اخبار محرمانه
ارتباط بهینه با جهان همراه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات
سه شنبه 28 بهمن 1399 - 15:46:26
اخبار محرمانه - به گزارش گرداب ، بابک کرباسی‌زاده اصفهانی در مصاحبه با برنامه "تنگه احد" رادیو گفتگو افزود: بر اساس عرف بین المللی، ملت مصرف کننده بوده و وظایفش مشخص است و دولت‌ها برای آن‌ها نیز در حوزه‌های مختلف قوانین بالا دستی و نظارتی می‌گذارند تا مصرف کننده در بحث مسائل بالادستی رضایت داشته باشد.
وی افزود: در سال‌های گذشته حوزه فضای مجازی و ذاتا اینترنت نه اینکه کاملا به حال خود رها شده باشد، اما آنچه که بر اساس دستور مقام معظم رهبری درباره شبکه ملی اطلاعات، آموزش مجازی، دولت الکترونیک و ... باید انجام می‌شد محقق نشده است.
کارشناس رسانه و فضای مجازی بیان کرد: براساس تعبیر بزرگان این عرصه، شرایط باید به گونه‌ای باشد که مدیریت این فضا به دست خودمان باشد و دشمن اجازه پیدا نکند هر وقتی که بخواهد به ما دسترسی بدهد یا دسترسی را از ما بگیرد.
کرباسی‌زاده اصفهانی گفت: ما با اینترنت به عنوان فناوری برخورد نکردیم چرا که اگر فناوری می‌بود باید برای آن پیوست فرهنگی تعریف می‌کردیم و ورود اینترنت به کشور ما باید با قوانین بالا دستی شروع می‌شد؛ در دولت جدید جهش زیادی برای افزایش سرعت و سیم‌کارت‌های تلفن همزمان با هوشمندسازی تلفن همراه شد و برای هیچ‌کدام پیش‌بینی لازم صورت نگرفت.
وی تصریح کرد: بزرگترین مسئولیتی که به دولت در شورای عالی مجازی داده شده بحث شبکه ملی اطلاعات بوده است چرا که این شبکه پایه و بستر اولیه افزایش قدرت و کیفیت اینترنت است.
تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: در بحث شبکه ملی اطلاعات، ترسی در دل مردم ایجاد شد که اگر این شبکه راه‌اندازی شود ارتباط ما با دنیا در فضای مجازی قطع می‌شود در حالی که این‌گونه نیست؛ اتفاقی که وجود دارد این است که وزارت ارتباطات سال‌های سال، مسئولیت خود را زمین گذاشته است و این کار را انجام نمی‌دهد و از سوی دیگر شورای عالی فضای مجازی نیز متقابلا کار را بر زمین گذاشته است.
وی گفت: در بحث عدم تحقق صیانت از فضای مجازی، آسیب‌هایی به مردم و ملت زده می‌شود که این آسیب‌ها هم عدم صیانت و هم ولنگاری و رها کردن حوزه فضای مجازی است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/485263/ارتباط-بهینه-با-جهان-همراه-با-راه‌اندازی-شبکه-ملی-اطلاعات
بستن   چاپ