اخبار محرمانه
چرا باید مصرف میان وعده‌های ناسالم را محدود کنیم؟
شنبه 1 آذر 1399 - 10:32:24
اخبار محرمانه - یکی از مواردی که باعث می‌شود بسیاری از افراد با مشکل اضافه وزن رو به رو شوند، مصرف مداوم خوراکی‌های کارخانه‌ای به عنوان میان وعده است. این خوراکی‌ها اغلب در زندگی افراد تاثیری منفی خواهند داشت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : یکی از مواردی که باعث می‌شود بسیاری از افراد با مشکل اضافه وزن رو به رو شوند، مصرف مداوم خوراکی‌های کارخانه‌ای به عنوان میان وعده است. این خوراکی‌ها اغلب در زندگی افراد تاثیری منفی خواهند داشت.
به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب، 94 درصد از آمریکایی‌ها حداقل یک بار در روز میان وعده می‌خورند و این تعداد در حال افزایش است. بسیاری از افراد به محض رسیدن به خانه به دنبال باز کردن یک بسته چیپس یا پفک هستند، بسیاری دیگر نیز مایلند کیک یا اسمارتیز یا هر ماده شیرین کارخانه‌ای دیگری را امتحان کنند.
اما مسئله این است که باید بدانید وقتی مرتب خوراکی‌های کارخانه‌ای می‌خورید، چه اتفاقاتی در بدنتان رخ می‌دهد. این مهم است که در کنار لذت بردن از طعم میان وعده‌های خود، یک میان وعده سالم را امتحان کنید. زمانی که شما مرتب میان وعده‌های ناسالم می‌خورید میزان کالری بیشتری دریافت خواهید کرد.
به طور طبیعی، با خوردن غذای بیشتر در طول روز، کالری بیشتری مصرف خواهید کرد؛ و با خوردن کالری بیشتر از آنچه بدن واقعاً نیاز دارد، به احتمال زیاد وزن اضافه خواهید کرد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما برای همیشه باید از میان وعده صرف نظر کنید. در حقیقت، بسیاری از متخصصان تغذیه می‌گویند لذت بردن از میان وعده در طول روز خوب است (به خصوص در زمان طولانی بین ناهار و شام). مهم این است که بدن خود را هنگام گرسنگی به جای مصرف بیهوده کالری‌های غیر مفید به مصرف کالری‌های مفید عادت دهید.
اما یک خطر دیگر نیز وجود دارد، به نظر می‌رسد که میان وعده ناسالم ممکن است در سیستم ایمنی بدن شما یک مشکل اساسی ایجاد کند. بسیاری از ما نه تنها در برنامه‌های نامنظم غذا می‌خوریم، بلکه 16 ساعت در روز را با خوردن میان وعده و نه وعده‌های سالم و کامل خانگی می‌گذرانیم. فارغ از این موارد همانطور که اشاره شد، میان وده‌های ناسالم با افزایش وزن ارتباطی مستقیم دارد.
کلید داشتن یک میان وعده سالم، اطمینان از ترکیب کربوهیدرات‌های پیچیده، چربی‌های سالم و فیبر است. این نوع مصرف میان وعده به شما اطمینان می‌دهد به جای اینکه دائماً گرسنه باشید یک خواکی سالم بخورید که برای بدنتان نیز مفید است.

http://www.SecretNews.ir/fa/News/427332/چرا-باید-مصرف-میان-وعده‌های-ناسالم-را-محدود-کنیم؟
بستن   چاپ