اخبار محرمانه

آخرين مطالب

عجیب‌ترین روستا‌های جهان خواندنی ها

عجیب‌ترین روستا‌های جهان
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - خراسان / ماجرای روستایی که صدای «هوم» خواب ساکنانش را مختل کرده این روز‌ها توجه کاربران فضای مجازی را جلب کرده است. ساکنان روستایی در انگلستان که نزدیک یک سال است صدایی بم و مبهم کلافه‌شان کرده، می‌گویند، احساس می‌کنند در خانه‌هایشان «شکنجه» می‌شوند. ساکنان روستا، عامل صدا را واحد‌های صنعتی محلی می‌دانند، اما بررسی‌های شورای محلی آن را تایید نکرده است. ماجرای صدای مرموز این روستا باعث شد به سراغ چند روستای عجیب جهان برویم.
روستای کونگفوکارها
«گانزی دانگ» نام روستای کوچکی است که در عمق کوهستان «تیانژو» در مرکز چین قرار دارد. ساکنان این روستا همگی ورزشکار هستند و در ورزش رزمی تخصص دارند. ساکنان روستای دانگ یکی از 56 قوم بومی هستند که در چین زندگی می‌کنند و در این میان نکته‌ای که باعث شهرت بسیار زیاد آن‌ها شده، این است که تمامی آن‌ها در کونگفو مهارت دارند و مهمتر این که هر کدام از آن‌ها یک هنر رزمی چین باستان را جداگانه یاد گرفته است. آن‌ها در هنر‌های رزمی از سلاح‌های مختلفی، چون چوب و نیزه و مشت‌های گره کرده کمک می‌گیرند.
روستاییان درباره سبک زندگی‌شان نظریه عجیبی دارند. آنها می‌گویند برای اینکه احشامشان را از شر حیوانات درنده در امان نگه دارند، مجبور به یادگیری این فنون شده‌اند. معمولا حرکات رزمی آنها از حرکات حیواناتی مانند مار، ببر و پلنگ و همینطور اژدهای افسانه‌ای الهام گرفته شده است و از آنجا که هر خانواده مدل خاصی از کونگفو را تمرین می‌کند، در نتیجه الگوهای مختلفی از کونگفو در این منطقه شکل گرفته است.
در نظریه دیگری علت یادگیری کونگفو توسط تمامی مردم روستا اینطور بیان شده است که چون ساکنان روستا مورد حمله اقوام دیگر قرار می‌گرفته‌اند، بنابراین برای دفاع از خود، به کونگفو روی آورده‌اند.
روستای بدون جاده
در روستای «گیتورن» هلند هیچ جاده‌ای وجود ندارد. تنها راه دسترسی به این روستا، راه آبی است که چندین کیلومتر در سرتاسر روستا کشیده شده است و به همین دلیل به روستا لقب «ونیز هلند» را داده‌اند. تعداد ساکنان این روستا به 2600 نفر می‌رسد. در این روستا 180 پل ساخته شده است که به خانه ساکنان روستا راه دارد.
روستایی با خورشید اختصاصی
ویگانلا روستای کوچکی در میلان ایتالیاست که در دره‌ای به عمق 130 متر قرار دارد و به این ترتیب هیچ‌وقت نور خورشید به آنجا نمی‌تابد و سه ماه زمستان، روستاییان از خورشید بی‌بهره‌اند.
در این روستا در ماه نوامبر، خورشید ناپدید می‌شود و تا فوریه دیده نمی‌شود. به گفته ساکنان روستا، در این مدت روستا آنقدر سرد است که انگار در سیبری زندگی می‌کنند. اخیراً مهندسان محلی و معماران به کمک روستاییان آمده‌اند و با یک فکر خلاقانه خورشید را به روستا آورده‌اند.
این مهندسان آینه بزرگی را در سمتی که خورشید بیرون می‌آید قرار داده‌اند تا نور خورشید را به روستا منعکس کند. سال 2005 با کمک شهرداری میلان نزدیک به صد هزار یورو جمع‌آوری شد تا این آینه بزرگ ساخته شود.
سال 2006 این آینه یک تنی روی شیب کوهستان در ارتفاع 1100 متری قرار داده شد و از آنجا که آینه برای گرم کردن تمام روستا بسیار کوچک بود، میدان اصلی روستا برای تاباندن نور خورشید در نظر گرفته شده و شش ساعت در روز، نور خورشید آنجا را گرم می‌کنند و روستاییان می‌توانند با رفتن به میدان، از دیدن آفتاب لذت ببرند.
روستای آلزایمری‌ها
در نزدیکی آمستردام هلند روستایی به نام دمنتیا قرار دارد که ساکنان آن 152 نفر هستند که همگی از فراموشی و دیگر بیماری‌های حافظه رنج می‌برند.
این روستا طوری طراحی شده که شبیه یک شهر بزرگ است و همه امکانات در آن دیده می‌شود. ساکنان آزادانه در روستا می‌چرخند، خرید می‌کنند، در رستوران غذا می‌خورند و قدم می‌زنند اما دوربین‌هایی در سراسر روستا نصب شده است و آنها کاملاً زیر نظر هستند تا مبادا به خودشان صدمه بزنند.
مرطوب‌ترین روستای دنیا
روستای مگالایا در هندوستان مرطوب‌ترین روستای جهان است. سالانه نزدیک به 11 متر باران در این روستا می‌بارد، بنابراین کاملاً پیداست که چرا به این روستا چنین لقبی داده‌اند.
جریان هوای تابستانی که از دشت‌های بنگلادش می‌گذرد و رطوبت را جمع می‌کند، به سمت شمال حرکت کرده و وقتی به تپه‌های مگالایا می‌رسد، ابرها آنقدر رطوبت در خود دارند که شروع به باریدن می‌کنند.
این روستا مرطوب‌ترین نقطه جهان است و به همین دلیل کارگرانی که در آنجا مشغول کار هستند، همیشه لباس ضد آب به تن دارند.
یکی از زیباترین مناظر این روستا، پل‌های زنده است که با هنرمندی ساخته شده‌اند. ساخت این پل‌ها به این صورت است که در طول زمان، ساکنان روستا، ریشه درخت‌های تنومند را از روی رودخانه به طرف دیگر هدایت کرده‌اند تا با تنیده شدن ریشه‌ها به یکدیگر، یک پل طبیعی ساخته شود.
روستای کوتوله‌ها
یانگسی روستای دور افتاده‌ای در چین است که سال‌های زیادی است دانشمندان را به خود مشغول کرده؛ چراکه بیش از 40 درصد از ساکنان روستا کوتوله هستند.
درباره دلیل کوتاه‌قدی ساکنان روستا فقط یک نظریه منطقی وجود دارد و آن این‌که شاید به دلیل وجود سرب در خاک این منطقه، روستاییان کوتاه‌قد شده‌اند.
به گفته ساکنان قدیمی روستا سال‌ها پیش در یک شب تابستان، شادی از این روستا رخت بست، بیماری اسرارآمیز کودکان روستا را بیمار کرد و از آن موقع به بعد، قد آنها رشد نکرد و همه کوتوله باقی ماندند.
روستای یک کلیه‌ای‌ها
ساکنان روستای «هاکس» در نپال، آنقدر فقیر هستند که مجبورند کلیه خود را برای تأمین مایحتاج زندگی‌شان بفروشند. این روستا آنقدر معروف است که به آنجا لقب «روستای تک‌کلیه‌ای» داده‌اند.
قاچاقچیان اعضای بدن در این روستا زیاد رفت و آمد می‌کنند و هر بار با دست پر برمی‌گردند. قاچاقچی‌ها افرادی را که تمایل به فروش کلیه دارند به جنوب هندوستان می‌برند تا در آنجا عمل جراحی لازم انجام شود.
قاچاقچی‌ها به دروغ به روستاییان می‌گویند که کلیه آن‌ها دوباره رشد خواهد کرد و به این ترتیب آن‌ها را فریب می‌دهند. یکی از این فریب‌خورده‌ها «گیتا» - زنی با چهار فرزند - بود که یکی از کلیه‌هایش را به مبلغ ناچیز دو هزار دلار فروخت و یک خانه خرید، اما خانه در زلزله سال 2015 با خاک یکسان شد. البته گاهی اوقات قاچاقچیان مردم این روستا را می‌ربایند و به اجبار، کلیه آن‌ها را از بدنشان خارج می‌کنند.
روستای خواب‌آلودها
یک‌چهارم از ساکنان کالاچی قزاقستان دچار بیماری خواب هستند. این بیماری از سال 2013 در این روستا آغاز شد. در این زمان مردم روستا، ساعت‌ها و حتی روز‌ها می‌خوابیدند و با حالت گیجی و سردرد از خواب بیدار می‌شدند. بیشتر از 20 هزار آزمایش روی هوا، خاک، غذا و آب آشامیدنی و ساکنان روستا انجام گرفت، اما هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشت.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/633384/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

تولید پایدار سوخت در پالایشگاه تهران با تنوع‌بخشی به سبد محصولات

دارندگان کارت سوخت بخوانند

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: مسئولان متوجه اطرافیان کذاب و هتاک باشند

قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل‌کشی اسرائیل در غزه

عراق از حملات امروز به اصفهان ابراز نگرانی کرد

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

واکنش معنادار وزیر روحانی درخصوص تذکر دفتر رهبری به مسئولان بخاطر رفتار بی‌قاعده در حجاب

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی