اخبار محرمانه

آخرين مطالب

در گفت و گوی شهر با مدیرعامل اتوبوسرانی تشریح شد

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تهران

چرایی عدم خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - شهر: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره به سرانجام نرسیدن دستورالعمل دولت برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر با فرآورده‌های نفتی و همچنین عدم ساخت 3 خط LRT، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر ، چندی پیش شکرالله بنار، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری در گفت‌وگویی با خبرگزاری مهر به موضوع کارشکنی شورای اسلامی شهر تهران برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT پرداخت. او در بخشی از این مصاحبه گفته بود: در ماجرای تفاهم نامه‌ای که با یک شرکت مالزیایی داشتیم سعی شد در شورای شهر با طرح سوال، ما را به چالش بکشند ولی در نهایت نتوانستند ایرادی به کار سازمان سرمایه گذاری بگیرند اما می‌دانید در چنین شرایطی که پیرامون موضوع سرمایه گذاری حواشی به وجود می‌آید جسارت انجام پروژه از دو طرف گرفته می‌شود.
او گفته بود: این در حالی است که قرار بود 3 خط ال آر تی، 2 هزار دستگاه اتوبوس و تعداد قابل توجهی واگن مترو را به روش تهاتر مبتنی بر دستورالعملی که دولت ارسال کرد (دریافت این اقلام در برابر فراورده‌های نفتی) و در شرایط تحریم اقتصادی به نفع شهروندان بود به امضا برسانیم.
در همین رابطه؛ محمود ترفع، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در گفت‌وگو با شهر ، درباره موضوع خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس و ساخت 3 خط LRT، بیان کرد: اینکه آیا شورای شهر اجازه خرید دستگاه اتوبوس را نداده، اطلاعی ندارم. اما شرکت واحد یک مصوبه از شورای شهر دریافت کرد تا بتواند به اندازه 3 هزار میلیارد تومان اتوبوس خریداری کند.
او ضمن بی اطلاعی از مخالفت شورای اسلامی شهر تهران برای تهاتر فرآورده‌های نفت و اتوبوس، اضافه کرد: شرکت سرمایه گذاری برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس از طریق تهاتر یک شرکت مالزیایی پیدا کرد که این شرکت دو مشکل اساسی داشت. گویا زمانی‌که این شرکت وارد مذاکره شد، مراحل قانونی را طی نکرده بود.
ترفع ضمن اشاره به بازخواست سازمان بارسی کل کشور از او، گفت: اولین جلسه‌ای که با این شرکت داشتم، سازمان بازرسی کل کشور تماس گرفت و اعلام کرد که چرا در این جلسات شرکت کرده‌ایم و مسیر قانونی طی نشده است. البته بنده هم پاسخ را به صورت مکتوب ارسال کردم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، مشکل دیگر را قیمت‌ها اتوبوس‌ها ذکر کرد و گفت: قیمت اتوبوس‌هایی که این شرکت اعلام کرده بود بسیار بالا بود و چندبرابر قیمت اتوبوسی بود که امکان تولید در داخل داشت. همچنین قصد داشتند که اتوبوس را به صورت کامل ساخته شده (CBU) ارسال کنند که این مورد مغایر با قوانین موجود در کشور است.
ترفع در ادامه بیان کرد: همچنین حضرت آقا چندسال است که روی تولید ملی تأکید فراوان دارد و اگر تبصره‌ای هم برای قانون گذاشته شود و اتوبوس به صورت CBU وارد کنیم این اقدام مغایر با سیاست‌ گذاری‌های کلی نظام خواهد بود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه درباره ساخت 3 خط LRT توضیح داد: بنده در جلسه حضور داشتم و بخشی از کار را معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شرکت واحد واگذار کرد. در این حوزه هم قیمت‌ها به صورت نجومی بالا بود بطوریکه هزیه ساخت یک کیلومتر LRT چند برابر ساخت یک کیلومتر مترو بود.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/583412/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

ممنوعیت تبلیغ کولر گازی، راهکار مقابله با کمبود برق؟

روسیه: یک فروند سوخو-25 اوکراین سرنگون شد

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

فرید مدرسی خطاب به مهدی فضائلی: فرمان حمله به شما را شاخه ایدئولوژیک جبهه پایداری صادر کرده است

تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

هنیه در استانبول با اردوغان دیدار کرد

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

یک نماینده مجلس سِمت گرفت

محسن هاشمی و اسحاق جهانگیری کاندیدای انتخابات 1404 می‌شوند؟

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

تصاویری از لاریجانی، سعید جلیلی و محسن رضایی در مراسم ترحیم معاون اول احمدی‌نژاد

خانم گلی در 4 دقیقه!

سیستان و بلوچستان فراموش شده

ایران میزبان وزرای اقتصادی قاره آفریقا خواهد شد

مخالفت غیرانسانی آمریکا درخصوص فلسطین

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

پیام رهبر انقلاب در پی درگذشت پرویز داوودی

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به‌طور علنی صحبت نکنید

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

درگذشت یار محمودها و پایداری

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

حمله موشکی حزب الله به نظامیان و تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی

محمود عباس: در روابط خود با آمریکا بازنگری می‌کنیم

بازی دیدنی پیمان معادی در سریال افعی تهران

تا قیامت منتظرت میمونم

پاکستان: سفر رئیسی به اسلام‌آباد از اهمیت بالایی برخوردار است

اشتغال بیش از 2 هزار نیروی بومی استان بوشهر در منطقه ویژه پارس

احیای اعتبار خرید آمبولانس دریایی جزیره خارک پس از 10 سال

تا حالا دچار انجماد عملکردی شدید؟!

بازگشت «مهار» به سیاست خارجی آمریکا؟

فرحی گرام : آچار فرانسه اینستاگرام

نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید

حضور 3 فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند

پیام تبریک رئیس دولت امارات و دبیرکل اوپک به رئیسی

بامداد بی‌رمق

یک دهه حرف‌های تکراری؛ آیا مواضع فرزین با مدیران سابق بانک مرکزی تفاوتی دارد؟!

زمان واقعی صدور پروانه ساخت چقدر است؟

ماهی خاویار به رودخانه روستای نورالدین اومده!

وزارت دفاع: در مسیر تجهیز و تسلیح سپاه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنیم

مسخره‌بازی

کارشناسان اسرائیلی: السنوار مثل لیمو فشارمان می‌دهد

اعلام آمادگی صدر اعظم آلمان برای مذاکره با پوتین

همکاری علی نصیریان و شبنم مقدمی در «نوروز»

پادشاه لخته

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی