اخبار محرمانه

آخرين مطالب

توصیه کاسپاروف به بایدن تحلیل ویژه

توصیه کاسپاروف به بایدن
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - دنیای اقتصاد /جو بایدن سه‌شنبه شب ولادیمیر پوتین را به تلاش برای ایجاد اخلال در انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 متهم کرد. او در عین حال از احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار هم سخن گفت. پس از این اظهارات، ‌گری کاسپاروف به بایدن توصیه کرد که اگر ایالات متحده واقعا می‌خواهد جلوی حملات سایبری روسیه را بگیرد، باید به دنبال مهره بزرگ برود و به اصطلاح شاه را شکار کند.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالاتی متحده، در شمال ویرجینیا در اداره اطلاعات ملی این کشور، سخنان مهمی را علیه پوتین در برابر 120 نماینده اطلاعاتی آمریکا بیان کرد. به نوشته وب‌گاه هندوستان تایمز، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا روز سه‌شنبه ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود را به تلاش برای ایجاد اخلال در انتخابات میان دوره‌ای 2022 ایالات متحده متهم کرد؛ انتخاباتی که قرار است در نوامبر سال آینده برگزار شود. این آزمونی برای 435 کرسی در مجلس آمریکا است. در سنا هم قرار است که از میان 100 کرسی درباره سرنوشت 34 کرسی رای‌گیری شود. رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به «خطرناک» بودن پوتین ادعا کرد که همتای روسی او اقتصادی را هدایت می‌کند که فقط سلاح هسته‌ای دارد، نه هیچ چیز دیگر. بایدن این اظهارات را در مقابل 120 نیروی اطلاعاتی این کشور در دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا ابراز کرد. رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره به اطلاعاتی که در جریان جلسات توجیهی روزانه خود دریافت می‌کند، گفت: «ببینید روسیه از مدت‌ها پیش درباره انتخابات 2022 و اطلاعات غلط چه کارهایی انجام داده است.» بایدن بدون ارائه جزئیات بیشتر درباره این موضوع گفت که اقدامات‌ رئیس‌جمهور روسیه «نقض کامل» حاکمیت ایالات متحده است. بایدن گفت: «پوتین یک مشکل واقعی دارد. او بالای سر اقتصادی نشسته است که سلاح هسته‌ای دارد؛ اما چیز دیگری ندارد. او می‌داند که واقعا در مضیقه است و از نظر من، همین او را حتی بیشتر خطرناک می‌کند.» رئیس‌جمهور ایالات متحده، در این سخنرانی همچنین به افزایش حملات سایبری اخیر از جمله باج افزارها که ادعا می‌شود، توسط مسکو انجام شده است، اشاره کرد. بایدن هشدار داد: «اگر در نهایت به سمت یک جنگ، یک جنگ تمام‌عیار واقعی با یک قدرت بزرگ پیش برویم، این امر نتیجه نقض قوانین سایبری خواهد بود.»
وب‌گاه پولیتیکو هم در گزارشی درباره صحبت‌های اخیر بایدن نوشت که رئیس‌جمهوری آمریکا انتظار دارد تا همتای روسی‌اش، رفتارش را اصلاح کند. در این‌باره منتقدان کرملین می‌گویند که رئیس‌جمهوری آمریکا به-جای اقدامات کوچک، باید قدم‌های بزرگ‌تری بردارد. اما برخی نیروهای داخلی کاخ سفید می‌گویند که به‌هم زدن تعادل پوتین می‌تواند عواقب خطرناک‌تری در پی داشته باشد.
گری کاسپاروف، استاد بزرگ شطرنج و از منتقدان برجسته پوتین بر این باور است که اگر ایالات متحده واقعا می‌خواهد جلوی حملات سایبری روسیه را بگیرد، باید به دنبال مهره بزرگ برود و به اصطلاح شاه را شکار کند. کاسپاروف خاطرنشان می‌کند که ارزش دارایی‌ها و مال و اموال ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ده‌ها میلیارد دلار است. محققان با بررسی همه‌چیز، از ساعت‌های لوکس پوتین گرفته تا قصری که گفته می‌شود به آنجا مکرر سفر می‌کند تا مسیرهای غیرمعمول پولی که به حلقه داخلی او منتهی می‌شود، چنین رقمی را برای وی تخمین زده‌اند. کاسپاروف استدلال می‌کند که این ثروت مخفی باعث می‌شود پوتین به‌طور منحصربه‌فردی در برابر تحریم‌های ایالات متحده آسیب‌پذیر باشد. او می‌گوید: وقت آن رسیده است که دولت بایدن با وفاداران میلیاردری که دیکتاتور روسیه را در قدرت نگه داشته‌اند و کمک به پنهان کردن ثروت او می‌کنند، برخورد کند. قهرمان مشهور شطرنج و منتقد کرملین تنها کسی نیست که این ایده را مطرح می‌کند: فعالانی که دنباله‌رو الکسی ناوالنی، مخالف برجسته پوتین که در زندان است، اخیرا فهرست 35نفره‌ای را منتشر کرده‌اند که خواستار مسدود کردن دارایی‌هایشان در آمریکا شده‌اند.
کاسپاروف به پولیتیکو گفت: «این اقدام تند و تیزی به‌حساب نمی‌آید. پوتین به روسیه و روس‌ها اهمیت نمی‌دهد. برای او منافع ملی اهمیت ندارد. تنها منافع شخص خودش حائز اهمیت است.» با این حال برخی مخالفان روسی و حتی افراد داخلی در برابر چنین درخواست‌هایی مقاومت می‌کنند. اما ایولین فارکاس، یک مقام ارشد سابق پنتاگون در زمان باراک اوباما رئیس‌جمهوری وقت ایالات متحده می‌گوید: «ما واقعا به اندازه کافی تلاش نمی‌کنیم. پوتین، پیام رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده را به اندازه کافی جدی نمی‌گیرد.» بایدن بیشتر به شیوه‌های سنتی برخورد معتقد است و از تحریم و اقدامات دیپلماتیک حمایت می‌کند. با این حال هنوز در برخورد با پوتین دودستگی در این کشور وجود دارد.
برخی می‌گویند که رفتن به‌دنبال ثروت شخصی پوتین، او را آن‌گونه که باید مجازات نمی‌کند. پس از چندین جلسه بحث و بررسی هم نتیجه گرفته شد که دنبال اقدامات قهرآمیز شدید نباید رفت. این دسته بدون تشدید تنش‌ها یا به خطر انداختن همکاری بالقوه درباره چالش‌های مشترک مانند تغییرات اقلیمی، روسیه را مورد توجه قرار خواهند داد. نتیجه این استراتژی محتاطانه، مدیریت بهتر برخورد با روسیه است؛ درحالی‌که عمده تلاش‌های ایالات متحده به سمت تهدید بزرگ‌تر، یعنی چین معطوف است. مقامات دولت بایدن می‌گویند آنچه ایالات متحده از روسیه می‌خواهد یک رابطه پایدار و قابل پیش‌بینی است، نه یک اصطکاک بی‌پایان و وقوع رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی.
مخالفان روسی اما می‌گویند این رویکرد مشکل اساسی روسیه را حل نمی‌کند. پوتین و دزدسالاران وفادار به او آسیب چندانی نمی‌زنند. به گفته آنها، این رویکرد نمی‌تواند پوتین را از ایجاد دردسر برای آمریکا در طولانی‌مدت منصرف کند. بیل برودر، یک منتقد برجسته پوتین و برگزارکننده کارزارهای ضد فساد می‌گوید:
«اگر می‌خواهید رفتار پوتین را تغییر دهید، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که به چیزی که وی برایش ارزش بیشتری قائل است، متمرکز شوید؛ یعنی پولی که وی از مردم روسیه دزدیده و از طریق این الیگارشی‌ها نگهداری می‌کند.» به اعتقاد وی این به‌راستی مثل گلوله نقره‌ای است که پوتین را از پا در می‌آورد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/588801/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پادشاه لخته

هم میهن: پایان گشت ارشاد و روسیاهی تندروها

مجروح شدن نوزاد 20 روزه فلسطینی بر اثر بمباران ارتش اسرائیل

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

هنرنمایی زنده یاد رضا داوودنژاد در «زندگی به شرط خنده»

گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره میزان خسارات عملیات تنبیهی «وعده صادق»

تحسین حمله تنبیهی ایران توسط نمایندگان پارلمان ترکیه

830 طرح مسئولیت اجتماعی استان فارس در رصد شرکت ملی نفت/ 4 همت اعتبار اختصاص یافت

ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای 96 دلار نیاز دارد

روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل

ماجرای شایعه خروج ایران از ایکوم و ایکوموس چیست؟

طرح تامین مالی ⁧تولید⁩ و زیرساخت‌ها در شورای نگهبان تایید شد

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

74 هزار فعالیت تعمیراتی با هدف افزایش تولید نفت در گچساران

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

مهلت تبدیل مجوزهای قدیمی فعالان اقتصادی به مجوزهای جدید اعلام شد

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با رئسای سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

جزئیات افزایش حقوق سرایداران مدارس اعلام شد

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن

صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد

آغاز فروش اینترنتی دارو از ماه آینده

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

روایت مقام سازمان ملل از وضعیت بیمارستان‌های غزه

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

شورای ائتلاف در مرحله دوم انتخابات، لیست 16 نفره می‌دهد

کدام چهره‌های سیاسی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد حضور داشتند؟

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

شوخی های جالب کاربران فضای مجازی با حمله اسرائیل به اصفهان

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مذاکرات هند و اوپک درباره تحولات بازار نفت

حماس: درحال حاضر زمینه‌ای برای مذاکره وجود ندارد

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

عضو کمیسیون امنیت ملی: اقدام روز گذشته اسرائیل گوشمالی دیگری خواهد داشت

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

واردات نفت چین از روسیه در ماه مارس افزایش یافت

مقام مسئول: 6 دهک جامعه توان خرید خانه را ندارند

آیت‌الله جوادی آملی: بانک‌ها جلوی اختلاس‌ها را بگیرند

جزئیات آخرین تحولات منطقه از زبان خبرنگار صداوسیما در مرز لبنان

پیامدهای اِل‌نینو؛ اعلام وضعیت اضطراری و جیره‌بندی برق در اکوادور

سروش رفیعی: حاشیه ندارم چون فیلم بازی نمی‌کنم!

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی