اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شروط ایران برای آمریکا و اروپا مشخص شد سیاسی

  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ابتکار/ حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه طی روزهای گذشته دیدار های فشرده ای را در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات کشورهای خارجی در نیویورک برگزار کرد. در این دیدارهای وزیر امور خارجه ایران سعی کرد مواضع کشور را در قبال مذاکرات احیای برجام روشن کند.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش فرارو، امیرعبداللهیان شروطی را برای بازگشت ایران به برجام مطرح کرد. او گفت همه طرف‌ها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند پس از آن ایران آنها را راستی آزمایی خواهد و نهایتا اقدامات جبرانی را متوقف می‌‌کند.
امیرعبداللهیان همچنین خواستار تضمین برای منافع اقتصادی برجام شد.
مذاکرات وین میان ایران و قدرت‌های جهانی پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران متوقف شد. این مذاکرات برای احیای برجام در شش دور برگزار شد. حالا با تشکیل دولت جدید در ایران و تغییرات در وزارت خارجه دور هفتم آن احتمالا در هفته‌های آینده با ترکیب تازه هیات مذاکره کننده ایرانی برگزار می‌شود.
تشریح سیاست ایران در مذاکرات برجام و انتقاد از آمریکا و اروپا
امیرعبداللهیان عصر سه شنبه با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص موضوعات مختلف از جمله برجام و تحولات افغانستان گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه در این ملاقات با تاکید بر این‌که دولت رئیسی در چارچوب اصول، عملگراست و لذا به دنبال نتیجه عملی در مذاکرات است، اظهار کرد: «همانطور که قبلا گفته شده ما با جدیت در حال بررسی سوابق مذاکراتی هستیم و دولت جدید مذاکرات را از سر خواهد گرفت.»
او تصریح کرد: ملاک ما عمل طرف‌های مقابل است و نه اظهارنظر آنها. دولت جدید در حال مرور و مطالعه پرونده مذاکرات انجام شده است. نه اتلاف وقت می‌کند، نه رفتار غیر سازنده آمریکا را می‌پذیرید و نه کشور را معطل وعده‌های توخالی سابقه‌دار خواهد کرد.
امیرعبداللهیان از رفتار آمریکا انتقاد کرد و گفت: «متاسفانه رفتار و سیاست‌های دولت بایدن تاکنون در رابطه با ایران و برجام غیرسازنده بوده است. بایدن با وجود آنکه به صورت زبانی از سیاست‌های ترامپ انتقاد کرده، اما در عمل در قبال ایران همان سیاست‌ها را دنبال می‌کند.»
او از سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان هم انتقاد کرد و افزود: «به جای فشار به آمریکای ناقض برجام برای بازگشت به تعهداتش، مدام خواستار تعجیل ایران به انجام مذاکرات هستند. همه طرف‌ها باید بدانند، برجام می‌بایست برای ایران نتایج ملموس داشته باشد و در عمل، برداشتن تحریم‌های غیرقانونی را ببینیم.»
او خواستار برداشتن گام‌های محکم همه طرف‌ها به ویژه آمریکا برای پایبندی به برجام شد و افزود: اگر دیگران به تعهدات خودشان برگردند و راستی آزمایی شود ما نیز آمادگی داریم اقدامات جبرانی خود را متوقف کنیم.
جوزپ بورل نیز در این ملاقات ضمن مرور اقدامات اتحادیه اروپا برای احیای برجام گفت: «به نظر من موفقیت برجام نه تنها برای ایران و 1+4 بلکه برای منطقه و جهان بسیار مهم است. شکست برجام و مذاکرات برای هیچ طرفی خوب نیست.»
او افزود: «اتحادیه اروپا همواره از سیاست و اقدام مخرب ترامپ در خروج از برجام انتقاد کرده است و در این خصوص شفاف بوده، ولی تصمیم دولت جدید آمریکا فصل نوینی برای حفظ و احیای برجام ایجاد کرده است.»
بورل ضمن ارائه گزارشی از پیشرفت‌ها و چالش‌ها در وین اظهار کرد: «مسئولیت آمریکا نسبت به ایجاد وضعیت فعلی روشن است، اما در عین حال همه طرف‌ها باید کمک کنند تا به نتیجه مرضی الطرفین برسیم. قدم اول در این راستا تعیین زمان نشست وین است.»
تاکید بر تضمین منافع اقتصادی برجام
امیرعبداللهیان همچنین با هایکو ماس وزیر خارجه آلمان دیدار کرد. او در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت نتیجه محور بودن مذاکرات وین تاکید کرد انتظار بر حق ملت ایران آن است که مزایای اقتصادی برجام که به دلیل بدعهدی طرف‌های مقابل تاکنون محقق نشده‌ است، این بار تضمین شود.
رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: «آمریکا باید بداند، همه بده بستان‌ها یک بار در مذاکرات برجام انجام شد ولذا مذاکرات وین نه برای توافقی جدید، بلکه برای اطمینان از بازگشت کامل و تضمین شده آمریکا به تعهدات خودش ذیل برجام و قطعنامه 2231 است.»
امیرعبداللهیان در ادامه با تاکید بر این‌که دولت ایران وظیفه‌ای قطعی در اجرای بی کم و کاست مصوبه مجلس دارد، بهانه‌های مختلف اروپا برای عمل نکردن به تعهدات خود را غیر قابل قبول خواند و اضافه کرد: طرف مقابل باید با انعطاف لازم و درک شرایط جدید ناشی از شروع کار دولت سیزدهم به وین بیاید.
وزیر خارجه ایران در دیدار با هایکو ماس خواستار روابط مستقل از برجام با آلمان شد.
وزیر خارجه آلمان نیز در این دیدار گفت که آلمان متعهد به برجام بوده و تمام تلاش‌های خود را برای حفظ و احیای آن انجام می‌دهد.
وزیر خارجه آلمان ضمن استقبال از توافق ایران و آژانس و سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران، بر ضرورت تلاش همه طرف ها برای موفقیت مذاکرات وین تاکید کرد.
هایکو ماس با اشاره به اینکه اراده برلین بر ارتقای همه جانبه روابط است، وضعیت پایین‌تر از انتظار روابط تجاری و اقتصادی فعلی دو کشور را ناشی از شرایطی خواند که برخی از آنها در اختیار دو کشور نبوده است.
آمریکا تجدید نظر کند
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های خود در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عصر سه‌شنبه به وقت محلی با «ایگنازیو کاسیس» وزیر خارجه سوئیس دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در ملاقات با همتای سوئیسی ضمن اشاره به روابط پایدار و خوب بین دو کشور اظهار کرد: تمایل داریم روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد و شاهد حضور گسترده شرکت‌های سوئیسی در پروژه‌های اقتصادی و توسعه‌ای ایران باشیم.
وزیر امور خارجه همچنین با تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص گفت‌وگوهای وین و برجام عنوان کرد: «متاسفانه آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای صادقانه برخورد نکرده و نمی‌کنند. واشنگتن چاره‌ای ندارد مگر در رویکرد و رفتار خودش کاملا تجدیدنظر کند.»
او افزود: ضروری است هم آمریکایی‌ها و هم طرف‌های اروپایی انعطاف لازم را نشان دهند تا مذاکرات آتی نتایج ملموس داشته باشد.
وزیر خارجه سوئیس نیز در این ملاقات ضمن مرور نتایج سفر قبلی خود به تهران، اظهار کرد: «ما برای روابط با ایران اهمیت زیادی قائل هستیم. در همین راستا و طی ماه‌های آینده دیدارهای مهمی بین همکاران ما در حوزه‌های مختلف در حال تنظیم است.»
او در پایان این ملاقات با تاکید بر آمادگی برن برای گسترش همه جانبه روابط اظهار کرد: سوئیس آماده هر نوع همکاری لازم برای استفاده بهتر و بیشتر از کانال مالی سوئیس برای تامین کالاهای مورد نظر ایران است.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/621327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تبدیل 400 هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا

واکنش انگلیس به کشف گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

نخستین اظهار نظر اسماعیلیان در مورد سریال رمضانی الحشاشین

صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تولید توسط شبکه بانکی

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

حماس: از خواسته‌های خود کوتاه نخواهیم آمد

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی با قوت ادامه می‌یابد

زنان مو بِلوند و چشم آبی‌ای که در خدمت نسل طلایی آلمان بودند!

طلای 18عیار پایین آمد؛ بازگشت دلار به کانال 63 هزار تومان

مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل سازمان «سپند»

مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند

چند تصویر جالب از دخترانی که امروز کنکور داشتند

افسر اسرائیلی هدف تک‌تیرانداز مقاومت فلسطین

گنجی: توماج صالحی حتما اعدام نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیسی: دستگاه‌ها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود درباره حجاب عمل کنند

ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب

گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات

پاپ فرانسیس: جنگ غزه و اوکراین را متوقف کنید

بخشی از آثار ویرانی های ارتش اشغالگر در شهر خان یونس

حامد بهداد و سحر دولتشاهی از «می‌خواهم زنده بمانم» به «مفت‌بر» رسیدند

امام جمعه سابق جوانرود درگذشت؛ علت استعفای سال گذشته او چه بود؟

جزئیات تخصیص ارز 28500 تومانی

پاسخ موشکی حزب‌الله به حملات صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند

دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست

چه سریالی جایگزین «مادرانه» می‌شود؟

واعظ آشتیانی: رأی مردم آمریکا در انتخابات نمایشی است

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

فرمانده کل ارتش: ایران هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند

واعظی: آنچه رئیسی می‌گوید با آمار‌های دو هفته قبل یا دو هفته بعد اعضای دولت فرق دارد

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی