اخبار محرمانه
افتضاح جدید آل سعود در قلب یمن
سه شنبه 30 دي 1399 - 23:52:13
اخبار محرمانه - مشرق /متن پیش رو در مشرق منتشر شده و انتشار آن در اخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
ائتلاف عملیاتی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاده شده جنوب استان مارب انجام داد اما نتیجه در میدان نبرد با هوشیاری رزمندگان یمنی معکوس شد و صدها تن از مزدوران سعودی در کمین گرفتار و محاصره شدند.
در روزهای اخیر مرزهای مشترک میان بخش های «جبل مراد و رحبه» در جنوب غرب استان مارب صحنه درگیری های سنگین و شدید میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی بوده که همچنان ادامه دارد.
یک منبع میدانی که تحولات را در مرکز یمن از نزدیک دنبال می کند به چرایی درگیری ها در این محور اشاره کرد و گفت: در هفته های گذشته نیروهای یمنی در مناطق جنوبی استان مارب پیشروی قابل توجهی داشتند و همین مسئله باعث شد سعودی ها برای کنترل وضعیت وارد عمل شوند.
این منبع میدانی با بیان این که ائتلاف سعودی از پیروزی های رزمندگان یمنی احساس خطر کرد و عملیات گسترده را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده انجام داد، افزود: عناصر مزدور سعودی از 4 روز قبل ضد حملات را در محور جنوب غرب استان مارب آغاز کردند.
براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، نیروهای ائتلاف سعودی حملات را از بخش «جبل مراد» علیه مواضع رزمندگان یمنی در محور «القریضه» ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین وارد این منطقه شدند.
به گفته این منبع میدانی، ائتلاف با تصور این که منطقه «القریضه» به طور کامل اشغال شده، نیروهای بیشتری را به این بخش وارد کرد اما رزمندگان یمنی در این محور کمین کرده بودند و در یک عملیات دقیق موفق شدند مزدوران سعودی را از محور غربی (کوه القریضه) دور بزنند و محاصره کنند.
این منبع میدانی افزود: ائتلاف پس از غافلگیری در این محور، گروهی دیگر از نیروهای خود را برای شکست محاصره نیروهایش به غرب منطقه «القریضه» اعزام کرد اما با مقاومت رزمندگان یمنی روبه رو شد و بازهم ناکام ماند و شکست خورد.

اخبار محرمانه


وی با بیان این که جنگنده های ائتلاف نیز حدود 30 مرتبه منطقه القریضه را برای شکست محاصره نیروهایش بمباران کردند اما بی نتیجه بود، گفت: در جریان درگیری ها در این محور 25 تن از افسران و عناصر سعودی (منصور هادی) کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.
این منبع میدانی از قطع ارتباط ائتلاف با عناصر محاصره شده تحت فرمانش در منطقه «القریضه» خبر داد و گفت: تعداد دقیق عناصر محاصره شده ائتلاف سعودی به دلیل ادامه درگیری ها هنوز مشخص نیست اما خبرها حاکیست شماری از آنان سلاح را بر زمین گذاشته اند و تسلیم شده اند.
براساس اطلاعات به دست آمده، در بخش «رحبه» اتفاقی مشابه تحولات منطقه «القریضه» رخ داده و رزمندگان یمنی در محور کوه «السناسل» موفق شدند عناصر ائتلاف سعودی را در کمین گرفتار و به محاصره دربیاورند و ارتباط آنان را با خارج از منطقه قطع کنند.
در جریان درگیری ها در این محور شمار زیادی از نیروهای ائتلاف سعودی محاصره شده کشته و زخمی شدند؛ نام «احمد سعید درکم» فرمانده گروه موسوم به «النجده» به همراه برادرش «عادل سعید» در لیست کشته شدگان دیده می شود.
ائتلاف سعودی که بخش های وسیعی از مناطق جنوبی استان مارب را در اشغال دارد، تصور می کرد که با انجام عملیات جدید می تواند مناطق تازه آزاد شده را در این محور دوباره اشغال کند و نیروهای یمنی را از این بخش ها دور کنند و مانع از نفوذ بیشتر آنان به بخش های «رحبه و الجوبه» و سه راهی «حریب» شوند و در مجموع از رسیدن رزمندگان به دروازه های جنوبی شهر مارب جلوگیری کند اما نه تنها ناکام ماند، شمار زیادی از عناصر تحت فرمانش در بخش های جبل مراد و رحبه محاصر شده اند.
با توجه به اتفاقات پیش آمده در این محورها، ائتلاف بخش «جبل مراد» را از دست رفته می بیند و روند تحولات میدانی نشان می دهد این بخش در روزهای آینده به کنترل کامل رزمندگان یمنی در خواهد آمد؛ در حال حاضر حدود 35 درصد از بخش جبل مراد از اشغال خارج و پاکسازی شده است.

اخبار محرمانه


به گفته منابع میدانی، با محاصره شدن تعداد زیادی از نیروهای ائتلاف در بخش های جبل مراد و رحبه، ترس بر سایر عناصر سعودی در محورهای دیگر حاکم شده و احتمال آزادی مناطق جنوبی استان مارب پررنگ تر از گذشته شده است؛ ائتلاف سعودی همزمان با این افتضاح میدانی، برای جلوگیری از کاهش روحیه نیروهایش، آمار تلفات عناصرش را در مناطق محاصره شده جبل مراد و رحبه سانسور می کند.
به گزارش مشرق، از بخش «العبدیه» در جنوب استان مارب خبر می رسد، گروهی از نیروهای ائتلاف سعودی مناطق اشغالی را ترک کردند و به صفوف رزمندگان یمنی پیوستند تا روند خروج از ائتلاف که از روزها و هفته های گذشته آغاز شده بود ادامه یابد که به نظر می رسد مقدمه ای برای شکست و فروپاشی ائتلاف در استان مارب است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/466221/افتضاح-جدید-آل-سعود-در-قلب-یمن
بستن   چاپ