شده و ابتدا جهت ورود به سایت سریال گوشی تلفن‌همراه را از کاربر دریافت می‌کند.
این مقام انتظامی ادامه داد: مجرمان سایبری با این ترفند و درخواست ناچیز مبلغی برای این امر، به راحتی افراد را برای ورود به درگاه‌های جعلی بانکی تشویق کرده و با سرقت اطلاعات بانکی شهروندان حساب آنها را خالی می‌کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان به‌ هیچ‌ عنوان فریب پیامک‌ رجیستر کردن گوشی تلفن همراه را نخورده و به آن اعتماد و اطمینان نکنند، همچنین در صورت نیاز به رجیستر تلفن همراه، حتما به سایت‌ همتا مراجعه کنند. 
رییس پلیس فتای استان کرمان تأکید کرد: سایت‌های دولتی از دامنه ir. استفاده کرده و همچنین آدرس تمامی درگاه‌های پرداخت بانکی نیز https:‎//xxx.shaparak.ir است و اگر سایت دولتی یا درگاه بانکی فاقد این آدرس‌ها باشد می‌تواند برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان طراحی شده باشد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/485280/دام-مجرمان-سایبری-با-رجیستر-کردن-گوشی-تلفن-همراه
بستن   چاپ