اخبار محرمانه

آخرين مطالب

بورس های جهان یکدست قرمز شدند! اقتصادی

بورس های جهان یکدست قرمز شدند!
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - ایسنا /همه شاخص های مهم بورسی جهانی ریزش کردند.
 طبق اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، در سه ماهه دوم سال 2021 متوسط رشد اقتصادی 19 کشور عضو منطقه یورو و 27 کشور عضو اتحادیه اروپا به ترتیب 2.0 درصد و 1.9 درصد بوده است که این رشد در مقایسه با متوسط رشد سه ماهه قبل در منطقه یورو 2.3 درصد و در سطح اتحادیه اروپا 2.0 درصد افزایش پیدا کرده است. رشد اقتصادی در دوازده ماه منتهی به مارس در سطح منطقه یورو به طور متوسط 13.7 درصد ودر سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط 13.2 درصد بوده است.
کسری حساب تجاری آمریکا در ششمین ماه سال بیش از پیش افزایش یافته و از رقم 91 میلیارد دلار نیز عبور کرده است. به مانند ماه های قبل، چین بزرگ ترین صادرکننده به آمریکا بوده و بیشترین مازاد حساب تجاری را با این کشور داشته است. رسیدن واردات بزرگ ترین اقتصاد جهان به رکورد 236.7 میلیارد دلاری می تواند نویدبخش احیای طرف تقاضا باشد. در طرف صادرات نیز آمریکا طی این ماه در مجموع حدود 145.6 میلیارد دلار به دیگر کشورها کالا و خدمات صادر کرده است.
همان طور که انتظار می رفت، بانک مرکزی آمریکا در نشست اخیر خود بار دیگر نرخ بهره را در سطح کنونی حفظ کرد. این نهاد با اشاره به احیای تدریجی اقتصاد اعلام کرد با وجود افزایش شمار مبتلایان به گونه جدید کرونا، چشم انداز اقتصادی بهتر از قبل است. جروم پاول- رییس بانک مرکزی آمریکا- نیز با بعید دانستن افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت گفت: رویکرد ما همواره این بوده است که تا جای ممکن با شفافیت عمل کنیم. هنوز کاملا روزهای بد را پشت سر نگذاشته ایم.
صندوق بین المللی پول در گزارش تازه ای اعلام کرد تسریع در روند واکسیناسیون کشورها، بهترین خبر در حال حاضر برای اقتصاد جهانی محسوب می شود. این نهاد، برآورد خود از متوسط رشد اقتصادی جهان در سال جاری را 6.0 درصد پیش بینی کرد که البته این رقم، سال آینده به 4.9 درصد کاهش پیدا خواهد کرد. بدین ترتیب، اقتصاد جهانی امسال تقریبا از رکود کرونایی خارج و احیا خواهد شد. این نهاد رشد اقتصادی امسال آمریکا و چین را به ترتیب 7.0 و 8.1 درصد پیش بینی کرده است.
نگرانی از تورم و کاسته شدن رشد اقتصادی در نتیجه کرونا کماکان تا حد زیادی روی انگیزه معامله گران برای ورود سرمایه های جدید به بازار تاثیر گذاشته است. از سوی دیگر اختلاف نظر بین سیاست گذاران بر سر زمان مناسب برای پایان دادن به سیاست های حمایتی فعلی بالا گرفته و در حالی که برخی خواهان ادامه رویکرد فعلی برای چند ماه دیگر هستند، بقیه با نگرانی از سخت تر شدن کنترل تورم معتقدند باید به آهسته تر شدن سرعت رشد اقتصادی و طولانی تر شدن احیا رضایت داد.
روابط بین آمریکا و چین بار دیگر به محدوده تنش بازگشته و پس از آن که وزارت بازرگانی آمریکا از تحریم 14 شرکت چینی به اتهام نقض حقوق بشر مسلمانان منطقه سن کیانگ خبر داد، حالا وزارت خارجه چین نیز اعلام کرد این کشور هفت شرکت و نهاد آمریکایی را به فهرست تحریم های خود اضافه می کند که ویلبور راس- وزیر بازرگانی آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ- معروف ترین شخص تحریم شده اخیر آمریکایی توسط چین است.
در دومین هفته از ماه ژوئیه شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در آمریکا با افزایش 51 هزارنفری به 419 هزار نفر رسیده که فعالان بازار را نسبت به بدتر شدن وضعیت در بازار کار نگران کرده است. این افزایش در حالی ثبت شد که انتظار می رفت روند متقاضیان نزولی باشد و به 410 هزار نفر برسد. بیشترین افزایش شمار متقاضیان در ایالت های میشیگان، تگزاس، کنتاکی و میسوری به ثبت رسیده است. از طرف دیگر اما در نیویورک، اوکلاهوما و تنسی روند نزولی حفظ شده است.
چین تصمیم گرفته است با هدف کاهش توانایی آمریکا در تحریم شرکت های این کشور، امکان عرضه سهام آن ها در بورس آمریکا را محدود کند. شمار زیادی از شرکت های چینی در بورس آمریکا سهام خود را عرضه کرده اند و قانون جدید می تواند زمینه ساز خروج شرکت های بزرگ چینی شود. طبق این قانون، شرکت هایی که بالای یک میلیون سهامدار دارند باید برای عرضه سهام خود در بورس آمریکا از نهادهای نظارتی چینی مجوز بگیرند. ارزش سهام این شرکت ها حدود دو تریلیون دلار است.
تاکنون بیش از 197 میلیون و 647 هزار و 862 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین چهار میلیون و 219 هزار و 152 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 628 هزار و 549 نفر، برزیل با 554 هزار و 626 نفر، هند با 423 هزار و 403 نفر، مکزیک با 239 هزار و 997 نفر و پرو با 196 هزار و 214 نفر بوده است.
دیوید اسپیکا - کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه گاید استون کپیتال - گفت: به صورت کلی، تمایل معامله گران به فروش سهام خود با بهبود چشم انداز اقتصادی خیلی کمتر از قبل شده است. با این حال ریسک های زیادی وجود دارد که می تواند روند را به طور کامل معکوس کند: گونه دلتا ویروس کرونا نیز با توجه به قدرت سرایت بالایش به یک نگرانی مهم تبدیل شده است. ما نگرانی های تورمی و احتمال افزایش تنش ها بین چین و آمریکا را نیز کماکان داریم.
بورس آمریکا
در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با 0.57 درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح 34 هزار و 885.36 واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی 500» با 0.51 درصد ریزش تا سطح 4396.81 واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با 0.75 درصد کاهش در سطح 14 هزار و 668.07 واحدی بسته شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/588507/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

موضع اردوغان درخصوص حادثه اصفهان

دانشجو: حادثه امنیتی سفارت ایران در پاریس پایان یافت

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

سقوط سهام آسیا

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

ادعای رویترز درباره حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

آمریکا: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

مرغ کیلویی چند؟

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

دستور فرمانده به یگان‌های امدادی سپاه برای کمک به سیل‌زدگان

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی