اخبار محرمانه

آخرين مطالب

گزیده‌های نفتی هفته وزارت نفت

گزیده‌های نفتی هفته
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - سفر وزیر نفت به استان فارس، اعلام خبرهای خوب از تهاتر نفت در آینده نزدیک، پیگیری وعده‌های اوجی در جم، تداوم انتصاب‌ها در نفت، افزایش مصرف گاز در کشور، تازه‌ترین گزارش اوپک و افزایش 22 هزار بشکه‌ای تولید نفت را در گزیده‌های نفتی این هفته بخوانید.

فارس، هفتمین مقصد: جواد اوجی، وزیر نفت پنجشنبه این هفته (22 مهرماه) و در جریان سفر به استان فارس از این استان به‌عنوان دومین دارنده ذخایر گازی کشور نام برد و اعلام کرد: وزارت نفت دولت سیزدهم در بخش فشارافزایی و توسعه میدان‌های گازی استان فارس 4 میلیارد و 500 ملیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کند. اوجی در بازدید از پالایشگاه گازی فراشبند بیان کرد: این قول را می‌دهیم که در سه تا چهار سال آینده، ظرفیت تولید روزانه گاز طبیعی میدان آغار در مرحله دوم 20 میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و ظرفیت تولید روزانه گاز پالایشگاه فراشبند از رقم کنونی 42 میلیون مترمکعب به 65 میلیون مترمکعب می‌رسد. وزیر نفت همچنین از تخصیص 1150 میلیارد تومان برای طرح‌های مسئولیت اجتماعی، اختصاص 800 میلیارد تومان برای اصلاح جاده عسلویه - جم، اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار برای 250 پروژه رفاهی، تضمین تأمین خوراک پتروشیمی‌های فیروزآباد، داراب، جهرم و فسا و گازرسانی به همه روستاهای استان فارس تا نیمه دوم سال 1401 خبر داد. اوجی این را هم گفت که تا نیمه نخست سال آینده، استان فارس جزو استان‌های سبز گازرسانی کشور می‌شود و هیچ روستایی در این استان از نعمت گاز بی‌بهره نمی‌ماند. فارس هفتمین مقصد وزیر نفت در چهل‌ونهمین روز کاری بود.
تهاتر، فروش نفت و بانک‌مرکزی: وزیر نفت که یکشنبه این هفته (18 مهرماه) مهمان کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود پس از پایان این نشست بیان کرد: به‌زودی خبرهای خوبی در زمینه تنوع قراردادهای نفت خام و میعانات گازی و تهاتر نفتی اعلام می‌شود. وی همچنین برای چندمین بار پس از برعهده گرفتن مقاوم وزارت اعلام کرد: آماده پذیرایی و استقبال گرم از سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی خواهان سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت نفت و گاز هستیم. حالا که بحث تهاتر مطرح شد این را هم بگوییم که سیدمحسن قمصری، مدیر پیشین امور بین‌الملل شرکت ملی نفت موفقیت فروش نفت به روش تهاتر را در گرو همکاری وزارت نفت و بانک مرکزی دانست و گفت: بانک مرکزی باید مجاب و متقاعد شود که این روش به نفع کشور و منافع ملی است و با تمام قدرت وارد میدان شود.
پیگیری وعده‌های اوجی در جم: هیئتی 12 نفره به ریاست مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت پیرو وعده وزیر نفت در شهرستان جم دوشنبه این هفته (19 مهرماه) عازم عسلویه شد. سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همسو با این موضوع از حل بعضی مشکلات کارکنان شهرستان جم در ظرف مدت کوتاهی از دستور وزیر نفت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که نتیجه نشست‌ کارکنان با هیئتی 12 نفره دستاورد خوبی برای کارکنان به همراه داشته باشد. حالا که بحث منابع انسانی مطرح است این خبر را هم به نقل از مهدی علی‌مددی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت اعلام کنیم که وضع پرداخت فوق‌العاده‌های کارکنان قراردادی مدت‌موقت وزارت نفت با ابلاغ اداره‌ کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی و پیگیری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، ساماندهی شد.
تداوم انتصاب‌ها: انتصاب‌ها در صنعت نفت این هفته هم ادامه داشت. وزیر نفت در حکمی وحیدرضا زیدی‌فرد را به‌عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری، عبدالحسین بیات، رئیس ‌هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی نفت در حکمی عباس حاجی‌صادق را به‌عنوان رئیس صندوق‌های بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز در حکمی رضا نوشادی را به‌عنوان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم در احکامی وحید عبیری را به‌عنوان مشاور و رئیس دفتر معاون وزیر و مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره در شرکت ملی پالایش و پخش، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضلی تهرانی را به‌عنوان مسئول شورای اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و محمودرضا افشاریان را به‌عنوان سرپرست بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران منصوب کردند.
واقعیت تازه از بخش اکتشاف: عملیات اجرایی پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی دشت‌کوه این هفته آغاز و قرار است با بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار در مدت زمان 24 ماه اجرا شود. سیدصالح هندی، مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در آیین آغاز به‌کار این عملیات اجرایی عنوان کرد: واقعیت این است که به نظر می‌رسد دیگر میدان بزرگی برای کشف نداریم و هرچه جلوتر می‌رویم کشف منابع سخت‌تر می شود؛ در این مسیر داده‌های ژئوفیزیکی می‌تواند در تسریع پیشبرد اهداف اکتشافی بسیار مؤثر باشد.
افزایش مصرف و هشدارهای گازی: محمدرضا جولایی، مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران این هفته اعلام کرد موفق شدیم 4 میلیارد مترمکعب ذخیره‌سازی را در مناطق شمال و شمال‌ شرق کشور در مخازن ذخیره‌سازی سراجه و شوریجه با موفقیت انجام دهیم که این موضوع می‌تواند ما را در فصل زمستان بسیار یاری‌ دهد وی این را هم گفت که مصرف روزانه گاز طبیعی در نیمه نخست مهرماه امسال نسبت به‌مدت مشابه پارسال 30 میلیون مترمکعب افزایش یافته است. هم‌زمان با کاهش دمای هوا غلامرضا بهمن‌نیا، رئیس واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) شرکت ملی گاز ایران نسبت به کنترل سلامت دودکش بخاری‌ها به‌منظور جلوگیری از گازگرفتگی هشدار داد. این هفته همچنین مجید چگنی، معاون وزیر نفت در امور گاز بر هوشمندسازی کنتورهای گاز تأکید کرد.
گزارش تازه اوپک و قیمت نفت: گزارش ماه اکتبر اوپک این هفته منتشر شد که بر اساس آن تولید روزانه اعضای این سازمان در ماه سپتامبر 486 هزار بشکه افزایش یافت و به 27 میلیون و 328 هزار بشکه رسید، بر اساس این گزارش تولید نفت ایران نیز در این ماه 22 هزار بشکه افزایش یافت و از 2 میلیون و 503 هزار بشکه در روز گذشت. قیمت سبد نفتی اوپک هم پایان این هفته از 82 دلار برای هر بشکه گذشت و قیمت وست تگزاس اینترمدیت هم دوشنبه این هفته از 80 دلار گذشت که بالاترین رقم از سال 2014 بوده است. صندوق بین‌المللی پول هم‌زمان با این افزایش قیمت اعلام کرد که میانگین قیمت نفت در سال 2021 نسبت به پارسال 60 درصد افزایش می‌یابد و به 65 دلار و 68 سنت برای هر بشکه می‌رسد. کاخ سفید هم دوشنبه (19 مهرماه) با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت نفت اعلام کرد که کاخ سفید از درخواست‌های خود از کشورهای تولیدکننده نفت برای حمایت بیشتر از بهبود اقتصاد جهانی حمایت می‌کند. تغییر نام قطر پترولیوم به «قطر انرژی» و افزایش 500 درصدی گازبها در انگلیس از دیگر اخبار بخش بین‌الملل در هفته منتهی به 23 مهرماه بوده است.
سایر اخبار: برگزاری نشست پیگیری تأمین سوخت زمستانی با حضور وزیر نفت ، افزایش 10 درصدی مصرف گاز در سبد سوخت نیروگاهی، ابلاغ بخشنامه بودجه سال 1401 از سوی رئیس‌جمهوری و موافقت اوجی با استخدام محمدرضا گرایی در وزارت نفت از دیگر اخبار در هفته جاری بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/633879/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی