اخبار محرمانه

آخرين مطالب

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از قول ظریف: از طرف مصاحبه شونده امضا گرفته شده بود که بدون رضایت مباحث منتشر نشود / به هیچ وجه به دنبال تخطئه جایگاه سردار سلیمانی نبوده ام سیاسی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از قول ظریف: از طرف مصاحبه شونده امضا گرفته شده بود که بدون رضایت مباحث منتشر نشود  / به هیچ وجه به دنبال تخطئه جایگاه سردار سلیمانی نبوده ام
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون تاکید داشت که با ایده دو قطبی کردن میدان و دیپلماسی موافق نیست و به هیچ عنوان این موضوع را دنبال نمی کند و معتقد است میدان و دیپلماسی در کنار هم می تواند منجر به تامین دقیق منافع ملی شود.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر امور خارجه در جلسه این کمیسیون تاکید داشت که با ایده دو قطبی کردن میدان و دیپلماسی موافق نیست و به هیچ عنوان این موضوع را دنبال نمی کند و معتقد است میدان و دیپلماسی در کنار هم می تواند منجر به تامین دقیق منافع ملی شود.
ابوالفضل عمویی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز در محل کمیسیون تلفیق جلسه فوق العاده ای را با حضور وزیر خارجه برگزار کرد که بخش عمده ای از جلسه به موضوع فایل منتشر شده از او اختصاص داشت. این جلسه انتقادی و چالشی بود.
وی توضیح داد: در این جلسه 12 نماینده از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سایر کمیسیونها به طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات و انتقاداتشان پرداختند که از جمله محورهای آن بحث انتشار فایل صوتی بود که باعث ایجاد دو قطبی میدان و دیپلماسی در اذهان جامعه شده است.
وی افزود: همچنین نمایندگان از عدم دقت در انجام این مصاحبه انتقاد کرده و آثار منفی انتشار آن در امنیت ملی از جمله روابط با برخی کشورهای دوست و همسایه را مورد اشاره قرار دادند. آنها با اشاره به جایگاه والای شهید سلیمانی به عنوان قهرمان ملی در انظار عمومی به موضوع لزوم تامین منافع ملی تاکید داشتند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به اظهارات وزیر خارجه گفت: وزیر خارجه با اشاره به روند طراحی این مصاحبه توضیح داد که در دولت تصمیم گرفته شده برای انتقال تجربیات وزرا و افرادی که در آینده مسئولیت می پذیرند مصاحبه هایی صورت گیرد تا مباحث به نفرات بعدی به عنوان تجربه منتقل شود؛ در این چارچوب قرار شد حداکثر 60 تا 90 دقیقه از این مصاحبه عمومی شود و این کار برعهده مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بود از طرف مصاحبه شنونده امضا گرفته شد که بدون رضایت او مباحث منتشر نشود، ولی در نهایت این روند رعایت نشده و فایل در اختیار رسانه های خارجی قرار گرفت.
وی افزود: آقای ظریف تاکید داشت که فرمایشات رهبری را پایانی بر بحثهای کارشناسی در این باره می داند. او با اشاره به سابقه همکاری و رفاقتش با شهید سلیمانی بیان کرد که شهید سلیمانی برای او بیشتر از یک فرمانده بود و به هیچ وجه به دنبال تخطئه جایگاه سردار سلیمانی نبوده است.
عمویی اضافه کرد: طبق توضحیات وزیر خارجه او با ایده دو قطبی شدن میدان و دیپلماسی موافق نیست و شخصا این موضوع را دنبال نمی کند. وزیر خارجه معتقد است که میدان و دیپلماسی در کنار هم می تواند منجر به تامین دقیق منافع ملی شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار کرد: دستور دیگر جلسه امروز کمیسیون بررسی سه درخواست تحقیق و تفحص از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بود. این درخواستها توسط حاجی دیلگانی نماینده شاهین شهر، امیرآبادی نماینده قم و بنده مطرح شد. کمیسیون با تجمیع این درخواستها موافقت کرد؛ لذا مصوبه کمیسیون برای تصمیم گیری نمایندگان به صحن علنی ارائه شد. بازه تحقیق و تفحص دوره هشت ساله اخیر و در دو محور عملکرد مرکز بررسی های راهبردی در سالهای گذشته و روند منجر به تهیه و انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه است.
عمویی افزود: همچنین در این جلسه تعدادی از نمایندگان سوال از وزیر خارجه در موضوعات مختلف مطرح کردند. از جمله آنها خانم محمدبیگی نماینده قزوین بود که درباره علت تاخیر در روند افتتاح کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حلب سوالی را بیان کرد. وزیر خارجه ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند پیگیری امور تاکید داشت که موضوع در دست پیگیری است و سرکنسولهای جمهوری اسلامی در حلب و لاذقیه تعیین شده و در اسرع وقت موضوع دنبال می شود با توجه به این موضوع سوال در جریان است نماینده سوال کننده یک ماه برای اعلام نظر فرصت خواست.
وی ادامه داد: سوال دیگر را آقای سلیمی نماینده محلات درباره پیگیری خسارت وارد شده به جمهوری اسلامی ایران در اثر عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات خود در برجام مطرح کرد که وزیر خارجه با اشاره به مباحث طرح شده درباره خسارت وارد شده درباره پیگیری های انجام شده هم توضیح داد و تاکید کرد این موضوع همچنان در دستور کار است. علیرغم توضیحات داده شده نماینده سوال کننده قانع نشد و سوال به صحن علنی ارجاع شد.

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/539950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مهاجرت با ویزای جعلی

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

خانجانی: توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد

هر دختری باید کفش سفید داشته باشد

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

شوخی با سیدجواد هاشمی در فضای مجازی!

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

رنگ کردن مو و ابرو با نسکافه

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

2 خبر خوش فوتبالی رئیس صداوسیما

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت

زادگاه مسعود ده نمکی کجاست؟

باقری: کلید برقراری آرامش در منطقه توقف جنایات رژیم صهیونیستی است

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

قیمت تخم‌مرغ در سراشیبی افتاد؟

هراس صهیونیست‌ها از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد

مسکو: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان در اولویت اهداف نظامی خواهد بود

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره منوچهر متکی

عصبانیت و انتقاد میرسلیم از دولت

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

سایه‌روشن سهام سرخابی‌ها

رونمایی از نخستین موتور بنزینی شش سیلندر ایرانی

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»

بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال 2023

روسیه از حضور بیش از 3000 مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد

بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

نامه وزیر دفاع به قالیباف

دلایل کاهش تمایل شرکت‌ها برای ورود به بورس

نخستین برات الکترونیکی صادر شد

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی