اخبار محرمانه

آخرين مطالب

طلیعه توان ایرانی در شرایط تحریم

طرح توسعه آذر برنده جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه شد وزارت نفت

طرح توسعه آذر برنده جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه شد
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - طرح توسعه میدان مشترک آذر در بخش پروژه‌های مگا در رقابت‌های جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه خوش درخشید و مدال طلای این بخش از رقابت‌ها را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ایرانی مهندسی و توسعه سروک آذر (SAED) متعلق به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی نفت که توسعه میدان مشترک آذر را به عنوان یکی از پیچیده‌ترین میادین نفتی کشور در کارنامه دارد، در بخش پروژه‌های مگا در رقابت‌های جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه، حائز مدال طلا شد.
بر اساس اعلام این شرکت، پس از دو دهه تلاش پروژه‌های برتر ایرانی در مسیر کسب جایزه جهانی مدیریت تعالی پروژه که هرساله توسط موسسه بین‌المللی IPMA در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود، شب گذشته (چهارشنبه، 31 شهریورماه) در مراسم IPMA Global Award 2021 که به میزبانی کشور روسیه در شهر سن‌پترزبورگ برگزار شد، شرکت ایرانی مهندسی و توسعه سروک آذر (SAED) که متعلق به مجموعه صندوق‌های بازنشستگی نفت است و با کنسرسیوم اویک و شرکت اهداف مشغول فعالیت است، پس از طی دوره‌های ارزیابی توسط موسسه IPMA، به‌عنوان فینالیست مهمترین بخش جایزه جهانی در قسمت پروژه‌های مگا قرار گرفت و در رقابتی فشرده با کشورهای فنلاند و هند، با کسب مدال طلا به کسب بالاترین افتخار در این رقابت جهانی دست یافت.
دستیابی به مدال طلا در این رقابت جهانی، توسط یک شرکت توسعه‌دهنده فعال در بخش بالادستی نفت و در شرایطی محقق شده که صنعت نفت با وجود مواجهه با تحریم‌های ظالمانه توانسته است در یکی از پیچیده‌ترین میادین نفتی منطقه و جهان عملکرد قابل دفاعی به نمایش بگذارد.
بر اساس این گزارش، ارزیابی پروژه‌های متنوع بین‌المللی که هرساله براساس مدل جهانی Project Excellence Baseline (PEB) انجام می‌شود در سال جاری به صورت مجازی و با بهره‌مندی از نظر 6 ارزیاب بین‌المللی از کشورهای لهستان، انگلستان، هلند، قزاقستان، نپال و چین در سه روز متوالی اجرایی شد و تمامی آیتم‌های مربوط به مدل PEB به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گرفت و نهایتا شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر موفق به کسب مدال طلای این رقابت‌ها شد.
جایزه جهانی IPMA در 10 قسمت متنوع طراحی شده که بخش جایزه مگاپروژه‌ها مهمترین بخش این رقابت به شمار می‌رود و باعث افتخار است که در کنار درخشش بی‌بدیل ایران در زمینه مدیریت پروژه با مدل‌های نوین بین‌المللی در بخش بالادستی صنعت نفت، سایر جوانان ایرانی نیز در این جایزه خوش درخشیدند به طوریکه در بخش مدیران پروژه جوان زیر 35 سال، فرشته میرحسینی به مدال طلا نائل شد و علیرضا اصلان‌حسینی از شرکت اویکو که از دیگر زیرمجموعه‌های اویک است نیز صاحب مدال برنز شد. سعید نوروزی در بخش اجرای پروژه‌های چابک در این رقابت نیز مدال برنز دیگری نصیب کشورمان شد که به نام سعید نوروزی ثبت شد و در مجموع کشورمان با دو مدال طلا و دو مدال برنز، توجه جامعه جهانی مدیریت پروژه را به خود جلب کرد.
میدان نفتی آذر
میدان نفتی آذر در جنوب استان ایلام در مجاورت میدان البدره عراق واقع است و طرح توسعه آن به دنبال قرارداد بیع‌متقابلی که میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی داخلی متشکل از شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت امضا شده بود، تکمیل شد و با ظرفیت تولید روزانه 65 هزار بشکه نفت در مدار تولید قرار گرفت. «شرکت مهندسی و توسعه سروک آذر» به منظور توسعه این میدان نفتی تأسیس شد و این میدان اسفندماه سال گذشته در شرایطی تکمیل و بهره‌برداری شد که پس از گذشت حدود چهار سال از آغاز تولید زودهنگام نفت در آن، درآمد حاصل از تولید نفت آذر از سقف هزینه‌های توسعه‌ای پیشی گرفته بود.
میدان آذر در نزدیکی گسل اصلی زاگرس و گسل بالارود قرار گرفته و ساختاری با رژیم‌های فشاری متناوب و پیچیده دارد که درهم‌تنیدگی ویژگی‌های ساختاری میدان سبب شد متخصصان صنعت نفت در جریان حفاری چاه‌ها، آن هم در اعماق زیاد، به‌طور مستمر با تغییرات شدید و غیرقابل پیش‌بینی رژیم فشاری در لایه‌های زمین روبه‌رو شوند؛ عمیق‌ترین و سنگین‌ترین لوله‌های جداری سطحی کشور با عمق بیشتر از 2 کیلومتر و وزن حدود 500 تن، در چاه‌های آذر نصب شده است و بیشترین تعداد مقاطع حفاری برای دسترسی بهینه به لایه مخزنی در سطح میدان‌های نفتی کشور با هفت حفره مربوط به میدان آذر است. افزون بر این، با توجه به فشار و دمای بالای مخزن، میدان آذر می‌تواند تقریباً جزو میدان‌ها با فشار و دمای بالا (HP HT) به شمار آید و با لحاظ کردن مقدار بالای گازهای اسیدی، چالش‌های عملیاتی این میدان دوچندان بوده است. به این فهرست، ناهمگنی بالا در خواص سنگ و سیال به‌ویژه کیفیت نفت‌ تولیدی از افق‌های مختلف مخزنی، وجود رسوب فراوان وکس و آسفالتین و با تأکید مجدد وجود مقادیر بالای گاز سولفید هیدروژن در مخزن را هم باید اضافه کرد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/621716/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست حماس برای اعزام تیم‌های پزشکی قانونی جهت شناسایی اجساد گورهای دسته‌جمعی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

گشاده دستی دولت در تخصیص بودجه به رسانه‌های همسو

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

آقای ذوالنوری ممنون

فروش 9 میلیاردی «مست عشق» در دو روز

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

مهران مدیری با «پدر قهوه» به شبکه خانگی می آید

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

سیگنال مثبت به بورس تهران

کاخ سفید: خواستار انجام‌ تحقیقات درخصوص گورهای دسته‌جمعی غزه هستیم

منابع عبری: اسرائیل با آتش‌بس چند هفته‌ای موافقت خواهد کرد

بازسازی سکانس مشهور ترانه علیدوستی توسط صهبا شرافتی

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

واقعیت آمریکا بدون روتوش؛ ادامه سرکوب اعتراضات دانشجویی

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

پخش برنامه «هفت» با اجرای بهروز افخمی از فردا

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

دردسر تیک‌تاک

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

طوفان نمک کوهنوردیه!

هلاکت دو تروریست در اطراف زاهدان با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی