اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ برکات مشارکت حداکثری مقاله

سرمقاله حمایت/ برکات مشارکت حداکثری
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - حمایت / « برکات مشارکت حداکثری » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر جواد منصوری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
1. موضوع مشارکت در انتخابات به این اعتبار که نسبت تنگاتنگی با همه شئون کشور و ملت در آینده پیدا می‌کند، دارای وزن بسیاری در معادلات چندوجهی جمهوری اسلامی اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... است. لذا پای صندوق رأی رفتن یا عدم حضور در انتخابات به هر علتی، به شکل مستقیم در آتیه کشور نقش‌آفرینی می‌کند. در واقع هرکسی مختار است روز 28 خرداد در خانه بنشیند و بی‌تفاوت باشد اما قطعاً نمی‌تواند از فرایند کلان انتخابات دور بماند.
ممکن است برخی نیز تصمیم گرفته باشند رأی سفید بدهند که ازنظر قانونی موردپذیرش نیست و تفاوتی با رأی ندادن ندارد اما فرجام این دو عمل، یکسان بوده و یک نوع «انتخاب» محسوب می‌شود چراکه ترک صحنه، کفه یکی از نامزدها را سنگین‌تر می‌کند. به عبارت ساده‌تر، حضور در حوزه‌های رأی‌گیری و نوشتن اسم نامزد موردنظر در تعرفه، مشارکت مستقیم است و قهر با صندوق‌های آرا، مشارکت غیرمستقیم محسوب می‌شود که هرکدام البته نتایج کاملاً متفاوتی به بار می‌آورند.
2. ساز و کار انتخابات برای مشارکت و دخیل بودن مردم در سرنوشت خود، پیش‌بینی‌شده و در هر دوره‌ای، نام فردی از صندوق‌ها خارج‌شده که اعتماد عمومی را کسب کرده است. این حق را در حقیقت خود مردم در امتداد انقلاب اسلامی ایجاد کرده‌اند و استفاده نکردن از آن مثل رفتار کسی است که برای احقاق حقوق خانواده‌اش مرارت‌ها و سختی‌های فراوانی را تحمل کرده اما روزی که به‌صورت قانونی باید این حق اعمال شود، به دلایل مختلف ازجمله اختلافات خانوادگی و... از حضور در دفتر اسناد رسمی امتناع می‌ورزد. عدم مشارکت در انتخابات نیز به همین مثال شباهت دارد. انقلاب با همه فراز و فرودهای خود و به‌واسطه جان‌فشانی‌های مردم، حفظ‌شده و به‌عنوان امانت به مسئولان واگذار گردیده اما حالا که گلایه‌ها و دلخوری‌های فراوانی از این امانت‌داری وجود دارد، باید حق خود را از طریق رأی دادن به گزینه‌ اصلح استیفا کرد.
3. هر تغییر و تحولی در وضعیت کشور از مسیر انتخاب صحیح و از طریق کنشگری در پای صندوق‌های رأی حاصل می‌شود که می‌تواند هدف آحاد مردم را در بهبود وضعیت فعلی محقق کند. تحول از این زاویه، به مفهوم نوآوری جهشی و جهادی در شیوه‌های اداری کشور و در همه سطوح حکمرانی به شمار می‌رود. اگر مردم خواستار تحول در قاموس جمهوری اسلامی باشند – که هستند – تنها فرصت و موقعیت طلایی آن در فضا و بستر انتخابات محقق می‌شود چون شیوه‌های دیگر هیچ‌گاه جواب نداده است.
علاوه بر این، در شرایط حساس فعلی هر کس منادی رأی ندادن باشد و همگام با شبکه‌های معاند، دم از تحریم انتخابات بزند، یا جاهل است یا خائن. حالت سومی وجود ندارد. تنها جریان منتفع از خلوت بودن حوزه‌های اخذ رأی، دشمنان ایران و انقلاب‌اند و اولین طرفی که از حضور در همایش سیاسی جمعه پیش رو سود می‌برد، مردم هستند چراکه تغییر وضع موجود از رهگذر مشارکت حداکثری و آگاهانه شکل می‌گیرد. به‌عبارت‌دیگر، دشمن وارونه نمایی از مشارکت مردم را به روش‌های گوناگون، پیگیری می‌کند.
4. آنچه امروز مردم از مشکلات در بخش‌های مختلف می‌بینند و از ناحیه آن‌ها به‌زحمت افتاده‌اند، ناشی از انقلاب نیست بلکه به دلیل انتخاب غیردقیق است. نمی‌توان ذهن‌خوانی یا پیشگویی کرد؛ لذا اگر در گذشته، جریان یا افرادی رأی آورده‌اند و انتظارات مردم برآورده نشد و یا خلاف آن عمل گردید، باید در ساز و کار محاسبات تجدیدنظر کرد نه در اصل مشارکت. هر ایرانی غیور و وطن‌پرستی که در ادوار قبلی، رأی داده اما به نتیجه‌ای که می‌خواست دست نیافته، مأجور است اما بدعمل کردن مسئولان را نباید به‌پای کلیت نظام نوشت و با جمهوریت قهر کرد. عملکرد گذشته درسی برای موفقیت و پلی به‌سوی پیروزی در آینده است و باید توجه داشت که تحلیل کارکرد و کارنامه افراد، کمک بزرگی به انتخاب بهتر و دقیق‌تر در انتخابات پیش روست.
5. گاهی شنیده می‌شود که برخی نهادهای قانونی برآمده از انتخابات مردم ولی با مشارکت اندک، حتی در صورت خروجی بسیار عزتمندانه و مقتدر، با برچسب‌هایی همچون «نهاد حداقلی» روبرو شده و به‌نوعی محصول فکر و رایزنی آن‌ها زیر سؤال می‌رود. اینجاست که باید به حکمت بزرگان انقلاب پی برد که همیشه مردم را به «حضور حداکثری» در پای صندوق‌های رأی دعوت کرده‌اند. وقتی دولتی با پشتوانه مردمی قوی برای تغییر اوضاع پا به میدان بگذارد، از دو حال بیشتر خارج نیست. یا خوب نتیجه می‌گیرد و به مدد مشارکت حداکثری، حرف و حدیثی از جهت حمایت مردمی نمی‌شنود و یا بد عمل می‌کند که درنتیجه، سطح بینش سیاسی مردم را در آینده ارتقا می‌دهد تا نامزد موردنظرشان را موشکافانه‌تر انتخاب کنند.
6. بخشی از ناامیدی‌های عمومی برای عدم مشارکت در انتخابات، به وارونه نمایی‌های جریان‌ها، جناح‌ها و چهره‌هایی بازمی‌گردد که بعضاً در جایگاه ریاست جمهوری قرار داشتند ولی درعین‌حال، مدعی هستند رئیس‌جمهور از اختیارات کافی برای پیشبرد برنامه‌هایش برخوردار نیست. رئیس قوه مجریه، اختیار همه امور اجرایی اعم از بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی را دارد و اگر این‌چنین نیست، چرا برخی پس از اتمام مسئولیتشان، دوباره به این عرصه ورود می‌کنند؟ این تناقض در گفتار و رفتار حاکی از وجاهت جایگاه ریاست جمهوری است و اگر کسی با این حجم وسیع از اختیارات، سوء مدیریت خود را به‌پای مسائل دیگر بنویسد، رفتاری مذموم و غیراخلاقی بود و نباید ناتوانی رئیس‌جمهور، ناشی از ضعف سیستم ارزیابی شود.
امید می‌رود مردم با حضور حداکثری و دشمن‌شکن در پای صندوق‌های رأی، تجلی جمهوریت باشند تا دولت آینده، به پشتوانه مشارکت وسیع آحاد ملت، اسلامیت و عزم جهادی را برای قلع‌وقمع مشکلات کشور در میدان عمل پیاده کرده و نمونه‌ای پرشکوه از دولت تراز انقلابی را ترسیم نماید.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/562858/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم

وضع تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

رویترز: کشورهای غربی با هدف تنش‌زدایی از طریق ترکیه به ایران پیام داده‌اند

وزیر خارجه انگلیس خطاب به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم

یکی از همراهان امیرعبداللهیان در جواب یک خبرنگار درباره حمله شب گذشته: «چه حمله‌ای؟!»

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

کوثری: شلیک به ریزپرنده‌ها بخاطر آماده‌باش پدافند هوایی است

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

امیرعبداللهیان در نیویورک: ریزپرنده‌های ساقط‌ شده، هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته‌اند

دیدار نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل با امیرعبداللهیان

مهاجری: گمان کرده‌اید اگر اسم «گشت ارشاد» را به «طرح‌ نور» تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می‌دهد؟

کشف اتفاقی استخوان بزرگترین موجود دریایی که 202 میلیون سال قبل وجود داشت/ ویدئو

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

غیبت احمدی‌نژاد در مراسم تشییع پیکر معاونش

بهرام عظیمی برای ساخت مجموعه سیا ساکتی چقدر دستمزد گرفت؟!/ ویدئو

اسرائیل به دنبال جاسوسی در ایران بود؟

رویترز: تشدید تحریم‌های ایران در بسته کمک‌های خارجی آمریکا گنجانده شده است

عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

بایدن در آستانه شکست؟

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

فرانسه، کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: مصممیم در تحولات غزه، آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

خاطره تلخ ملیکا شریفی‌نیا از تصادفش

رئیسی شاهرود را به مقصد تهران ترک کرد

تصاویری از محل حادثه نزدیک سفارت ایران در پاریس

سی ان ان: حملات مستقیم اسرائیل و ایران به یکدیگر پایان یافته است

واکنش ظریف به «آتش بازی‌های بی‌پروای امروز در اصفهان»

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم، نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

محبت کردنشون خیلی جالبه

گفتگوی امیرعبداللهیان و فیدان؛ تاکید ایران و ترکیه بر ضرورت آتش‌بس فوری در غزه

جزئیات حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

کنایه همتی به رئیسی با انتشار این ویدئو: مردم همچنان در انتظار چنین دولت کارآمدی هستند

گزیده‌های نفتی هفته

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد

تصاویری از بازداشت عامل حمله به کنسولگری ایران در پاریس

واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین از سوی آمریکا

وقوع حادثه امنیتی مقابل سفارت ایران در پاریس؛ عامل حمله دستگیر شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی