اخبار محرمانه

آخرين مطالب

چرا هیچ‌کس نمی‌خواهد با فساد مقابله کند؟ تحلیل ویژه

چرا هیچ‌کس نمی‌خواهد با فساد مقابله کند؟
  بزرگنمايي:

اخبار محرمانه - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
علی ولی‌اللهی/ این دیگر چه ‌بازی عجیبی است که بین فدراسیون فوتبال، شستا، مارک ویلموتس و نهادهای نظارتی راه افتاده؟ پرونده‌ای که فساد در آن با چشم غیر مسلح قابل رویت است به یک هزارتوی عجیب و غریب تبدیل شده که تنها هدفش گمراه کردن مردم از ابعاد واقعی ماجراست. مهدی تاج رفته یک مربی درجه دوم را با چند برابر قیمت واقعی‌اش به خدمت گرفته و هیات‌رییسه وقت فدراسیون همه در جریان بودند. وزیر ورزش و جوانان هم کاملا به موضوع اشراف داشته و حتی در نوشتن قرارداد دخالت کرده. بعد فدراسیون که دقیقا می‌دانسته نمی‌تواند پول سرمربی‌اش را بدهد رفته از شستا دو میلیون دلار قرض گرفته و برای آن شرکت رفع تعهد ارزی ایجاد کرده. بعد ویلموتس از ایران رفت و بابت دریافت نکردن مطالباتش شکایت کرد و یک جریمه 6.2 میلیون یورویی روی دست فدراسیون گذاشت. شستا هم بابت برگشت خوردن چک فدراسیون به دادگاه رفت و اموال فدراسیون را مطالبه کرد. روز پنجشنبه هم خبر رسید دستیاران ویلموتس شکایتی مشابه رییس‌شان انجام داده‌اند و فیفا حکم 1.4 میلیون یورویی برای فدراسیون فوتبال بریده است. پس تا اینجا یک بدهی 7.6 میلیون یورویی از دست رفتن ساختمان فدراسیون فوتبال و سه دانگ ساختمان باشگاه پرسپولیس و شرکتی داریم که از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را برده است؛ هم رفع تعهد ارزی گرفته هم ساختمان‌هایی چند برابر قیمت طلبش به دست آورده. حالا چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ بیش از یک سال از زمان اعلام حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال( فیفا) گذشته است. همان موقع که این حکم اعلام شد هر شبکه تلویزیونی، هر رسانه مکتوب و تصویری، هر علاقه‌مندی به فوتبال نسبت به این مساله واکنش نشان داد. یک عالمه کارشناس حقوقی و فوتبال بیست و چهار ساعته در رسانه‌ها در مذمت این اتفاق و لزوم برخورد با مسببان آن گفتند.
از نهادهای نظارتی و قضایی آمدند و تاکید کردند مطابق قانون با متخلفان برخورد می‌شود. اما در عمل چه اتفاقی رخ داده است؟ هیچ! به معنای واقعی کلمه هیچ! این یعنی از نظر نهادهای نظارتی هیچ تخلفی صورت نگرفته است. کسانی که پشت پرده این قرارداد حالا نزدیک به 200 میلیارد تومانی هستند راست راست برای خودشان راه می‌روند و فدراسیون و شرکت شستا علیه هم در رسانه‌ها بیانیه صادر می‌کنند و با اصطلاحات حقوقی و وسط کشیدن بروکراسی اداری و نامه‌نگاری‌ها با دولت، ماجرا را به سمت پیچیدگی پیش می‌برند. واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟ آیا این یک نشانه واضح برای همه آنهایی که در ذهن‌شان دنبال تضییع بیت‌المال هستند، ندارد؟ که شما هر کاری دل‌تان بخواهد می‌توانید انجام دهید و در بدترین حالت با یک هجمه رسانه‌ای مواجه خواهید شد و بعد میان تو در توی قوانین و کاغذبازی گم خواهید شد و دیگر کسی دستش به شما نمی‌رسد؟ تازه اینجا که بحث فوتبال است و دست رسانه‌ها در پرداختن به مسائل باز است، اگر شما در یک نهاد غیرشفاف و دور از چشم مردم باشید حتی با این واکنش گسترده مردم و رسانه‌ها هم مواجه نمی‌شوید. فدراسیون فوتبال بعد از واگذاری سند ساختمانش به شستا نوشته به رییس قوه قضاییه تظلم‌خواهی می‌کند. اعضای این نهاد در مصاحبه‌های‌شان می‌گویند چرا دولت به ما کمک نمی‌کند؟ چرا در آستانه مسابقات انتخابی جام جهانی این همه نهاد فوتبال باید تحت فشار قرار بگیرد؟ والله که تمام مردم و طرفداران فوتبال از قوه قضاییه، سازمان بازرسی و نهادهای امنیتی عاجزانه درخواست کرده‌اند که به این پرونده ورود شود. نه برای تظلم‌خواهی از فدراسیون فوتبال که برای روشن شدن ماجرا. چرا هرکس دستش می‌رسد می‌تواند چیزی از این فوتبال بِکنّد و ببرد و کسی هم از او بازخواست نمی‌کند؟
شرکت شستا توانسته هم رفع تعهد ارزی بشود، هم 29 میلیارد تومان پول بگیرد و هم ساختمان‌های فدراسیون و باشگاه پرسپولیس را. آن چکی که شستا می‌گوید فدراسیون فوتبال کشیده و نتوانسته پاس کند را چه کسی امضا کرده بود؟ مهدی تاج؟ پس چرا این شخص بازخواست نمی‌شود؟ ویلموتس چطور توانسته برای خودش 6.2 میلیون یورو غرامت بگیرد و دستیارانش هم موفق شدند بابت کار نکرده 1.4 میلیون یورو خسارت بگیرند؟ چه مقدار از این پول به خود ویلموتس می‌رسد و چه مقدارش به کارچاق‌کن‌ها و واسطه‌ها می‌رسد؟ چه کسی قرارداد ویلموتس را امضا کرده؟ مهدی تاج؟ پس چرا این شخص بازخواست نمی‌شود؟ چه کسانی بالای سر مهدی تاج بودند و وظیفه داشتند به کار او نظارت کنند؟ وزیر ورزش؟ پس چرا این فرد هیچ پاسخ روشنی بابت این اتفاق نمی‌دهد؟ چرا نمایندگان مجلس فقط از این بستر برای وایرال شدن خودشان و بهره‌برداری‌های سیاسی استفاده می‌کنند و در عمل کوچک‌ترین قدمی در این زمینه برنداشته‌اند؟ این سردرد بزرگ که تمام فوتبال ایران را به ورطه نابودی کشانده چه زمانی تمام می‌شود و آیا کسی اصلا دلش می‌خواهد این داستان تمام شود و جزییاتش به گوش مردم برسد؟ آیا اراده‌ای برای برخورد وجود دارد؟ تا به امروز که به نظر می‌رسد همه‌چیز به حال خودش رها گشته و مردم مابین دعوای شستا و فدراسیون فوتبال، ادعای همیشگی شکایت به دادگاه حکمیت ورزش، وعده‌های برخورد با متخلفین سرگردان شده‌اند. چند ماه دیگر همان‌طور‌که مهدی تاج رفت و حالا معلوم نیست کجاست، مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش، معاونانش، رییس کمیته ملی المپیک و تیم اجرایی‌اش از سمت‌های خود خواهند رفت بدون اینکه قدمی برای روشن کردن پرونده «ویلموتس گیت» برداشته باشند. همان‌طورکه نمایندگان مجلس و مدیران ارشد دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی خواهند رفت و فوتبال باقی می‌ماند با ساختمانی که از چنگش در رفته، بدهی 7.6 میلیون یورویی به چندجایزه‌بگیرو هوادارانی که نمی‌توانند باور کنند همه این اتفاقات رخ داده اما آب از آب تکان نخورده. 

لینک کوتاه:
https://www.akhbaremahramaneh.ir/Fa/News/538950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

دو گزینه کاخ سفید در مقابل اعتراضات دانشجویی

مقایسه تعرفه اینترنت ثابت اپراتورها

ماجرایی تازه برای خریداران طلا؛ مالیات جدید در راه است؟

سوژه داغ هفته؛ از بیماری عجیب ترانه علیدوستی تا ضرر سنگین لژیونر استقلال پس از طلاق همسرش

‌هنرمند اگر رنج نکشیده باشد اثرش عمیق نیست

وقتی دختر شاهرخ استخری مامانش رو سر کار میزاره!

واقعا کی لوبیا پلو بدون برنج سفارش میده؟

گوگل کارمندان حامی فلسطین خود را نقره‌داغ کرد

لحظه واژگون شدن خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز

طعنه سنگین آقای بازیگر به مهران رجبی

‌ مصطفی مستور: در هنرهای روایی مثل داستان و سینما، به ابتذال رسیدیم

شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

هنرمندان ما غالبا جهان‌بینی و تفکر نظام‌مند منسجم ندارند

خبری از سلامتی زهره حمیدی

جوانه دلشاد از حواشی مهاجرتش می گوید

اردوغان: رادار ناتو در ترکیه نقشی در رهگیری موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل نداشت

امیر آشتیانی در دیدار با وزیر دفاع قزاقستان: ایران آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 8 اردیبهشت 1403

برخورد خشونت‌آمیز پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین

لایو سارا و نیکا در مورد سریال پایتخت

واکنش جمیله علم‌الهدی درباره اخبار مربوط به برخورد بد با زنان در ایران

وزیر خارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است

اینجوری چتری مدل کره ای ها بزن

اسرائیل سرگردان در بحران

حادثه برای وزیر تندروی رژیم صهیونیستی؛ «بن گویر» راهی بیمارستان شد

حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه عراق

اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس

لحظه اصابت موشک ارتش یمن به پهپاد آمریکایی MQ-9

هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم

تسلط صهبا شرافتی بازیگر نون خ به زبان کره ای

واگذاری زمین به 177 خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی

چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده نمی کند؟

بانک مرکزی: کاهش نرخ رشد 12 ماهه نقدینگی تداوم دارد

ین ژاپن باز هم سقوط کرد

ریمارامین فر در بیست و شش سالگی

آقای مجری من کی ازدواج میکنم؟

چهره ها/ چهره کاملا متفاوت بازیگر نقش کولبر سریال "نون خ" بدون گریم

واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی

دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی: کسی اعتراضی ندارد

شهادت 2 تن در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به شرق لبنان

پشت صحنه سریال گناه فرشته

پاسخ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به انتقادات ارزی قالیباف

هدیه نفیس آمریکا به اوکراین

وقوع حادثه امنیتی در جنوب یمن

چهره ها/ مجیدواشقانی و امیرعلی نبویان در یک قاب

پیروزی پرگل دختران ایران برابر تاجیکستان

استفاده از کولر گازی چه میزان قبض برق را افزایش می‌دهد؟

© - www.akhbaremahramaneh.ir . All Rights Reserved.

چاپ ایرانیان کمپانی