اخبار محرمانه
ایران و آمریکا بدون پیش شرط به برجام بازگردند
شنبه 4 بهمن 1399 - 00:25:49
اخبار محرمانه - نخست وزیر پیشین سوئد گفت: ایران و آمریکا بدون پیش شرط به برجام بازگردند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: ایرنا- نخست وزیر پیشین سوئد تصریح کرد که ایران و آمریکا باید بدون پیش شرط به اجرای کامل برجام بازگردند و سپس به سایر نگرانی‌ها بپردازند.
به گزارش ایرنا، کارل بیلت روز جمعه در توئیتی افزود: شواهد به روشنی نشان می‌دهد که برجام یکی از چالش‌های کلیدی دولت جو بایدن به شمار می‌رود.
دولت جدید آمریکا در اولین روز از آغاز به کار خود به گفت و گو درباره برجام با متحدان خارجی چراغ سبز نشان داد. «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه عنوان کرد که رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرده از طریق دیپلماسی، به دنبال تقویت محدودیت‌های هسته‌ای ایران است.
رییس اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در ادامه توئیت خود بدون اشاره به اینکه این دولت آمریکا بوده که از برجام خارج شده و تعهداتش را زیرپا گذاشته است، گفت ایران باید تعهداتش را در قبال برجام به منظور ادامه روند این توافق از سر بگیرد.
در همین راستا «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان از موضع‌ جدید دولت بایدن استقبال کرده و گفته که این مساله «نشان دهنده نوع جدیدی از همکاری است.»
گزارش‌ها حاکیست که وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی هم قرار است دوشنبه آینده درباره راهکارهای «احیای برجام» و نحوه تعامل با کشورهای عربی خلیج فارس رایزنی کنند. طرف‌های اروپایی عضو برجام امیدوارند که انتقال قدرت در آمریکا بتواند دورنمای تازه‌ای را برای حفظ برجام باز کند.
ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت و همواره اعلام کرد که در صورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف‌های این توافق بین‌المللی، گام‌های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/468822/ایران-و-آمریکا-بدون-پیش-شرط-به-برجام-بازگردند
بستن   چاپ