اخبار محرمانه

آخرين مطالب

با انعقاد این موافقت نامه؛ بازگشت 3300 دختر بازمانده از تحصیل به مدرسه معاونت امور زنان و خانواده

با انعقاد این موافقت نامه؛ بازگشت 3300 دختر بازمانده از تحصیل به مدرسه
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - 3 هزار و 300 دختر بازمانده از تحصیل براساس تفاهم‌‌نامه منعقد شده بین وزیر آموزش و پرورش و معاونت امور زنان، به مدرسه باز می‌گردند و 34 هزار مربی، دانش‌آموز و والد مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.

3 هزار و 300 دختر بازمانده از تحصیل براساس تفاهم‌‌نامه منعقد شده بین وزیر آموزش و پرورش و معاونت امور زنان، به مدرسه باز می‌گردند و 34 هزار مربی، دانش‌آموز و والد مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.
موافقت نامه مشترک وزارت آموزش و پرورش و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده امضا شد.
این سند چهارمین موافقتنامه دو دستگاه است که در آن به شش موضوع اصلی در قالب برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی برای 34 هزار مربی با محور نشاط و شادی، امید، خوشبینی، خویشتنداری، مقابله با فشار روانی، ابراز وجود مثبت، روابط مثبت، خودباوری و معنویت،آموزش مهارت‌های گفت‌وگوی مؤثر برای 30 هزار دانش‌آموز، مربی و والدین، برگزاری کارگاه‌های افزایش مشارکت اجتماعی برای 11 هزار مربی، دانش‌آموز و والدین، آموزش مهارت کودک یاری برای شش هزار دانش‌آموز، جذب سه هزار و 300 دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل در پنج استان، مسابقه کتاب خوانی «بانوی اول» ویژه دختران با رویکرد الگوپذیری از حضرت خدیجه(س) و تقدیر از 200 دانش‌آموز در مقاطع مختلف که مراسم افتتاحیه آن روز 22 خرداد پرداخته شده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردها و افتخارات دولت دوازدهم، تدوین و تصویب شاخص‌های عدالت جنسیتی بر پایه شرع مقدس و سیاست‌های ابلاغی رهبری است گفت: از دولت آینده هم انتظار داریم از این تجربیات استفاده کند و دور برگردان نداشته باشد.
معصومه ابتکار روز شنبه در نشست امضای چهارمین موافقنامه همکاری مشترک با وزارت آموزش و پرورش در راستای تقویت توانمندی‌ها و مهارت زندگی دختران که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در دفتر معاونت برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه دولت دوازدهم کارنامه قابل قبولی در اجرای محورهای اصلی و مورد توجه با موضوع خانواده و زنان دارد.
وی ادامه داد: دو محور اصلی مسوولیت دولت در موضوع زنان و خانواده بر اساس اسناد بالادستی که شامل سیاست‌های کلی خانواده رهبری و برنامه ششم توسعه و تاکیدات رییس جمهوری است، تحقق عدالت جنسیتی برگرفته از مفاهیم قرآن کریم و شرع مقدس و همچنین تحکیم بنیان خانواده است.
معاون رییس جمهوری با یادآوری این که بر اساس ارزیابی ها، این محورها به خوبی پیش رفته و اجرا شده است، خاطرنشان کرد: تحقق عدالت جنسیتی با ارایه شاخص ها و تهیه شناسنامه آن در 31 استان انجام شد که در این شاخص ها، فصلی به آموزش اختصاص یافته که محورهای متعدد شاخص های عدالت جنسیتی در آن دیده شده است.
ابتکار به پیگیری های حضوری و مجازی این معاونت در اجرایی شدن شاخص ها اشاره و تصریح کرد: گزارش های خوبی از میزان تحقق برنامه های ابلاغی به استان ها و بهبود شاخص ها به دستمان رسید ضمن اینکه می‌توان در رصد و پایش شاخص ها آثار این تلاش ها را دید.
وی یکی دیگر از محورهای مورد توجه دولت تدبیر و امید را ارتقای تحکیم خانواده عنوان و خاطرنشان کرد: در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده هم یکی از بحث ها، موضوع تحکیم خانواده و ارایه آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج است. ضمن اینکه گفتگوی بین نسلی در قالب طرح های ملی و در هر استان دنبال می شود؛ موضوعی که مورد توجه و مطالبه خانواده ها هم بوده است.
معاون رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه یکی از دستاوردها و افتخارات ایران پیشرفت های علمی دختران و پسران بوده اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم تا پایان دولت این دوره ها را با رعایت کیفیت لازم الاجرا کنیم چرا که ابزاری است که فرزندان ما برای انسان های شریف بودن و داشتن زندگی خوب نیاز دارند.
ابتکار یادآور شد: البته این موارد باید استمرار یابد و انتظار می رود دولت آینده هم از این تجربیات استفاده کند و دور برگردان نداشته باشد. ‌مسایل و چالش های جوانان را حل کند و در جهت بهتر شدن آینده آنان گام بردارد.
حاجی‌میرزایی با تاکید بر اهمیت مسائل فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت خواستار استمرار توجه جدی به این موضوع در دولت بعدی شد .
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم نامه برای همکاری مشترک میان معاونت امور زنان با وزارت آموزش و پرورش به اهمیت توجه به تعلیم و تربیت و حفظ جایگاه بانوان اشاره و بیان کرد: نیمی از کارکنان آموزش و پرورش را بانوان تشکیل می‌دهند و اهمیت به جایگاه زنان ضروری است .
او ادامه داد: آمار و ارقام در دولت تدبیر و امید نشان از توسعه توجه به این مباحث تعلیم و تربیتی است، هیچ حدی برای اندازه کار در حوزه فرهنگ و تعلیم و تربیت وجود ندارد و امیدوارم در دولت بعد کار استمرار پیدا کند تا خدمتی به جامعه و آینده کشور و انسانیت شود .
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های جامعه پیدا کردن الگوی توسعه و پیشرفت است، گفت: مطالعات بسیاری در حوزه جامعه شناسی و علوم اجتماعی در مورد رمز گشایی متحول کردن جامعه وجود دارد و کماکان استمرار دارد .
او اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نکات درحوزه اجتماعی پرداختن به این موضوع است و یکی از چالش‌ها فهم نادرست از الگوی پیشرفت است که موجب تغییر ارزش‌ها و اولویت‌ها شده است .
حاجی‌میرزایی بیان کرد: وحدت نظری و تجربی به پیشرفت و توسعه فرهنگی کمک می‌کند و هیچ شاخص معتبری برای پیشرفت جامعه به اندازه توسعه فرهنگی تاثیر گذار نیست، اینکه تا چه حد فرهنگ یک جامعه را متحول کردیم اهمیت دارد، اما معمولا در گزارش دهی، دستگاه‌ها بیشتر به مسائل عمرانی به عنوان عملکرد می‌پردازند .
وزیر آموزش و پرورش تحول فرهنگی یک جامعه را متاثر از نظام یادگیری دانست و گفت: فرهنگی که غنی شد می‌تواند از پیشرفت حمایت کند، اگر همه مظاهر کشور متکی به نظام یادگیری کارساز نباشد منتج به نتایج موثر نخواهد بود، برای پایداری و رشد مستمر نیاز داریم تا در حوزه فرهنگ و نظام یادگیری اقدامی کارساز داشته باشیم .
نامزدهای انتخاباتی دیدگاهشان نسبت به نظام یادگیری را اعلام کنند
او تصریح کرد: امروز که همه در صدد شرکت با شکوه در انتخابات ریاست جمهوری هستند و کاندیدا برنامه هایشان را اعلام می‌کنند به نظر من باید این نامزد‌ها بگویند که چه فهمی از حوزه فرهنگ دارند و چه کار‌هایی می‌خواهند در این زمینه انجام دهند، با نظام یادگیری به عنوان مهم‌ترین ظرفیت آینده سازی چطور می‌خواهند ارتباط بگیرند .
حاجی میرزایی تاکیدکرد: وقتی از صحبت از نظام یادگیری می‌شود همه جنسیت اهمیت دارد، اما اهمیت جنس زن به دلایلی متعددی بسیار بالاتر و عمیق‌تر است چراکه همه می‌دانیم مدرسه اول خانه است و در این محیط شخصیت افراد شکل می‌گیرد و افراد خودشان را پیدا میکننذ و ان کس در خانه نقش آفرینی می‌کند مادر بوده، درست است که این مسئولیت مشترک است، اما مادران بیشتر بار این مسئولیت را بر دوش می‌گیرند .
وزیر آموزش و پروش بااشاره به اینکه نزدیک 70 درصد معلمان دوره ابتدایی خانم ها هستند و دانش آموزان بیشتر با خانم‌ها ارتباط دارند، گفت: هزار روز اول تربیت کودکان مهم بوده و سهم زنان در این دوره طلایی بیش از مردان است بنابراین فکر می‌کنم بیشتر سهم در ساختن آینده به زنان اختصاص داده شده است .
او بیان کرد: اگر از پرورش زنان خلاق و توانمند غفلت شود آینده را دچار مشکل می‌کنیم هیچ مسیری مهم‌تر از تربیت زنان موفق نیست، جامعه اگر نداند چطور با هم حرف بزند و نگرش خلاقانه داشته باشد، نمی‌تواند پیشرفت کند، ضمن آنکه اگر فردی خودباوری نداشته باشد چطور می‌تواند دیگری را تربیت کند، عزت نفس و درک سنجیده از خود مهم‌ترین عامل است و برای مشارکت اجتماعی از همین جا باید شروع کنیم .

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/553724/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

مرغ ارزان شد

حماس: مواضع بایدن متناقض است

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

تصویر احوالپرسی ظریف از ولایتی

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

تاریخ سازی جعلی

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا در حمله ایران را تکذیب کرد

6 پیشنهاد وزیر امور خارجه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

سیل برای دبی گران تمام شد

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!

هشدار صریح ایران به رژیم صهیونیستی؛ در پاسخ دادن به هرگونه ماجراجویی آنی عمل می‌کنیم

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

تارانتینو نظرش عوض شد؛ «منتقد سینما» را نمی‌سازد!

رئیسی: اگر اهل مذاکره‌اید، ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم

روایت هاشمی رفسنجانی از درخواست وزیر نفت برای صدور نفت مجانی به سوریه

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

جادوی بهاره، کار عمو نوروزه!

اردن: ایران قصد تشدید تنش ندارد

سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

«کارخانه هیولاها» در ایران روی صحنه رفت

امیرعبداللهیان: عملیات دفاع مشروع و اقدام متقابل ایران پایان یافته است

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

فقط حرکتای صورت سلمان که به شیرین میگه منو لو نده!

بازیگر نقش سیروس قایقران در «پرویزخان» کیست؟

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی آمریکا

امیرعبداللهیان: در صورت تعرض به منافع ایران، در پاسخ‌گویی لحظه‌ای تردید نخواهیم کرد

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

با کودک مثل خودش صحبت کنید

غربت مرتضی

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی