اخبار محرمانه

آخرين مطالب

حناچی در برنامه تهران 20

انضباط در ساخت و ساز وجه تمایز این دوره مدیریت شهری بود شهرداری تهران

انضباط در ساخت و ساز وجه تمایز این دوره مدیریت شهری بود
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شهر: شهردار تهران می‌گوید: انظباط ساخت و ساز و بهسازی کالبدی، وجه تمایز این دوره از مدیریت شهری با سایر دوره‌های گذشته است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران امشب -5 مرداد 1400- با حضور در برنامه زنده تهران 20- گزارشی از عملکرد چهار ساله مدیریت شهرداری کرد و گفت: این دوران بسیار زود گذشت؛ اما دوران خیلی سختی بود. در واقع سخت‌ترین دوره در دوران معاصر بود هم تحریم های ظالمانه تاثیر خود را داشت و هم به پاندمی کرونا برخورد کردیم. هر 2 مورد برای شهرداری‌ها یعنی کاهش درآمد و افرایش هزینه‌ها.
او با بیان اینکه در 9 مورد گزارش به شهروندان ارایه می‌شود، توضیح داد: من جزو کسانی بودم که از دهه 70 نظام مدیریت شهری را نقد میکردم. نخستین محوری که درباره آن تلاش زیادی شد و شاید وجه امتیاز این دوره با دوره‌های پیش از خودش است، انظباط ساخت و ساز و بهسازی کالبدی است.
حناچی ادامه داد: در این حوزه تلاش شد تا با هوشمندسازی کامل تمام فرایندهای شهرسازی از اعمال سلیقه شخصی جلوگیری شود، میثاق نامه ای به نام طرح جامع و طرح تفصیلی وجود دارد که هرچند ممکن است دارای اشکال باشد اما بودنش بهتر از نبودش است.
به گفته شهردار تهران؛ این گزارش مقایسه سال‌های 1391 تا 1395 با 1396 تا 99 است. در این دوره 64 درصد از متراژ صادره پروانه های مسکونی کاهش یافت، در سال های 91 تا 95 181 میلیون متر مربع پروانه مسکونی در تهران صادر شد. که این دوره 66 میلیون متر مربع با کاهش 70 درصدی زیربناهای تجاری از 5.3 میلیون متر مربع به 1.7 میلیون متر مربع رسیده که نتیجه تلاش این دوره است.
حناچی با بیان اینکه فقط بخش مسکونی 181 میلیون مسکن معادل یک ملیون واحد داخل تهران است، گفت: یعنی ظرفیت پذیری سه میلیون نفر که خدمات و زیرساخت‌ها تهران ندارد و فراهم‌ نشده است. باید به طور طبیعی رشد را تهران داشته باشیم و اعمال سیاست های پر فشار برای توسعه بخش های مسکونی خارج از طرح تفصیلی می‌تواند مشکلات زیادی به بار بسازد یکی از تبعات آن ترافیک و آلودگی است.
او ادامه داد: در طرح تفصیلی تاکید شده که تناسب بارگذاری جمعیت با خدمات با هم دیده شود و برای دوره های 10 ساله به تصویب می‌رسد ،اگر بیشتر از آن حرکت کنیم مانند یک آدم ناقصل‌الخلقه‌ای می ماند که دست ها یا پاهایش سر جای خودش نیست؛ اما در سال‌های 96 تا 99 آمار ساخت و سازه ها تقریبا بر اساس طرح تفصیلی است.
حناچی گفت: در این دوره کاهش 63 درصدی پروانه‌های مغایر با دستور نقشه و کاهش 87 درصدی بلند مرتبه‌سازی داشتیم و حد فاصل 91 تا 95، 567 پروانه بلندمرتبه سازی صادر شده که عمدتا در مناطق یک، 2 و سه بوده که 70 فقره کاهش پیدا کرده است.
شهردار تهران افزود: در این دوره پروانه بلندمرتبه به معنای بالای 12 طبقه داده نشد، در این دوره نوسازی میانگین یک شش دهم میلیون مربع سالانه به شکل زیربنا در بافت فرسوده انجام شد و 14 هزار 347 پلاک، همچنین 122 هزار متر مربع فضای کارگاهی در مرکز شهر در سال‌های 97 تا 99 و تبدیل آن 114 هزار متر مربع به فضای شهری انجام شد.
شهردار تهران با بیان اینکه در بافت فرسوده کاهش صدور پروانه نداشتیم، افزود: پیمانکاران بدشان نمی‌آید که مساحت بزرگی را شهر را تجهیز کارگاه کنند، اما در این دوره بچینگ و محوطه کارگاهی میدان هفت تیر با خاتمه کار کارگاهی جمع شد. شهر مکانی برای زندگی است و مردم باید بتوانند در شهر زندگی ‌کنند و اولویت آن از همه چیز بیشتر است.
حناچی به توسعه فضای عمومی شهر اشاره کرد و افزود: از طریق احداث میدانگاه‌ها در این مسیر در حال حرکت هستیم به طوری که امام خمینی به زودی افتتاح خواهد شد و بخش عمده‌ای از آن به پیاده تبدیل می شود و مسیر سواره هم از سه طرف وجود دارد؛ اما ترافیک به حداقل می‌رسد، پلازای هفت تیر، خیالستان زندگی، باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) و میدانگاه امیرکبیر، دولاب، بریانک هم از دیگر اقدامات در این بخش هستند.
او؛ آزاد سازی 1394 هکتار از اراضی حریم سال که معادل 66 رسد است در سال های 92، 197 هکتار بوده و در سال 1399، 2 هزار و 688 هکتار بوده است. حریم از حرمت میاید و باید حفاظت شود اما به واسطه اینکه خارج از تهران است ممکن است در صورت نبود نظارت کافی، رخدادهایی بی افتد. تلاش کردیم برای کنترل حریم شهر تهران و در این مسیر یک هزار 394 هکتار را آزاد کردیم که در تصرف بوده است. حریم پایتخت بزرگ است و باشهرهای کوچک اطراف درگیر است آن جیزی حریک درجه یک تهران بوده و آزادسازی شده است بیش از 6 هزار کیلومتر مربع است.
توسعه کمربند سبز تهران اشاره کرد و توضیح داد: از 40 هزار و 132 هکتار به 43 هزار و 852 هکتار عمدتا در در ارتفاعات شمالی رسید. از قدیم هم انجام شده است در سال 1396، 2 هزار و 226 هکتار و در سال 1399، 2300 هکتار تعداد بوستان‌های ما مساحت کمربند سبز تهران هم 43 هزار و 852 هکتار است.
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/586286/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت تاجگردون از برخورد متفاوت مردم بعد از رد اعتبارنامه‌اش

