اخبار محرمانه
تاثیر مناسبات ایران و آذربایجان بر منطقه از زبان نماینده مجلس
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 18:04:25
اخبار محرمانه - خانه ملت / عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سفر وزیر خارجه به باکو گفت:رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالف توسعه روابط ایران با همسایگان به ویژه با آذربایجان هستند و تداوم روابط ایران و آذربایجان نقشه شوم دشمنان را باطل می‌کند.
وحید جلال زاده، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد:تجربه کشورهای مختلف نشان می دهد گسترش همکاری باهمسایگان و توسعه مشترکات می تواند کمک فراوانی به حل مسائل مختلف سیاسی و اقتصادی نماید، موضوعی که متاسفانه در سالهای اخیر مورد غفلت مسئولین ما قرار گرفته است.
وی افزود: تداوم مسیر آغاز شده از اهمیت بالایی برخوردار است و مناسبات راهبردی ایران با همسایگان زمانی شکل می گیرد که این روابط ادامه دار باشد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:من معتقدم اگر بتوانیم روابط راهبردی و قوی با همسایگان توانمند و فراوان خود داشته باشیم می توانیم بسیاری از نیازها و احتیاجات خود را تامین کرده و از نظر اقتصادی و سیاسی جایگاه مطلوبی را کسب کنیم و نگاه به کشور های فرا منطقه ای که اشتراکات کمتری با ایران دارند مارا از این هدف دور کرده است.
وی افزود: سفر اخیر به آذربایجان اولین سفر پس از پایان بحران قره باغ بوده است که می تواند از این جهت قابل توجه و با اهمیت باشد و به شرط تداوم مثبت ارزیابی می شود،به ویژه اینکه آذربایجان نیازهای فراوانی در بازسازی مناطق آسیب دیده پس از جنگ دارد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور همسایه می تواند در کنار این کشور و با استفاده از تجربیاتش نقش مهمی در این مسیر ایفا نماید.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/470827/تاثیر-مناسبات-ایران-و-آذربایجان-بر-منطقه-از-زبان-نماینده-مجلس
بستن   چاپ