اخبار محرمانه
اسپانیا از آغاز مذاکرات میان ترکیه و یونان استقبال کرد
شنبه 27 دي 1399 - 22:59:18
اخبار محرمانه - مهر / وزارت امور خارجه اسپانیا ضمن استقبال از آغاز مجدد مذاکرات میان ترکیه و یونان، حمایت خود از این گفتگوها را اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه اسپانیا امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از آغاز مجدد مذاکرات اکتشافی بین ترکیه و یونان اعلام کرد: مادرید از همه تلاش ها در راستای پیشبرد گفتگو و مذاکرات در مسئله مدیترانه شرقی حمایت می‌کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: این مذاکرات در راستای نتایج اجلاس اتحادیه اروپا در دسامبر 2020 بوده و به کاهش تنش، برقراری ثبات و ارتقای سطح رفاه در منطقه کمک خواهد کرد.
گفتنی است که وزارت امور خارجه ترکیه دوازدهم ژانویه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شصت و یکمین دور مذاکرات اکتشافی با یونان 25 ژانویه 2021 در استانبول برگزار خواهد شد.
مذاکرات ترکیه و یونان 12 مارس 2012 به منظور تامین بستری برای راه حل عادلانه، پایدار و جامعِ مورد قبول هر دو طرف درباره مشکلات اژه در آنکارا آغاز شده بود.
گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/464181/اسپانیا-از-آغاز-مذاکرات-میان-ترکیه-و-یونان-استقبال-کرد
بستن   چاپ