رئیس جمهور: بخشی از تنش آبی در استان سمنان حل شده است

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در روستاها مشخص شد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علی شادمان با «بلیت یک طرفه» می‌آید

شما اصلا قرار نیست حال کسی رو خوب کنی!

پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون می‌برد

تصمیم تارانتینو برگشت؛ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست

مطهری: میدان دادن به هنرمندان به جهش تولید فرهنگی کمک می‌کند

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند

گاهی آمدن ها دیر میشوند

اعتراف جالب و شنیدنی نرگس سریال خانه‌ به دوش

ای یار من ای دلبر و دلدار من

واکنش واعظی به ادعای مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف

سردار حاجی زاده: با تسلیحات حداقلی به مصاف صهیونیست‌ها رفتیم

رسانه عبری: حزب‌الله لبنان استفاده از موشک‌های ضد استحکامات را آغاز کرده است

حمله حزب الله به پایگاه صهیونیستی«المالکیه»

روش عجیب کسب درآمد حسین رفیعی در هنرستان!

برملا شدن هویت واقعی داماد جوان

انتقاد آذری جهرمی به رئیسی درباره مسئله حجاب

توصیه آخوندی برای روزهای بعد از حمله ایران به اسرائیل

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

صادرات تخم مرغ به بیش از 18 هزارتن رسید

بمب‌افکن آمریکایی B-52 آمریکا در پرواز کم‌ارتفاع

تو که میدونی من تا آخرش باهاتم‌

پس لرزه‌های بازگشت گشت ارشاد؛ محبی: راهی جز خون دل خوردن نمانده...

محمودزاده: وزرای راه، صمت، رفاه و کشور باید تغییر کنند

بهادری جهرمی: برنامه عملیاتی تحقق ‎شعار سال به تصویب هیأت وزیران رسید

زن در چه شرایطی مالک نصف دارایی مرد می‌شود؟

خنده‌های پردیس پورعابدینی در پشت‌صحنه گناه فرشته

کاش یکبار حال خودمو میپرسیدی

رسانه‌های اسرائیلی: حمله بالستیک ایران در جهان بی‌سابقه بود

دستمزد نجومی بازیگران تلویزیون؛ شایعه یا واقعیت؟

صدور 3.5 میلیون گواهینامه مهارت در 2 سال گذشته

طالبان: خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

نماینده مجلس: اگر دولت قبول کند مشکل هست، مشکلات حل می‌شود

محمود عباس درخواست دولت بایدن در سازمان ملل را رد کرد

رئیس آنروا: اسرائیل غزه را به ویرانه تبدیل کرده است

گروه 7: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند

پیمانکار پنتاگون متهم به شکنجه زندانیان ابوغریب شد

زندگی به کام است چون یار منی در خیالم

آره قرص هامو نخوردم قاطی کردم!

رییسی با این تصاویر به شایعات درباره عمل کردنش پایان داد

پنتاگون: نمی‌خواهیم تنش در منطقه تشدید شود

قلبی که برای پوست شیر می‌تَپد!

همه چیز درباره پایگاه هوایی «نواتیم» که مورد اصابت موشک‌های ایران قرار گرفت

ترفندهای آشپزخانه‌ای مخصوص تازه عروس‌ها

انهدام 21 پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه

تغییر چهره «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی