اخبار محرمانه

آخرين مطالب

شتاب گرفت؛ شفافیت در فعالیت های خیریه وزارت رفاه

شتاب گرفت؛ شفافیت در فعالیت های خیریه
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ؛ سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه و 9 سامانه مدیریت اطلاعات یکپارچه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حوزه های (آمار،برنامه ریزی،پژوهش،منابع انسانی،تشکیلات...) وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این مراسم احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی با اشاره به سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه که به درخواست معاونت رفاه اجتماعی راه اندازی شده است ، اظهار کرد: مطابق با بند «ح» تبصره 17 قانون بودجه سال 1399 و بند «و» تبصره 17 قانون بودجه سال 1400، همه دستگاه های موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلف هستند تمامی حمایت‌ها و کمک های خود را به تفکیک شماره(کد) ملی فرد دریافت‌کننده حمایت ، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.
وی افزود: سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه به نشانی tab17.mcls.gov.ir است و موسسات خیریه باید نسبت به ثبت‌نام در این سامانه و درج اطلاعات درخواستی اقدام کنند؛ همچنین برای برخورداری از معافیت مالیاتی در خصوص پرداخت های حمایتی نقدی با استفاده از حواله‌های الکترونیکی ساتنا و پایا و درج عدد 110 همراه با شناسه ملی موسسه در قسمت بابت، مبادرت ‌کنند و دراین مرحله به ثبت پرداخت های حمایتی در سامانه نیازی نیست. 
شناسه ملی موسسه در قسمت بابت، مبادرت ‌کنند و دراین مرحله به ثبت پرداخت های حمایتی در سامانه نیازی نیست. 
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های به عمل آمده گزارش پرداخت ها از بانک مرکزی دریافت و پس از ثبت در سامانه به سازمان امور مالیاتی برای بررسی ارسال می شود.
وی واحد مجری این سامانه را معاونت رفاه اجتماعی و مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری و شرکت اطلاع رسان رایتل اعلام کرد. 
*معرفی فرصت های شغلی به جویندگان کار
عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال نیز درباره پورتال هدایت نیروی کار و کاریابی خاطرنشان کرد: این پورتال به درخواست دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها برای معرفی فرصت های شغلی به جویندگان کار تهیه و طراحی شده است که جایگزین مناسبی برای سامانه قبلی است و نتیجه همکاری تنگاتنگ معاونت توسعه کارآفرینی ، اداره کل هدایت نیروی کار و مرکز فناوری اطلاعات وزارتخانه است.
وی افزود: کاریابی های داخلی سراسر کشور، جویندگان کار و کارآفرینان با مراجعه به آن اطلاعات خود را وارد می کنند ، سپس کارجو فرصت شغلی و کاریابی مورد نظر را انتخاب کرده و با پرداخت هزینه تعریف شده معرفی نامه دریافت و به کارگاه مورد نظر هدایت می شود. 
*راه اندازی سامانه املاک و حقوقی با هدف سهولت دسترسی به پرونده ها
در ادامه این نشست حمیدرضا حدادی، رییس اداره دعاوی و امور ثبتی اداره کل حقوقی و نماینده معاونت امور مجلس، حقوقی و استانهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، سامانه بعدی را سامانه املاک و حقوقی معرفی کرد که بنا به بخشنامه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نیاز اداره کل حقوقی (معاونت امور مجلس، حقوقی و استان‌ها) با هدف ثبت اطلاعات ستاد و ادارات کل استان ها و همچنین ثبت پروند های دعاوی حقوقی تهیه شده است. 
وی توضیح داد: همچنین امکان مشاهده فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته بر روی هر پرونده به همراه بانک اطلاعات املاک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ همه اموال غیر منقول وزارتخانه در این بخش وارد شده و از ابعاد مختلفی مانند وضعیت کاربری، تصرف، مالکیت ، محل جغرافیایی و غیره بررسی می شوند.
*امکان دسترسی به آثار مکتوب حوزه های تخصصی وزارت کار فراهم شد
حجت الله میرزایی، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست تصریح کرد: سامانه یکپارچه پژوهش به درخواست این معاونت و موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی به منظور دسترسی به آثار مکتوب حوزه های تخصصی وزارتخانه راه اندازی شده است. 
وی ادامه داد: این سامانه برای همگان به ویژه دانش پژوهان، محققان با هدف یکپارچه سازی آثار همه واحدهای سازمانی وزارت متبوع ، سازمان ها و موسسات پژوهشی تابعه در یک چارچوب و به صورت متمرکز، تهیه شده است و سامانه یاد شده توسط مرکز فناوری اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری تهیه شده است و این سامانه موجبات نظارت و جلوگیری از بروز فساد در این حوزه را فراهم می کند.
روزبه کردونی نیز در این مراسم در خصوص لزوم ایجاد چنین سامانه ای به منظور فراهم آوردن بانک اطلاعاتی از پژوهش ها برای آگاهی ذی نفعان سازمان های دیگر و جلوگیری از تکرار آنها اشاره کرد.
صابر سلیمانی مدیر موسسه پژوهشی صبا نیز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راه اندازی این سامانه ها، به فراهم آمدن و امکان دیده شدن موسسات پژوهشی ذیل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط پژوهشگران و محققان اشاره کرد.
پروژه کالانما داده (دیتا کاتالوگ)؛ یکپارچه سازی، استانداردسازی و حاکمیت داده
علیرضا زاهدیان، رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی درباره "پروژه کالانما داده (دیتا کاتالوگ)" گفت: این پروژه با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در خصوص اقلام اطلاعاتی موجود در ستاد و سازمان های تابعه به منظور نیل به یکپارچه سازی، استانداردسازی و حاکمیت داده تعریف شده و به صورت مشترک توسط مرکز فناوری اطلاعات تهیه و راه اندازی شده است .
زاهدیان،سامانه بعدی را سالنامه آماری وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد که با هدف یکپارچه سازی و بهبود نظام مند روش های گردآوری اطلاعات به منظور تهیه نشریات آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده بهینه از انبوه داده های تولید شده در سطح وزارتخانه راه اندازی شده است.
وی ، سامانه پایگاه اطلاعات آماری را سامانه دیگری دانست که به درخواست این مرکز برای تشکیل انبار داده جامع و یکپارچه در سازمان و جمع آوری داده در نرم افزار پایگاه اطلاعات آماری به صورت مکانیزه راه اندازی شده است .
رییس مرکز آمار و اطلاعات راهبردی تاکید کرد: این پروژه در راستای تجمیع اطلاعات آماری به صورت یکپارچه امکان ایجاد انباره داده را برای تهیه گزارش و مشاهده آمار در داشبورد مدیریتی، فراهم می کند و بدین ترتیب تنها مرجع ارائه آمار دقیق ، مرکز آمار و سامانه یاد شده است.
(WIX) مکمل پایگاه رفاه ایران
در راستای ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیک که در سال 93 توسط شورای عالی فناوری اطلاعات تصویب و ابلاغ شد ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان سرخوشه رفاه و تامین اجتماعی انتخاب و مکلف به راه اندازی مرکز تبادل خوشه (WIX) شد .
با توجه به پیگیری های به عمل آمده از سوی مرکز فناوری اطلاعات و همکاری سازمان فناوری اطلاعات ، مراحل قانونی انتخاب پیمانکار انجام و پس از شروع به کار پیمانکار در بهمن ماه سال 99، زیر ساخت لازم در اختیار قرار گرفت و هم اکنون با توجه به وجود زیر ساخت و نرم افزارهای مدیریتی لازم ، فاز اول کار به اتمام رسیده و آماده تعریف سرویس ها و ارائه خدمت در فاز دوم است.
این مرکز، مکمل خدمات رسانی و بهره برداری موثر از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به منظور پاسخگویی به استعلامات سایر سازمان ها و کسب و کار ها است. 
* پروژه یکپارچه سازی و تجمیع اطلاعات تشکیلات و حوزه منابع انسانی
سید جواد رضوی، رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری درباره یکپارچه سازی سیستم های تشکیلات و حوزه اداری و مالی اظهار کرد: به منظور یکپاچه سازی اطلاعات حوزه تشکیلات و همچنین حوزه منابع انسانی و داشتن آخرین اطلاعات به روز در ستاد وزارتخانه و همچنین جاری سازی و یکپارچه سازی تشکیلات تمامی ادارات کل ، پروژه یاد شده توسط مرکز اطلاعات ، ارتباطات و تحول اداری و ادره کل توسعه منابع انسانی به انجام رسده است و قابلیت استفاده در سطح کشور را دارد.
*سیستم مدیریت برنامه ریزی یکپارچه نوین (مبین)
رضوی در این رابطه افزود: این سامانه تحت وب با هدف مدیریت و برنامه ریزی، رصد و پایش عملکرد برنامه در سطوح سازمانی و لایه های جغرافیایی تا سطح شهرستان ها و ابعاد مختلف برنامه، به صورت یکپارچه طراحی شده است. 
رییس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تصریح کرد: این سیستم شامل دسته بندی فعالیت ها و عملیات بر اساس راهبردها، سیاست ها، برنامه های عملیاتی، اهداف کمی و توزیع کشوری فعالیت ها و بازخورد و دریافت عملکرد آن به عنوان یک سیستم کلان MIS است که امکان پایش وضعیت برنامه ها را به صورت لحظه ای برای مدیران فراهم می کند و همچنین امکان تعریف برنامه های مستقل ادارات کل را نیز دارا است.
11 اَمرداد 1400 13:27
کد خبر : 243,123
کلیدواژه ها: معافیت مالیاتی,موسسات خیریه,سامانه مدیریت,اطلاعات یکپارچه,دیتاکاتالوگ,وزارت تعاون,شریعتمداری,WIX
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/589917/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

تازه‌ترین اوضاع شرکت‌های تولیدی صندوق‌ بازنشستگی صنعت نفت بررسی شد

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

افزایش 23 درصدی درآمد پلیمر آریاساسول در 1402

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

سرعت‌ عمل بالای روسیه در احیای ظرفیت پالایشی آسیب‌دیده

آغاز سرمایه‌گذاری صندوق توسعه ملی در میدان‌های نفت و گاز

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

برداشت 750 هزار بشکه نفت با تفکیک‌گرهای سیار در نفت و گاز گچساران

قیمت نفت بالای 90 دلار ایستاد

پیشتازی نفت و گاز مارون در دستاوردهای فنی بار اول

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان

خاطرات ناصرالدین‌شاه؛ خرس‌ها ول می‌شدند می‌رفتند توی مردم؛ خنده داشت

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

مجری جنجالی روی آنتن زنده پابرهنه شد/ ویدئو

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی: «نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورا و دبیرخانه نیست

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند

انجام موفقیت‌آمیز 2 هزار و 200 کیلومتر توپکرانی در نفت و گاز گچساران

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

31 فروردین آخرین مهلت هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه "طنزپهلو"

قیمت نفت کاهش یافت

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی