اخبار محرمانه

آخرين مطالب

فجر آزادی یمن مقاله

فجر آزادی یمن
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - صبح نو /متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
عملیات «فجر آزادی» نیروهای مقاومت یمن، موجب آزادی استان البیضا شد که در نوع خود یک موفقیت نظامی عالی بود. این پیروزی موجب شد تا نیروهای مقاومت و ارتش یمن بیشتر منسجم شوند تا ضربه نهایی و کاری را به پایگاه‌های نظامی مستقر در مأرب نیز بزنند؛ موضوعی که «ماجد الغیلی»، کارشناس و نویسنده یمنی، بر آن تاکید می‌کند و به روزنامه «صبح‌نو» می‌گوید؛ پیروزی‌های متعدد مقاومت و کمیته‌های مردمی و ارتش یمن در مأرب، شبوه و البیضاء، قاعده جنگ را تغییر داده و هیات‌های نظامی ریاض معتقدند که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در عرصه نظامی و سیاسی متقبل شدند؛ شکست‌هایی که آن‌ها را مجبور به حملات متعدد هوایی بر مناطق مسکونی مناطق مأرب کرده است تا این منطقه که با داشتن نفت و گاز دارای اهمیت استراتژیک است همچنان در اشغال آل‌سعود باشد.
یمن در روزهای اخیر صحنه نبردهای سختی بین مقاومت مردمی این کشور با ائتلاف سعودی بود تا آنجا که پیروزی ارتش و نیروهای مردمی یمن در عملیات «فجر آزادی» که منجر به آزادسازی مناطقی همچون شبوه، البیضاء و پیشروی‌های پیروزمندانه به‌سمت مأرب شد، به ترند شبکه‌های اجتماعی در صنعا و شهرهای مختلف این کشور تبدیل شد. پیروزی‌ها و فجر آزادی که علی‌رغم حمایت‌های نظامی آمریکا و اسرائیل نصیب نیروهای مقاومت یمن شد؛ شکست‌هایی که منجر به عقب‌نشینی ریاض از سیاست‌های تهاجمی خود شده است و طرح‌هایی به‌منظور توقف جنگ ازسوی ریاض ارائه شد تا مگر از شکست‌های پی‌درپی آل‌سعود در یمن بکاهد.
روزهای اخیر، نیروهای مردمی و ارتش یمن، توانستند پیشروی‌های قابل‌ملاحظه‌ای به‌سوی مأرب از خود نشان دهند و هراس ائتلاف سعودی از شکست‌های پیاپی را دوچندان سازند. این شکست‌ها و طولانی شدن جنگ شش‌ساله یمن موجب شد تا اخیرا محمد‌بن‌سلمان ولیعهد سعودی، طرحی مشروط مبنی بر توقف جنگ و آتش‌بس به یمنی‌ها پیشنهاد دهد؛ شروطی که به‌نوعی نشان از پایان جنگ ازسوی یمن باشد تا مگر آل‌سعود بتواند به‌صورت آبرومندانه از باتلاق خودساخته، جنگ یمن خارج شود. 
از دیگر سو، مردم شهر تعز که در سیطره دولت (عبدربه هادی) تحت مدیریت آل‌سعود هستند، به‌دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی دست به اعتراضات عمومی زدند و خواستار پایان یافتن مشکلات موجود در عرصه اقتصادی این کشور شدند. درعین‌حال «حسین العزی»، وزیر خارجه دولت نجات ملی معتقد است که شرایط کنونی به‌موجب تحریم‌ها و ضبط اموال یمن، ازسوی انگلستان شکل گرفته است و آن‌ها با همکاری دولت فاسدی که تحت حمایت آل‌سعود است در عدن این شرایط را رقم زدند.
 آل‌سعود که از پیشروی نیروهای مقاومت و ازدست‌دادن مأرب سخت نگران است، روز گذشته حمله تهاجمی به «مأرب» انجام دادند که شهادت و مجروح شدن تعدادی غیرنظامی یمن را به همراه داشت. به گزارش المسیره، سلسله جنایت‌های ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیرنظامیان در یمن همچنان ادامه دارد. جنگنده‌های سعودی بامداد دیروز منطقه «حریب» واقع در مأرب را به‌شدت بمباران کردند. براساس این گزارش، به‌دنبال حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مسکونی در مأرب یک غیرنظامی به شهادت رسید. این در حالی است که در پی حملات مذکور همچنین سه غیرنظامی دیگر به‌شدت زخمی شدند.
پیش‌ازاین نیز ائتلاف سعودی طی روزهای جمعه و شنبه هفت غیرنظامی را در استان صعده به شهادت رساند و 16نفر دیگر را زخمی کرد. چندی پیش «محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن با انتشار یک پست توییتری اعلام کرد: کسی که به‌دنبال صلح در یمن است باید تجاوز نظامی را متوقف سازد. عبدالسلام همچنین عنوان کرد: مقدمه برقراری هرگونه صلح در یمن توقف تجاوز، لغو محاصره و خروج نیروهای بیگانه و اشغالگر از این کشور است. یمن تاکنون به هیچ کشوری تجاوز نکرده است و اکنون حق آزادی و استقلال خود را مطالبه می‌کند.
ماجد الغیلی، کارشناس یمنی: تبعات ادامه جنگ یمن به ائتلاف سعودی بازمی‌گردد
 «ماجد الغیلی»، کارشناس و نویسنده یمنی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «صبح‌نو» با اشاره به چرایی افزایش حملات ائتلاف سعودی به استان مأرب، عنوان کرد: استان مأرب بالغ بر 17405کیلومترمربع است که تا صنعا پایتخت یمن فاصله 170کیلومتری دارد. قرارگرفتن استان‌های صنعا، البیضاء و شبوه و صحراهای متعدد در اطراف آن موجب شده است تا موقعیت ممتاز جغرافیایی و استراتژیکی نسبت‌به دیگر مناطق یمن داشته باشد، به‌ویژه که بزرگ‌ترین پایگاه‌های ائتلاف سعودی و دولت تحت حمایت ریاض (هادی)، در این مناطق هستند.
وی ادامه داد: از سویی دیگر، ویژگی اقتصادی استان مأرب موجب شده تا با داشتن نفت و گاز جایگاه ویژه‌ای دراین‌باره از خود داشته باشد که چشم طمع سعودی‌ها و آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را به‌سوی خود معطوف ساخته است. چراکه آن‌ها به این فکر می‌کنند تا با سیطره بر مأرب بتواند به چپاول نفت و گاز این استان اقدام کنند و ثروت‌های خدادادی یمن را به یغما برند. هرچند اشغالگران سعودی و غربی و عبری در تلاش‌اند تا بر مأرب تسلط یابند اما در این اقدام موفق نمی‌شوند چراکه این استان با داشتن مردمی بومی و محلی، به فکر آزاد ساختن کشورشان از دست ظلم و ستم ائتلاف سعودی است؛ اقدامی که با توکل به خدا به‌زودی تحقق خواهد یافت. به یاری خدا استان مأرب به آغوش وطن بازمی‌گردد و سیادت یمن تحقق می‌یابد.
این نویسنده یمنی تصریح کرد: خوشبختانه عملیات فجر آزادی موجب آزادی استان البیضا شد که در نوع خودش یک موفقیت نظامی عالی بود و این پیروزی موجب شد تا نیروهای مقاومت و ارتش یمن بیشتر منسجم شوند و ضربه نهایی و کاری را به پایگاه‌های نظامی مستقر در مأرب نیز بزنند. پیروزی‌های متعدد مقاومت و کمیته‌های مردمی و ارتش یمن در مأرب، شبوه و البیضاء، قاعده جنگ را تغییر داده و هیات‌های نظامی ریاض معتقدند که خسارت‌های جبران‌ناپذیری را در عرصه نظامی و سیاسی متقبل شدند. این پیشروی‌ها و آزادسازی مناطق تحت اشغال آل‌سعود موجب شده است تا دیگر شهرهای یمن که تحت سیطره سعودی‌ها هستند، به‌دلیل مشکلات معیشتی و اقتصادی و قطعی برق و خراب بودن زیرساخت‌ها، دست به تظاهرات بزنند.
وی یادآور شد: تحریم‌ها و محاصره اقتصادی یا ادامه اشغال شهرهای یمن ازسوی ائتلاف سعودی، راهکار پایان یافتن جنگ نیست، بلکه باز شدن پروازهای فرودگاه صنعا و ازسرگیری پروازها به دیگر مناطق در سایه یک قرارداد محکم و مشروط می‌تواند عزت و کرامت یمن را برگرداند. شهر تعز که این روزها در اشغال و تظاهرات مردمی علیه آل‌سعود و دولت دست‌نشانده آن‌هاست، مطالبه‌ای ‌جز ترک این کشور و استعفای دولت فاسد و غیرقانونی ندارند، چراکه شهروندان تعز و دیگر مناطق یمن از این ظلم‌ها و فسادها در رنج و سختی هستند. فسادی که ازسوی دولت دست‌نشانده سعودی‌ها در تعز دیده می‌شود و بریتانیا حامی این مفسدان برآمده و از طریق ضبط اموال مادی یمن، نزد بانک‌های خود، آن‌ها را حمایت می‌کند. اقدامی که تمرین اشغالگری است که در عدن و جنوب یمن انجام دادند. بریتانیا درحالی اقدام به ضبط اموال مالی یمن کرده که با این اقدام غیرقانونی به‌دنبال سیطره مالی بر بانک مرکزی یمن است. این اقدام پذیرفته نیست و تبعات اجرایی آن به خود آن‌ها برمی‌گردد.
 آل‌سعود که از پیشروی نیروهای مقاومت و ازدست‌دادن مأرب سخت نگران است، روز گذشته حمله تهاجمی به «مأرب» انجام دادند که شهادت و مجروح شدن تعدادی غیرنظامی یمن را به همراه داشت

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/628014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

آخرین وضعیت شکایت صداوسیما از مهران مدیری و پخش دورهمی؛ در انتظار تعیین تکلیف شبکه نسیم

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

چهره ها/ پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد همسرش

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیل

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

عصبانیت "نقی" از تیپ پایتختی‌ها در سفر خارج

یه زخم گردن باعث سوءتفاهم شد!

روایت سخنگوی انجمن سینماداران از یک رکورد شکنی

آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی به نقل از وکیلش

با «مثبت آموزش» به روز باشید

پزشکیان: اصرار به حجاب اجباری، عناد ایجاد می‌کند

سند مهم منتشر شده در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

چیزی که تورو نکشه قوی‌ترت میکنه!

المیادین: مأموریت‌ مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی