اخبار محرمانه
توافق کلی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 139 شهر
سه شنبه 30 دي 1399 - 23:50:45
اخبار محرمانه - ایسنا / معاون سیاسی وزارت کشور و رییس ستاد انتخابات کشور از توافق کلی صورت‌گرفته برای برگزاری انتخابات الکترونیک در 139 شهر خبر داد.
جمال عرف در نشست هیأت مرکزی و هیات‌های نظارت استانی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی، اظهار کرد: سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت، چهار رکن اصلی انتخابات را تشکیل می‌دهند که خروجی این ارکان باید افراد شاخص، سالم و اصلح باشند.
وی افزود: همه نسبت به مشارکت دغدغه دارند؛ بنابراین لازم است برای تحقق مشارکت بالا برنامه‌ریزی کنیم.
رییس ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 1379 شهر در کشور وجود دارد که باید در آن‌ها انتخابات برگزار شود. از دوره قبل، 130 شهر طبق اجرای قانون تقسیمات کشوری به این شهرها اضافه شده و احتمال دارد در ماه‌های پیش رو شهرهای دیگری نیز بر همین اساس اضافه شود. 40 هزار و 602 روستای واجد شرایط داریم که 37 هزار و 874 مورد از آن‌ها دارای شورا هستند. 317 تیره عشایر نیز شورا دارند، اما 2 هزار و 401 روستا فاقد شورا هستند که برای همه آن‌ها باید تدابیر خاص اندیشیده شود.
عرف از توافق کلی صورت‌گرفته برای برگزاری انتخابات الکترونیک در 139 شهر خبر داد و اعلام کرد: پیشنهاد ما برگزاری انتخابات الکترونیک در کلان‌شهرهاست. 33 هزار صندوق الکترونیک داریم که می‌تواند 10 هزار شعبه اخذ رأی را پوشش دهد، لذا با تصمیم مجلس این مراکز انتخاب خواهند شد.
وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در شماری از شوراهای اسلامی کشور، تأکید کرد: اعضای هیأت عالی نظارت در این دوره باید پاکدستی داوطلبان را در تأیید صلاحیت‌ها مورد توجه ویژه قرار دهند. دو اصل قانون‌مداری و بی‌طرفی سرلوحه تمامی اقدامات عوامل اجرایی انتخابات است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/466200/توافق-کلی-برای-برگزاری-انتخابات-الکترونیکی-در-139-شهر
بستن   چاپ