اخبار محرمانه
پرخاشگری کار دست فرماندار کل کانادا داد
جمعه 3 بهمن 1399 - 14:32:55
اخبار محرمانه - فارس / فرماندار کل کانادا که نماینده رسمی ملکه الیزابت دوم در این کشور است، در پی احتمال انتشار عمومی گزارش تحقیقات درباره برخوردهای نامناسب وی در محیط کار با کارمندانش، از سمت خود استعفا کرد.
به گزارش «بی‌بی‌سی»، استعفای نماینده ملکه الیزابت دوم، در پی آن رخ داده که گزارش‌هایی از احتمال انتشار عمومی تحقیقات درباره رفتارهای نامناسب وی در محیط کار، منتشر شد.
«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا دریافت استعفا از سوی وی را تایید کرده است. ترودو در سال 2017 انتصاب وی را به ملکه پیشنهاد داده بود، گرچه به گزارش بی‌بی‌سی، خروج وی پیامد فوری برای دولت لیبرال ترودو نخواهد داشت.
بعد از گزارش ماه ژوئیه شبکه «سی‌بی‌سی نیوز» درباره مورد آزار قرار گرفتن چند کارمند از سوی فرماندار کل کانادا، دولت این کشور تحقیقاتی را در این خصوص آغاز کرد.
پایت 57 ساله کارنامه شلوغی در کانادا دارد. او در سال 1992 از بین پنج هزار و 300 نفر متقاضی به عنوان یکی از چهار فضانورد آژانس فضایی کانادا انتخاب و رهسپار ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.
ملکه الیزابت دوم فرمانروای کاناداست که چون در بریتانیا سکونت دارد، نماینده‌ای در کانادا وظایف سلطنتی او را به جای می‌آورد و در نبود او شخص اول محسوب می‌شود. گرچه این سمت عمدتاً تشریفاتی است، فرماندار کل بر وظایف مهم دولتی ریاست می‌کند. به طور مثال، این اختیار را دارد که پارلمان را تعلیق کند و یا موافقت سلطنتی با قوانین را اعلام کند. او همچنین فرمانده کل نیروهای مسلح کاناداست.
ترودو اعلام کرده «ریچارد واگنر» قاضی ارشد کانادا را موقتاً برای این سمت منصوب کرده و توصیه خود برای جانشین پایت را در زمان مناسب به ملکه ارائه خواهد کرد.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/467821/پرخاشگری-کار-دست-فرماندار-کل-کانادا-داد
بستن   چاپ